Hallo,
Ik heb hier een Samsung staan die bij het aanzetten allee de back-Light doet flitsen en eer doet hij niet. Dit toestel heeft enkele jaren buiten onder een afdak gehangen dus ik denk dat vocht ook een rol zal spelen. Maar ik wil eigenlijk de tv weer aan de praat Krijgen. ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.
Bij voorbaat dank
Groeten Ben

Haal kap er af, koppel bandkabels van beeldscherm los, blijft dan achtergrond verlichting wel aan, is scherm stuk.. waren geen top TVs.

Hoi smd,
Ik heb de bandkabels los gemaakt en heb de stekker in het stopcontact gestoken en de achtergrond verlichting blijft knipperen (flitsen) dus ik neem aan dat het display niet defect id, heb je nog een andere tip?

Als ik de ledstrips met een Back-Light tester meet dan zijn beide groepen 54 V en 37,3mA dus lijkt mij de achtergrond verlichting ok.

[Bericht gewijzigd door akkie2 op (24%)]

Kabel tussen mainboard en voeding losmaken en kijken wat er dan gebeurt.

william1967,
Er zit maar een Main board in dus kan geen kabeltjes los maken behalve bandkabels.

Dat is een inkoop mainboard , dan wordt het wat moeilijker om iets uit te sluiten. Er zitten wat smd zekeringen op het mainboard waarvan er 1 wel eens defect ging door een sluiting in 1 van de vele smd condensatoren.

Check de moederbord op vochtschade anders tip van William