Voor een social media OSINT toepassing moet ik het beeldscherm van mobiele telefoons kunnen inlezen op een computer voor beeldherkenning. Het scherm is met het moederbord verbonden via MIPI DSI voor pixeldata en I3C voor init+touch. Weet iemand of er een kant en klare capture kaart bestaat voor DSI? Screen mirroring software en USB-C video alternate mode is niet geschikt voor deze applicatie. Ik heb al een emulator gemaakt voor het touch digitiser IC, dit werkt perfect om automatisch te scrollen.

We kunnen de DSI interface natuurlijk inlezen met een FPGA, maar dit project is erg tijdskritisch gezien de situatie in het midden-oosten. Het huidige staakt-het-vuren kan op elk moment inzakken en loopt over twee weken af. Waarschijnlijk worden bepaalde landen dan weer getroffen door brokstukken van neergeschoten projectielen, wat aanleiding zal geven tot illegaal gedeelde videos van schade. Dit kan natuurlijk de lokale vastgoedmarkt en toerisme zwaar beschadigen.

En wat gaat je opdrachtgever dan doen met de mensen (burgers/journalisten) die je op deze manier opspoort? Dit lijkt me niet helemaal waar het forum voor bedoeld is.

Op zondag 12 april 2026 00:21:53 schreef Nizly:
wat aanleiding zal geven tot illegaal gedeelde videos van schade. Dit kan natuurlijk de lokale vastgoedmarkt en toerisme zwaar beschadigen.

Het feit dat je meegaat in dat dat illegaal zou zijn is al redelijk problematisch.

Wij als circuits online hebben geen interesse om mee te werken aan enige vorm van (geautomatiseerde) massa surveillance.