Beste CO'ers

Zou iemand mij kunnen helpen hoe ik deze VU meter driver aan mijn AVR hang ?

Dus tussen het groene pijltje en de ADC input van de Atmega328P

Het is om zelf de AVR aan mijn Raspberry te hangen en dan een EQualizer te laten zien vanaf de HDMI stekker op mijn RPI

Weet iemand wat je hier tussen moet plaatsen?

Groet, Wouter van Wegen

Verder is dit de scope resultaten, vanaf het groene pijltje, het lijkt erop dat hij in het negatieve gebied zit. Dus hoe vertaal ik dit naar positieve signalen?

[Bericht gewijzigd door pascalbythree op (19%)]

Volgens dit VU schema hoort het signaal negatief te zijn.
Hang aan de - van C7 een inverterende opamp....

Eerder de diodes die het negatief veroorzaken. En niet de opamp.

Paul

paulp, OXO bedoelt dat met het toevoegen van een extra opamp het signaal weer positief gemaakt kan worden. Dat zou ook mijn suggestie zijn. De diodes "maken het negatief" klopt wel, maar dat kun je niet zomaar veranderen. Dan werkt de schakeling niet meer.

Dat signaal is geen Vu, dat is het signaal naar een compressor en geeft de hoeveelheid compressie weer.

Dat signaal is geen Vu

Oeps...idd

Of, iets anders gesteld: deze meter meet het uitgangssignaal van de compressor, niet het ingangssignaal.
Kan evengoed nuttig zijn, maar is dus net iets anders.

Los daarvan, als je evengoed dat uitgangssignaal wilt bekijken, kun je natuurlijk zelf twee nieuwe diodes toevoegen, die dan positief gelijkrichten.

Maar nu wil je dit signaal inlezen met een AVR, en dat waarschijnlijk serieel maar de Pi versturen? De Pi heeft toch gewoon een audio ingang? Dan krijgt je in plaats van alleen een piekwaarde het hele spectrum, en kun je daar met een Fourier transformatie gemakkelijk de informatie uit halen om een serie balkjes te laten zien. Ik weet zeker dat daar Python scripts voor te vinden zijn.

Het signaal inverteren naar positief kan met een inverterende opamp. Door de weerstanden aan te passen kun je ook versterken of verzwakken als je wilt..

Deze belast de bron met 10k naar aarde. De bron heeft hier een significante uitgangsweerstand (ik geloof dat ik 100k zag zitten).

Die ongebruikte opamp kan je dan mooi als ingangs-impedantie-omhoog-schroever gebruiken.

Dus waar deKees rechts een "GND" symbooltje getekend heeft, sluit je "IN" aan. en pin 7 (en 6) sluit je dan aan waar nu "IN" staat: linker kant van R1.

Klopt. Daar had ik weer even niet aan gedacht.

Dus dan krijg je dit:

Samen komen we er wel uit. :-)

Dank jullie zeer! Hij doet het ! volledig! ... 8)7

[Bericht gewijzigd door pascalbythree op (12%)]