Onverklaarbaar probleem met Ziggo Next a.b. op Philips tv

Ik heb sinds een tijdje een raar probleem met mijn ziggo next box afstandsbediening. Hij werkt goed op de box, maar niet meer op mijn oude Philips tv. Deze heeft orgineel een r.f. afstandsbediening die gekoppeld moet worden. Het geluidsvolume wil nl niet meer goed regelen met de gekoppelde ziggo a.b. terwijl deze wel goed werkt met de originele a.b. Batterij vervangen helpt niet. Het rare is dat de op de tv de led wel reageert op het signaal van de ziggo next box afstandsbedieniening maar dus NIET het volume wil verhogen of verlagen. Rare is dat hij wel goed op een andere philips tv werkt ook met r.f. en ook een QFU tv chassis heeft. Maar nog vreemder is dat de ziggo a.b. het wel even 2 stappen doet als hij eerst met de orginele a.b. is bediend maar dan er mee kapt. Dan knippert de led wel op tv maar het signaal is dus niet goed, alsof er maar twee stapjes uitgestuurd worden. Raar toch ? Ik denk zelf dat de de firmware van ziggo het probleem veroorzaakt na een update, maar kan ook specifiek het type nr van de tv door ziggo het probleem veroorzaken of toch mijn tv het probleem zijn (terwijl die wel goed werkt op zijn eigen r.f. afstandsbediening!) Of toch de ziggo a.b. niet goed meer r.f. signalen kan versturen , heb inmiddels een ander besteld... via ziggo. Maar iemand enig idee wat hier echt aan de hand is ?

Hij zal de codes niet meer goed uitzenden.
HEb je de code voor Philips eer al opnieuw in gezet?
Heb dit ook een keer bij iemand met een KPN tv box meegemaakt.
Andere AB en opgelost.

Ja en ook in service mode van de tv de r.f. koppeling gereset, dat leek even te helpen maar maakt niets uit, daarna weer zelfde probleem. Ik denk dat de ziggo a.b. alleen deze tv lijkt te negeren omdat ie op een andere philips wel probleemloos werkt, maar misschien lijkt dat zo omdat die een i.r. signaal en ook r.f. accepteert ontvangt en mijn probleem tv wil alleen op r.f. want hij reageert ook niet op i.r. signalen.

Die ziggo box stuurt via HDMI-CEC, een ramp van een 'standaard' waar iedere fabrikant zo z'n eigen ideeën op nahoudt.

Dat een update van die next daar iets aan bricked is niet de eerste keer, en vast ook niet de laatste. De prutsers :P

Daarom denk ik ook dat het toch aan die a.b. van ziggo ligt, ik krijg een nieuwe dus we zullen zien (maar denk toch dat t niet veel zal uitmaken).

Nee, dat ligt aan de firmware in de next-doos. Wellicht dat een volgende update het weer fixed (en ondertussen ergens wat anders sloopt)

Ik hoop dat dat het is, want als het bewust zo zijn gedaan om een tv minder functioneel te maken opeens dan doet ziggo hier ook aan mee. Want wie maakt die nextbox eigenlijk? De vorige waren van Samsung toch...

Ja, dat klopt. Ik dacht nu Humax weer? Want de Samsung boxen waren niet bepaald energie zuinig met 40W!

Nieuwe a.b. ziggo next ontvangen, maar probleem blijft zoals ik al vermoedde bestaan. Denk toch nu dat het aan de tv ligt, hoewel deze dus wel goed werkt met de rf a.b. . Want de ziggo a.b. doet t wel goed op een ander zelfde type tv. Probleem zit m in de signaalverwerking ergens zowel rf als ook infrarood ook want daar reageert de led wel op de tv, maar tv zelf niet, alleen op rf krijg ik menu besturing (met de orginele dus, ziggo maar heel even dus soms).