Voor een al langer lopend project heb ik minstens 16 regelbare (18 tot 48V) 0.2A voedinkjes nodig.
Ruimer bereik mag maar is niet nodig, net zomin als stroom: die 0.2A is al ruim.

Analoog valt af vanwege de dissipatie bij lage uitgangsspanning, dus is een switcher de aangewezen weg.

Nu kan ik wel iets knutselen met een 'gewoon' switchertje (LMV2862Y) die dan alle 16 gevoed worden door bijv. een Meanwell 48V/3.5A, of ik kan iets knutselen met een off-line switchertje (UCC28881) wat direct op de gelijkgerichte netspanning loopt.
Of ik gebruik 'standaard' HV buck regulator bordjes van Ali die dan weer een centrale voeding krijgen.

Of een van de knappe knutselaars hier moet een beter/voordeliger idee hebben?

PCB(s) moet ik toch maken, dus daar zit het probleem niet.

Wat is wijsheid?

Als je met gelijkgerichte netspanning gaat werken zijn de veiligheidseisen anders.

Dat is zeker een punt van aandacht, bedankt.
Maar dat heeft toch al niet echt mijn voorkeur om een heel scala van andere redenen...

Hoe schoon moeten de spanningen zijn?

niet zo heel erg, er draaien fans op

Als je van die mooie 3 of 4 draad fans hebt dan hoef je enkel maar 16x 25kHz PWM te maken. De elektronica zit dan al in de fan.

Ik zie alle kans dat @fatbeard die pwm-dingen ook best wel kent. Alleen zijn die niet zo courant bij de genoemde voedingsspanningen.

Het zijn deze fans: https://www.marktplaats.nl/seller/view/m2278917060
Zijn indertijd door Baco verkocht in panelen van 4, maar die heeft ze niet meer.
Ik zou er dolgraag nog 16 bij hebben...