Mijn labelprinter Brother P-touch 1005 krijg ik niet meer aan de praat
Als ik er nieuwe batterijen insteek, en de startknop indruk, komt de display op het scherm, maar dan is het afgelopen
Eender welke knop ik ook indruk, geen enkele verandering op de display
Ook kan ik niet meer uitschakelen
Ik heb al geprobeerd om de fabrieksinstellingen te activeren, maar omdat ik geen display heb, kom ik er niet
Ik weet, dit kost de wereld niet, maar dit is een veel gemakkelijker toestel dan een Dymo, en ik heb nog heel wat cartridges liggen hiervoor

Open maken en kijk of er optisch wat te vinden is. bv slechte solderingen.

Er kunnen interne voedingen in zitten (Ik heb nooit zo'n ding open gehad maar het zou kunnen dat bv de processor op 3,3V draait)

Schemas zullen er wel niet zijn maar vaak kun je dmv de datasheets van ICs achterhalen wat hun functie is en zo inschatten wat er voor spanning op welke pin moet staan. Dan met de scoop kijken of dat klopt.
Maar als je daar weinig of geen ervaring mee hebt dan blijft het beperkt tot een optische controle.

Wel gewone batterijen gebruikt en geen oplaadbare?
Die zijn maar 1,2 volt en niet ied3r apparaat is daar blij mee.

Op woensdag 27 november 2024 16:08:40 schreef knutselaar0:
Mijn labelprinter Brother P-touch 1005 krijg ik niet meer aan de praat
Als ik er nieuwe batterijen insteek, en de startknop indruk, komt de display op het scherm, maar dan is het afgelopen
Eender welke knop ik ook indruk, geen enkele verandering op de display
Ook kan ik niet meer uitschakelen
Ik heb al geprobeerd om de fabrieksinstellingen te activeren, maar omdat ik geen display heb, kom ik er niet
Ik weet, dit kost de wereld niet, maar dit is een veel gemakkelijker toestel dan een Dymo, en ik heb nog heel wat cartridges liggen hiervoor

Blijft er niet een knopje hangen? Bij twee gelijk indrukken werkt het normaal ook niet. Je kunt de contactprint nog controleren of die vervuild is.
Let op soms zijn dat koolstof banen, die je niet te hard mag poetsen.

gaat bij deze toevallig ook de display verlichting mee aan? zo ja, probeer het eens met de display verlichting losgekoppeld..