Ineen armatuur met een 8 watt 30 cm tlbuisje moet ik de lamp vervangen.
De gewone fluorescentielamp is bijna nergens meer te koop, en zeker niet in de directe omgeving (w.brabant)
Ik vond wel een Osram led vervanger. Het viel me op dat er normaal bij een 1:1 led vervanger een doorverbinder zit die in plaats van de starter er in gedraaid moet worden. Die zit niet bij. Op een van de eindhulzen staat de spanning opgegeven , 17 - 40 Volt.
Houdt dat in dat deze niet gebruikt kan worden in het armatuur met smoorspoel en starter?
Wat voor VSA hoort er dan bij.
De gegevens volgens een website

Bestaan er in dit kleine formaat TL buisjes wel 1:1 Led vervangers?

Het type dat je opgeeft is alleen geschikt in combinatie met een elektronisch hoogfrequent voorschakelapparaat.

Philips schijnt wel te hebben wat je zoekt (3000 Kelvin/830, ook in 4000 Kelvin/840 versie

[Bericht gewijzigd door lj-thijs op (22%)]

Bailey heeft een led vervanger voor zowel HF als conventioneel, speciaal voor noodverlichting.
Conventioneel : https://www.bailey.nl/nl/producten/?id=146811
Als ik je kan helpen met een paar gebruikte , maar als nieuwe, 8 w kleur 830 tl?
Ik heb er nog tientallen liggen die zijn overgebleven na het vervangen van de armaturen in ons gebouw door ledbakken.

[Bericht gewijzigd door revado op (11%)]

Op dinsdag 7 oktober 2025 16:50:57 schreef revado:
Bailey heeft een led vervanger voor zowel HF als conventioneel, speciaal voor noodverlichting.
Conventioneel : https://www.bailey.nl/nl/producten/?id=146811
Als ik je kan helpen met een paar gebruikte , maar als nieuwe, 8 w kleur 830 tl?
Ik heb er nog tientallen liggen die zijn overgebleven na het vervangen van de armaturen in ons gebouw door ledbakken.

Ik heb wel interesse in een paar stuks. Ik woon niet dichtbij, maar ben op 15 november in Monster voor de intocht van Sint. Misschien kan ik dan iets regelen.
Verder via PM

Op dinsdag 7 oktober 2025 17:17:01 schreef buzzy:
[...]
Ik heb wel interesse in een paar stuks. Ik woon niet dichtbij, maar ben op 15 november in Monster voor de intocht van Sint. Misschien kan ik dan iets regelen.
Verder via PM

PM maar even inderdaad, komen we wel uit.