Hunebedbouwer
De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?
Die afzuiging 26KW zal een Inom hebben van ruim 50 Amp, met een aanloopstroom van 5 x Inom =250 Amp vandaar de zware aansluiting van 3x 250 Amp traag. Kan het zijn dat de 16Kwh de momenteel draaiende maand bv de derde dag van de maand?
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
idd, die fan ( wrs meerdere ) zitten ergens op een regelkast waar ook een rode kabel van het brandalarm heen loopt. wrs is de voedingskabel naar die ventilatiekast ook de dikste die vertrekt vanaf de hoofdverdeler waar die 250A op aankomt. zo niet heb je elders nog verbruikers zitten.
ik mis overigens iets, de verwarming van de inrit van de parkeerkelder. die lust doorgaans ook wel wat. ben daar al eens meer als 3x 63A aan vermogen in tegengekomen.
vandaar de zware aansluiting van 3x 250 Amp traag.
De instellingen van de hoofdschakelaar voor de kenners in bijlage
Kan het zijn dat de 16Kwh de momenteel draaiende maand bv de derde dag van de maand?
Elke 1ste van de maand wordt de actuele kWh stand opgeslagen. Zo kom je aan ongeveer 16kWh maandverbruik.
Een inritverwarming is hier niet aanwezig, er hangt niet meer aan dan eerder vermeld
De logresultaten:
De regenwaterpomp doet zowat 4kWh op 3 dagen.
Dat wordt 40kWh per maand
De verlichting doet zowat 9h per dag (sic)
Dat wordt 495kWh per maand (9h x 51armaturen van 36W x 30 dagen)
Het totaal van 535kWh ligt dan niet meer zover van de 610kWh waar we naar op zoek waren ...
Aan de multiplier van x50 moet dus niet meer worden getwijfeld...
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
ik dacht wel dat het verbruik van de lampen weleens tegen kon vallen. denk de pirren eens terugschroeven kwa tijd. wrs staat er 1 gewoon op 45min oid en blijft dus steeds aan ook al is er 20min geen hond voorbij gekomen. of schakelt 1 pir een groot gedeelte aan licht in? dan miss wat meer opsplitsen zodat er minder gaat branden.
bij een grote parking eens ledbakken toegepast met een pir ingebouwd, deels ging op 10% branden in stby en die boven auto's gingen uit na een x tijd. dat was er volgens de beheerder al snel aan verdiend gezien de boel daar ook te lang bleef branden met een paar pirren bij de liftdeuren en talud voorheen.