pascalbythree
Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /
Beste CO'ers
Zou iemand mij kunnen helpen hoe ik deze VU meter driver aan mijn AVR hang ?
Dus tussen het groene pijltje en de ADC input van de Atmega328P
Het is om zelf de AVR aan mijn Raspberry te hangen en dan een EQualizer te laten zien vanaf de HDMI stekker op mijn RPI
Weet iemand wat je hier tussen moet plaatsen?
Groet, Wouter van Wegen
Verder is dit de scope resultaten, vanaf het groene pijltje, het lijkt erop dat hij in het negatieve gebied zit. Dus hoe vertaal ik dit naar positieve signalen?
[Bericht gewijzigd door pascalbythree op (19%)]
Volgens dit VU schema hoort het signaal negatief te zijn.
Hang aan de - van C7 een inverterende opamp....
paulp
I thought, I thought of everything
Benadski
Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
paulp, OXO bedoelt dat met het toevoegen van een extra opamp het signaal weer positief gemaakt kan worden. Dat zou ook mijn suggestie zijn. De diodes "maken het negatief" klopt wel, maar dat kun je niet zomaar veranderen. Dan werkt de schakeling niet meer.
Dat signaal is geen Vu, dat is het signaal naar een compressor en geeft de hoeveelheid compressie weer.
Of, iets anders gesteld: deze meter meet het uitgangssignaal van de compressor, niet het ingangssignaal.
Kan evengoed nuttig zijn, maar is dus net iets anders.
Los daarvan, als je evengoed dat uitgangssignaal wilt bekijken, kun je natuurlijk zelf twee nieuwe diodes toevoegen, die dan positief gelijkrichten.
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Maar nu wil je dit signaal inlezen met een AVR, en dat waarschijnlijk serieel maar de Pi versturen? De Pi heeft toch gewoon een audio ingang? Dan krijgt je in plaats van alleen een piekwaarde het hele spectrum, en kun je daar met een Fourier transformatie gemakkelijk de informatie uit halen om een serie balkjes te laten zien. Ik weet zeker dat daar Python scripts voor te vinden zijn.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Deze belast de bron met 10k naar aarde. De bron heeft hier een significante uitgangsweerstand (ik geloof dat ik 100k zag zitten).
Die ongebruikte opamp kan je dan mooi als ingangs-impedantie-omhoog-schroever gebruiken.
Dus waar deKees rechts een "GND" symbooltje getekend heeft, sluit je "IN" aan. en pin 7 (en 6) sluit je dan aan waar nu "IN" staat: linker kant van R1.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
pascalbythree
Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /
Dank jullie zeer! Hij doet het ! volledig! ... 
[Bericht gewijzigd door pascalbythree op (12%)]