hallo
ik heb hier een accu type gold van gazelle, als ik de lader aansluit gaat er 1 rood lampje knipperen na 5 min is lampje uit.
3 punten voor uitgang steker + -- en communicatie
als ik een lamp van 48v en 150 w op + en -- zet brand lamp fel dan zou je zeggen dat accu vol is.
kan die melding a.4 zorgen dat accu niet laad?
op internet staat slechte stekkers maar die zijn goed.
wie heeft ervaring?
CrossFireX
A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
Het kan ook slechte bekabeling zijn, dat zal je moeten uitmeten. Tussen motor, batterij en bediening.
Ofwel heeft het BMS zijn werk gedaan en een fout gedetecteerd in het batterij pakket. Bij een soortgelijk iets hier hebben we de accu laten reviseren en het probleem was toen opgelost. Er waren enkele slechte cellen in de accu. We konden dat misschien zelf ook doen, maar ik rommel daar liever niet mee. Met die hoge spanningen en vele Amperes valt niet te lachen. En ik heb daar geen ervaring mee.
[Bericht gewijzigd door CrossFireX op (20%)]
fcapri
ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
die gazelles staan op slot tot en met. je kan zelf niet zomaar een andere accu in de fiets steken om te testen. die accu moet aangemeld worden. ik begin ook niet aan die dingen. de eerste en laatste gazelle heb ik gesloopt hier.
krijg je de accu wakker? er zit achteraan aan het licht een drukknopje. deze durven serieus roesten en dan krijg je ze ook niet aan (roest door water insijpeling in het achterlicht)
CrossFireX
In een handboek staat dat je de accu kan resetten als laatste mogelijkheid. De drukknop op de accu zelf een 20 tot 30 seconden ingedrukt houden en dan daarna met een enkele druk weer proberen aan te zetten, als dat niet helpt dan; Zou ik de accu ook laten reviseren... Alles zit verankerd tegenwoordig met software-locks.
Zonder speciale software van de fabrikant kan je niks doen met je fiets.
[Bericht gewijzigd door CrossFireX op (11%)]
als je gaat laden gaat er 1 ledje knipperen van de 5
die gaat binnen de 5 min. uit
je zou toch verwachten als accu goed is dat na poosje 2e ledje gaat knipperen?
CrossFireX
Nee betekend dat het BMS een fout gedetecteerd heeft en de boel afsluit. 1 of meerdere cellen laden niet meer op.
[Bericht gewijzigd door CrossFireX op (22%)]
Als aanvulling/opmerking/vraag naar aanleiding van Gerard1.
Ik heb nagenoeg hetzelfde probleem met deze accu (4 jaar oud artnr 606494 11,6 Ah, 429,2 W) display toont 0% vulling en code A4, de rest werkt prima . Ik lees her en der dat A4 staat voor communicatieproblemen tussen display,motor en accu, voor wat het waard is. Ik meet tussen GRD en DATA 9,6 volt en GRD en plus 40 volt. Ik weet niet of jij een soortgelijke waarden hebt geconstateerd maar een waarde in de buurt van 2 volt tussen GRD en DATA schijnt een storing in de BMI te zijn. Het laden geeft bij mij geen problemen, het laden is geëindigd bij 5 sterren. Voorts heb ik mijn accu in een andere fiets gedaan en daar gaf het betreffende display ook A4 aan dus lijkt het probleem in de accu te zitten. Zover mijn opmerkingen, ik houd mij aanbevolen voor oplossingen/tips/trucs en andere opmerkingen/inzichten/opgedane ervaring/gedane acties.
Wel rijden maar geen enkele ondersteuning van de accu. Display geeft ook 0% lading aan terwijl accu 5 sterretjes toont (100% vol). Kan ook rechtstreeks op de accu lampen etc. (wel 36 volt) laten branden. Probleem is de communicatie tussen motor,display en accu.
ik heb in display batterij gezien die 0v is, kan een backup eleco zijn maar staat niet op hoeveel volt die is.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Officieel max 250W.
Maar net als de snelheidsbegrenzing, kan je die grens in de motorcontroller programmeren. Meestal stopt men er een rond de 500W (bij 200RPM) motor in.
in display zit backup eleco staat niet op hoeveel volt die is.
weet iemand hoeveel daar op hoort te staan?
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Dat is volgens mij geen elco maar een 3V lithium batterij. Post eens een foto.
https://energy.panasonic.com/dam/master/pdf/en/datasheet/coin-recharge…
[Bericht gewijzigd door fred101 op (39%)]
CrossFireX
Die coin cell heeft ook niets te maken met je oorspronkelijk probleem, die zorgt er gewoon voor dat kilometer stand en tijd onthouden wordt als je de fiets accu of display weg neemt, of gewoon leeg is.
En het is dus ook een oplaadbare, die laad bij via je fiets accu, normaal gaan die nooit kapot. Als je fiets accu niet meer werkt dan kan deze cell ook niet meer opladen en zal dan dus leeg zijn.
Als de cell in het display niet meer werkt krijg je geen fiets accu melding, wel staat alles altijd weer op nul en vergeet alles. Je kan ook niet zonder fietsaccu dan even de kilometer stand of zo bekijken.
Je kan dit nog proberen; Andere oplader proberen, indien mogelijk. Check of de laadconnector zelf niet beschadigd is. Als dat allemaal niet helpt heb je bij deze fiets maar 3 opties; Accu laten uitlezen bij dealer, Revisie van de accu (goedkoopste oplossing), Nieuwe accu.
[Bericht gewijzigd door CrossFireX op (18%)]
km stand blijft al dagen staan met batterij 3v uit display en zonder accu, als je accu er inzet komt km stand weer terug, geen display of accu meer te koop.
CrossFireX
Dus naar de dealer ermee... Zoals we eerder zeiden je accu heeft een fout, prutsen met je display zal niet helpen. De batterij heeft een fout en moet nagezien worden door de dealer of een revisie krijgen. Een batterij van iemand anders helpt ook niet, dat werkt niet die moet aangemeld worden.
Die kleine batterij zal dan voor het uurwerk zijn en de dag kilometerteller, dat verschilt van fiets tot fiets.
Of ook trip standen worden dan niet meer onthouden. Maar helaas is dat niet je probleem, die kleine batterij is goed, je hebt ze eruit gehaald voor niks. Nu is je display misschien ook stuk en moet er een nieuw op.
Die kleine batterij is een gewone oplaadbare coin cell van Panasonic, overal te koop. Die vervangen zal je niet verder helpen. Het probleem blijft je fietsaccu...