beste forum gebruikers,

de dochter heeft een Indesit wasmachine XWE81683 een 1600toeren en 8 kg . Volgens ik hoor en ook 1 keer gezien is er wat mis met de programma's of zeker bepaalde programma's.De machine begint zijn wascyclus te doen ,maar naar het einde toe bv nog 9min te gaan ...sprint hij naar 20 ....hij blijft maar aan de gang !! ik heb al eens het stopcontact uitgetrokken voor enkele uren ,maar geen oplossing .Is er bv een rest van de print mogelijk .Infin de machine is bij wijze van spreken de weg kwijt
wie weet raad.......

groeten,

françois

Stekker er een minuut lang uit stopcontact halen.

Of 3 seconden lang de startknop indrukken.

Heeft ie nog garantie?

Mogelijkheden:
1. Schuimvorming. Hij probeert de schuim weg te krijgen maar heeft daar extra tijd voor nodig. Een dosering issue.
2. Onbalans. Hij krijgt de was niet in evenwicht. Bv badmat of drg.
3. Een print issue maar dat is haast niet te achterhalen en een dure gok.
4. Indesit heeft rare logica in zijn programma's. Zo krijg je voor bepaalde problemen een verkerrde error en voor andere problemen gee error.
5. Ik zou proberen eerst te kijken dat het zeker niet punt 1 of 2 is en als dat het geval niet is zou ik alle service info uitspitten of daar tips in zitten.

Bonus:
6. De afvoer die syfoneert. Ik verwacht het dan al van in het begin maar kijk het toch maar na. Kuip vol laten lopen. Dan 5sec pompen en stekker uit trekken. Loopt de kuip verder leeg zonder elektriciteit?

goedemorgen ,

ik zal het gaan bekijken en de tips opvolgen .het is wel zo ,een foutcode heeft ze nog niet gezien op het display .in feite komt het er op neer ,dat de machine blijft wassen .zelf gezien dat hij naar het einde van de wascyclus er terug tijd bij optelt ( heb ik 2 keer gezien ) ik heb ze dan maar uitgezet ...laten afpompen en zwieren . De machine is 5 jaar en dus uit garantie .

groeten,

françois

Op zaterdag 19 juli 2025 13:26:45 schreef FRANCOIS51:
ik heb al eens het stopcontact uitgetrokken voor enkele uren ,maar geen oplossing

Ook weer teruggezet :+

Als het laatste 9 min is, dan zal het niet verwarmig zijn. Indesit blinkt niet uit in electronica en zijn fouten, maar controleer afvoerpomp (Doe een spoelprogramma en kijk hoe snel machine afpompt), schuimvorming. Anders check electronica op bolle elco's..

goede avond,

ben even naar de machine gaan zien , in het filter zat wel een stukje pvc van verpakking van een koekje ..denk zo'n 1,5 cm x 3 cm ... de machine moet nu nog wel een wasje doen ...en wie weet ,was dat de oorzaak
ik laat zeker iets horen

grt

Dat is IDD veel te groot en zeer waarschijnlijk de oorzaak! PFF zou mazzel zijn anders ben je IN de Sjit.