Hallo,
Ik heb een lichtsluis XUE-T10031 van Telemecanique die ik gebruik om de garage te beveiligen tegen inbraak. Bij onderbreking van de lichtsluis schakelt de relais van gesloten naar open contact of omgekeerd gedurende ingestelde tijd van 15 seconden (zie foto). De lichtsluis werkt op een voeding van 230V.
Nu zou ik graag hebben als de lichtstraal wordt onderbroken er een pushmelding op mijn GSM verschijnt. In de garage is Wifi aanwezig.
Ik heb het internet al eens geraadpleegd en kom uit bij een apparaat van Shelly, meer bepaald de Shelly i4 Gen3. Bij wijziging van de contacten zou deze via de Shelly Cloud app een pushmelding kunnen sturen, voor zover ik het begrijp.
Kunnen jullie mij helpen met een aansluitschema tussen de lichtsluis en het Shelly apparaatje om dit te bewerkstelligen? Hieronder een foto van de aansluitingen van de lichtsluis en de link naar het Shelly aparaat.
https://www.shelly.com/products/shelly-i4-gen3
Bedankt om mee te denken.
Dan zal je contact 15 en 16 moeten gebruiken , die maken contact zodra er iemand tussen de straal door loopt.
Maar let op, die shelley gebruikt 240 volt om te schakelen!
Ik zou er voor de betrouwbaarheid liever een gsm kiezer aan hangen met een contact ingang..
Daar stop je bv een prepaid gsm kaartje in en dan belt het apparaat je gewoon op en laat een tekst horen.
Dat is veel betrouwbaarder dan zo'n shelley via wifi, de shelly cloud en een app.
Als een van die dingen niet goed werkt dan doe je alarm het niet...
Zoek maar eens op "gsm kiezer"
Dank voor je antwoord.
Via een gsm kiezer werken is inderdaad een meer betrouwbare oplossing denk ik, maar ook niet goedkoop.
Ik heb al een positief review gezien van het Shelly apparaat en denk eraan om toch even uit te testen betreffende de goede werking.
Ik zie dat de schakeling van de lichtsluis gesloten is bij 15 en 16 in rust en dat de contacten 15 en 18 sluiten wanneer de lichtsluis wordt onderbroken. Welke contacten moet ik dan nemen om te verbinden met de Shelly i4Gen3 en waar moet ik deze dan aansluiten op dit apparaat.
Ook zou ik een timer willen gebruiken om het bewaken van de ruimte aan en af te zetten. Waar moet ik een timer plaatsen : voor de voeding van de lichtsluis , voor de voeding van het Shelly apparaat of in zijn geheel ?
Je ziet dat ik nog een paar vragen heb.
Kan ik het fiksen dat ik met 1 of 2 toestellen van Shelly 1 Gen 4 een timer kan bewerkstelligen via een app om de garage te bewaken , een pushmelding ontvangen op mijn GSM en daarbij een lamp in de garage kan inschakelen tijdens allarm ?
Kan iemand mij hiermee helpen ?