Maar dat suggereert een asynchrone redelijk lichte motor, wat voor een zaagmachine weer wat onlogischer is.
Houtbewerkingszaagmachines ken ik alleen maar met een aynchrone motor (kortsluitankermotor/squirrel-cage). Het 'redelijk lichte' komt wel overeen met het beeld dat ik van Kinzo heb (het is geen kwaliteitsgereedschap; het is gebouwd naar een prijs, en de prijs is laag).
Lijkt me inderdaad dus ook eerder een motorcondensator. Niet dat het veel uitmaakt voor OP wat het is en waarvoor het dient, zolang hij het maar weer netjes terug aansluit. Een ontstoorcondensator zou ik ook eerder in een X2-klasse verwachten, maar ook wat dat betreft schat ik China en Kinzo niet hoog in....
Er komen twee bruine draadjes uit, maakt het uit hoe die gemonteerd worden?
Ja, dat maakt uit.... gewoon terugmonteren zoals het zat lijkt mij het verstandigste. Maar als u bedoelt of de polariteit van de condensator ('+ en -') uitmaakt, dan, nee, dat maakt niet uit bij deze condensator; als u de condensator een halve slag draait (het ene bruine draadje aansluit waar aanvankelijk het andere bruine draadje zat aangesloten, en omgekeerd) zal de condensator er niet minder om werken.
(Edit: en excuses voor de mosterd na de maaltijd, Paulinha_B was me voor.)