Hallo allen,
Via een tante van mij kwam de vraag of ik eens naar haar deurbel wilde kijken. Die deed het al een tijdje niet meer.
Deze zogenaamde Ring deurbel (met camera) zit op de originele drukknop aangesloten, dwz in serie met de originele deurbel die in de gang hangt.
Normaal gesproken ging bij het indrukken van de knop op de camera-bel ook deze deurbel mee af.
Nu bromde de originele deurbel constant, ik heb dat Ring geval eens van de muur geschroefd, en mijn vermoeden werd bevestigd dat de brom in de gang van de originele bel ook weg was.
Ding open geschroefd en blijkt dat er vocht aan de binnenkant op de print terecht gekomen van deze Ring camera.
Heb een losse USB voeding op de aansluiting geplugd aan de achterzijde van de camera deurbel, maar geen teken van leven.
Iemand ervaring hiermee? (voordat ik hem in de container kieper)
Vocht is killer, grote kans dat er iets sluiting gemaakt heeft of een via is doorgerot.
Je kunt het ding proberen schoon te maken en visueel inspecteren op weggevreten spoortjes oid. Maar ik geef het weinig kans.
Gelukkig is het maar een "ring", dat maakt de weg vrij voor iets wat niet alles naar Bezos z'n cloud duwt.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
als de bel blijft brommen bleef de ring de bel dus aansturen. zolang dat gebeurt ligt de aansturing dus in sluiting. dat effect krijg je ook bij een te hoge last van de bel. dan gaat de ring deze seconden aaneen aansturen. ben er ook bang voor, vocht nekt veel..