defect printje Denver camera

wie weet waar ik een printje kan vinden van een Denver camera model iic-215 en het printje ref c7-usb-a_rev1 het usb voetje is defect of een schemaatje ervan is ook goed.
Gr

Camera van drie tientjes. Ik vrees dat je het printje niet gaat vinden omdat vervangen qua kosten de moeite niet waard is.

USB-voetjes zijn wel te vinden. Da's wel weer een hoop gepriegel met solderen, zowel er af als er op en heb je de juiste soldeer apparatuur voor nodig. Met een gewone soldeerbout is het meestal bijzonder lastig i.i.g. Als er dan ook nog sporen zijn los getrokken heb je helemaal een uitdaging te pakken.

revado

Honourable Member

Maak even een foto, misschien kan er een nieuw voetje op?

Halo revado bedankt voor antwoord , ik denk dat dit moeilijk kan gaan want verschillende banen zijn al kapot met het solderen het is zoals u zegt met een zware soldeerbout gaat dit moeilijk .
Daarom deze vraag om dat printje of een schema. Nu ga ik proberen dit langs andere weg te krijgen en dan zullen wij wel zien
Gr

Kun je geen vrouwelijke usb kabel nemen en de draadjes aan de print (op eilandjes) solderen?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
revado

Honourable Member

Die usb poort is alleen maar voor de voeding van 5 volt, dan zou je inderdaad 2 draadjes op de print kunnen solderen.
De buitenste 2 pinnen zijn de + en - 5 volt.

Arco

Special Member

Waarschijnlijk is het vinden van een donorapparaat de enige oplossing. (zal ook wel lastig worden, want meestal gooien ze zo'n ding bij defect weg...)
Losse vervangingsprinten kun je denk ik wel vergeten...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

@EricN dat heb ik al gedaan maar het probleem de banen zijn kapot gegaan bij het solderen maar ik heb gezien dat er op het printje een stekkertje staat 5 Volt dat de voeding naar het motoortje gaat , mischien kan ik daar het kabeltje op aansluiten ?
@Arco als iemand zo een printje heeft waar de camera defect van is laat het weten.
@ revado bedankt voor typ dan ga ik proberen de draadjes te solderen aan het stekkertje van motor dat is een zwart en rood draadje en het motortje is ook 5 Volt .
Rapperder

revado

Honourable Member

Gaat dat werken, direct op het motortje?
Dan zal dat blijven draaien.
Ik zou kijken waar de sporen ( die deels weg zijn ) naar toe gaan.
Plaats anders even een foto van het printje.

Ik heb daar een paar foto's van gemaakt maar veel kunt u niet zien daarop , dat dacht ik ook dat direct op het motortje?
Dan zal dat blijven draaien. ik heb het nog niet geprobeerd
laat het wel weten , maar ik denk onder het motortje dat daar de schakeling gebeurt ik ga daar eens eerst naar zien.

revado

Honourable Member

Op het motortje zal weinigt zin hebben.
Het blijft dan waarschijnlijk draaien en de camera zelf zal dan nog niet werken.

Goede foto's zouden mensen veel kunnen helpen u te helpen.

Op deze foto's zie ik, als ik m'n ogen flink toeknijp, iets dat op een printplaatje lijkt, wat draadjes en iets dat (vermoedelijk) een motor is.....

Op het motortje zal weinigt zin hebben.

Inderdaad. Mijn eigen gok zou zijn om de draadjes aan te sluiten op een (veronderstelde) voedingselco die vermoedelijk in de buurt van de USB-aansluiting op de print zit. Wel verifiëren dat de printspoortjes van de elco naar de USB voedingsaansluiting gaan.

Er moet wel ergens een plekje zijn op de printplaat waar het +5V ingekoppeld kan worden, en als OP een goede foto van de printplaat plaatst (bij voorkeur bovenkant en onderkant) dan zie ik respondenten hier ook nog zeggen wáár OP de draadjes het best zou kunnen solderen. Maar alles staat en valt met de (kwaliteit van de) informatie die OP aanlevert.

set SCE to AUX.

@nonius beter kan ik het niet maken , maar ik heb hem helemaal open gedaan zoals men kan zien het word wel aangesloten op het circuit onder de motor en daar gebeurt alles voor de camera te laten draaien, we zien wel verder

Bedankt iedereen die steun heeft geboden het werkt nu , nu ga ik de software opzoeken van de camera en die dan instak-leren .

Halo ik ben er terug met mijn probleem, nu is het de software zelf denk ik? wie weet welke software ik moet downloaden van Denver camera er staan er zoveel op en ik heb verschillende geprobeerd maar geen enkel werkt , alles draait prima en ook bij het opstarten hoor ik dat geluid en zijn positie zoekt hij ook maar als ik de QRcode instel dat gaat ook goed maar word niet herkend .
Rapperder

vergeten

Golden Member

Op dinsdag 5 november 2024 10:51:40 schreef Rapperder:
Halo ik ben er terug met mijn probleem, nu is het de software zelf denk ik?

Het exacte typenummer van je camera moet je leiden naar de juiste software!

Op donderdag 31 oktober 2024 10:02:17 schreef Rapperder:
dan ga ik proberen de draadjes te solderen aan het stekkertje van motor dat is een zwart en rood draadje en het motortje is ook 5 Volt .
Rapperder

Zoals gezegd, dat gaat niet werken!

Wel kan je de + en - vanaf de USB connector proberen te volgen naar andere onderdelen op de print en dan daar je + en - draadjes aanvast solderen.

Doorgaans ben ik duidelijk over wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Op donderdag 31 oktober 2024 10:02:17 schreef Rapperder:
@EricN dat heb ik al gedaan maar het probleem de banen zijn kapot gegaan bij het solderen maar ik heb gezien dat er op het printje een stekkertje staat 5 Volt dat de voeding naar het motoortje gaat ,

Dat motortje is een "unipolaire stepper". De 5V gaat direct naar de motor. De overige vier draden moet je in de juiste volgorde activeren (naar nul volt trekken) dat ie steeds een stapje doet. (ongeveer 1/2048e van een omwenteling per stap). Het zijn goedkope motortjes. Ongeveer een euro per stuk.

Dus de rode van de motor is WEL de 5V. De nul zal NIET daar te vinden zijn (maar wel op vele andere plekken van de print).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Rapperder

vergeten waar kan ik die vinden?

revado

Honourable Member

Even een belangrijk punt.
Sluit je de pc aan met de usb kabel voor de voeding?
Dan moeten de data draden ( data+ en data -) ook aangesloten zijn natuurlijk anders kan de software de camera nooit vinden.

marcob

Golden Member

In de start post zet je zelf Denver camera model IIC-215 :-)

In de omschrijving staat dat het werkt met Denver Smart Home App of TUYA App
Hier staat ie op google play;
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.denver.smartliving&a…

en hier de handleiding: https://www.handleidi.ng/denver/iic-215/handleiding

[Bericht gewijzigd door marcob op dinsdag 5 november 2024 20:41:23 (14%)

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years

Halo revado dat kan de oorzaak zijn ik heb de rode en zwarte
draad aan het stekkertje van de plus en min 5V van het motortje aan gesloten? dat draaide en het geluid komt er toch goed door ? is dat dan verkeerd aangesloten ?

revado

Honourable Member

Op woensdag 6 november 2024 11:41:02 schreef Rapperder:
Halo revado dat kan de oorzaak zijn ik heb de rode en zwarte
draad aan het stekkertje van de plus en min 5V van het motortje aan gesloten? dat draaide en het geluid komt er toch goed door ? is dat dan verkeerd aangesloten ?

Rood en zwart zijn de 5 volt, die zitten wel goed als de motor weer werkt.
Ik begreep dat je via de USB ook de connectie wilde maken maar dat kan alleen maar via Wifi.
Daar is een app voor nodig.
Hier de manual.

https://denver.eu/files/images/user%20manuals/smart%20home_security/ii…

dat heb ik zelf ook al gevonden maar bedankt, nog iets anders ik kan op dat usb kabeltje maar twee kabeltjes vinden
en die heb ik gebruikt voor aansluiting motor en dat werkt toch. daar is geen kabeltje voor data+ en data -

vergeten

Golden Member

Kabeltje kabeltje aan de wand, waarom zeg je kabeltje als je draadje bedoeld, een flink verschil!!! 8)7

Doorgaans ben ik duidelijk over wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
marcob

Golden Member

Heb je nu de 5 volt rechtstreeks op het motortje aangesloten?
Dan gaat inderdaad je motor draaien, maar je camera gaat niet werken. 8)7

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years