Ja dit is precies wat ik wil. Simpel en zonder ingewikkelde onderdelen.
Wellicht dat het ingewikkelder is dan het lijkt en heeft het te maken met de dikte van het beslag, de dikte van de slang, het hoogteverschil tussen vat en opvangbak en de druk in het vat. Is er iemand die me hierbij kan helpen? Ik heb verschillende tests gedaan maar op een of andere manier zonder succes! Ik heb inmiddels al voor honderden euros verschillende spullen gekocht dus voordat ik weer spullen ga kopen wil ik zeker weten dat het werkt.
Andere geniale oplossingen zijn ook nog steeds welkom. Wie wil helpen dit mooie product te perfectioneren en wil in dank onbeperkt pannenkoeken eten 
Dank en fijne dagen!
Op maandag 6 oktober 2025 18:50:45 schreef rew:
[...]Wacht es effe! Waarschijnlijk wat je bedoelt, maar niet uitlegt zodat ik in 1x begreep wat je bedoelde.Neem een 1.5L pet fles. Vul die helemaal met water. Neem een beker en draai de fles om zodat ie met de opening ergens midden in die beker zit. De beker vult zich nu precies tot het niveau waar je de fles houdt.
Dit princiepe dus.... Met beslag:
De opening moet dan wel groot genoeg zijn dat met het dikste beslag de boel nog voldoende snel "blup" lucht naar binnen kan laten.
En het "grote vat" moet luchtdicht afgesloten zijn tijdens het bakken.....
[Bericht gewijzigd door JasperStamm op (30%)]
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik zou een overstroming denk ik voorkomen met een ultrasoonsensor.
Laat die een relais aansturen voor je pomp. Desnoods een Logo er in voor een nalooptijd of zo.
En ik wil niet de party pooper zijn, maar je wil hem verhuren of feestjes en zo. Hou er rekening mee dat een serieus CE traject echt noodzakelijk is vóór je hem in de handel kunt brengen.
Dit is trouwens wat ik bedoel met vullanzen:
https://youtube.com/shorts/YnGYBzCwETA?si=dLGEwYWt1LmG4XLQ
Ze gebruiken hier zuigers, dat is complexer, maar kan ook. Het idee is dat je via 1 weg een kamer met X volume vult vanuit een buffer en leeg perst in hier een pot of fles en bij jouw is dat een pan/bakvorm.
Ik zou serieus kijken naar een gebruikte doseer machine. En dan bij voorkeur 1 voor voedingsmiddelen.
Dat spul komt nog weleens voorbij in een veiling.
[Bericht gewijzigd door High met Henk op (20%)]