Nieuwe Philips TV ondersteunt geen analoge kanalen meer ?

Gisteren een nieuwe Philips TV (ik ben nu eenmaal een Ambilight fan) gekocht. Installatie ging vrij probleemloos echter ik lijk geen optie meer te hebben voor analoge kanalen. Mijn installatie menu van de TV klopt ook niet met de handleiding.
In het onderwerp staat een vraagteken want ook Philips support moet er nog op terugkomen.
Op het (camping) kabelsyteem hier zit een mix van 2 analoge kanalen en ca 70 digitale kanalen, digitale kanalen worden prima gevonden, analoge niet.

Oudere TV's (ook Philips, LG, Samsung) pikken de 2 analoge kanalen (C4 en C12) prima op.

Stel... "worst case scenario" deze TV ondersteund totaal geen analoge TV meer, weet er iemand een een handige oplossing om analoge kanalen om te zetten naar composiet video ? (Van daaruit kan ik gemakkelijk naar HDMI. )

Zelf had ik al aan een oude video recorder gedacht, maar dat is wel een hele lompe (qua formaat) oplossing.

Ik ben aan het zoeken geweest naar "tuner kastjes" maar, iets met bomen en bos, ik zie volgens mij alleen digitale versies.

Wat is het typenummer van die TV?

Groeten, Ron.

Nog vlug even gekeken, analoge ontvangst kun je niet kiezen als je een land hebt geselecteerd waar analoge TV compleet is uitgeschakeld (zoals Nederland). Je zou kunnen proberen een land te selecteren waar ze nog wel analoge TV hebben.

Groeten, Ron.

Op woensdag 6 mei 2026 15:34:22 schreef Rontronix:
Wat is het typenummer van die TV?

Groeten, Ron.

Philips 65MLED910
Zo iets had ik inmiddels ook al begrepen (land) maar ik kon (zo snel) geen West-Europees land vinden waar ze nog analoge TV hebben.

Zijn die twee analoge kanalen niet eveneens in het digitale pakket opgenomen?
De aanwezigheid van die twee kanalen analoog kan een extra service zijn voor bezoekers die (nog) geen digitale ontvanger hebben.

Op woensdag 6 mei 2026 19:24:20 schreef buzzy:
Zijn die twee analoge kanalen niet eveneens in het digitale pakket opgenomen?
De aanwezigheid van die twee kanalen analoog kan een extra service zijn voor bezoekers die (nog) geen digitale ontvanger hebben.

Nee, het zijn kamera's

Hier een soortgelijk verhaal van mij er over.
https://www.circuitsonline.net/forum/view/145354/1
( uit 2019 alweer :-/ . . . . . )

C4 is volgens mij de oude ned1 lopik frequentie in de vroegere VHF1 band. C12 zit in de VHF3 als ik mij niet vergis.

Op woensdag 6 mei 2026 23:58:57 schreef Kees frees:
Hier een soortgelijk verhaal van mij er over.
https://www.circuitsonline.net/forum/view/145354/1
( uit 2019 alweer :-/ . . . . . )

Inderdaad zelfde verhaal , heb een bod gedaan op MP op zo een Philips tuner.
Die kan ik zelfs achter mn TV froebelen.

Of zo iets voor de korte termijn gebruik ik wel even een oude DVD of video recorder
https://www.ebay.com/itm/356765829204

Op woensdag 6 mei 2026 16:01:53 schreef Rontronix:
Nog vlug even gekeken, analoge ontvangst kun je niet kiezen als je een land hebt geselecteerd waar analoge TV compleet is uitgeschakeld (zoals Nederland). Je zou kunnen proberen een land te selecteren waar ze nog wel analoge TV hebben.

Groeten, Ron.

Bij ons op de camping heb ik België als land gekozen en dat werkt.
Succes Paul

Bij ons op het park zet ik meestal dan op Bulgarije en meestal heb je dan ook een uitgebreidere menu met meer opties.

Belgie helaas niet.
Roemenie "did the trick".

Ziet er niet uit, analoog video signaal op een 65" scherm maar voldoende.
Grote blij :+

Top goed dat het werkt.