Hoi,
Kben opzoek naar een doenbare schakeling voor een digitale versterker. Een paar watt is voldoende.
Alleen berichten met de trefwoorden “digitale voeding” worden getoond. Alle berichten tonen
Hoi,
Kben opzoek naar een doenbare schakeling voor een digitale versterker. Een paar watt is voldoende.
Special Member
digitale audio versterker? geschakelde voeding kan ik me wel indenken, maare een digitale versterker? digitaal is 1 of 0 dus alle tussenliggende waarden kunnen niet.
dus wat bedoel je eigenlijk??
ik heb even gezocht en kom iets tegen over PWM, maar dan moet je nog gemiddeld ergens iets hebben. zia 1 of ander RC circuit ofzow?
mag ik vragen waarom je per se een digitale versterker wil?
Ik heb hier een elektuur liggen, met een digitale klasse T versterker, maar het is nog wel moeilijk zoiets te maken. En vooral als het maar om een paar wattjes gaat....
Als je PWM bedoeld moet je op "klasse D" zoeken. Ik heb er zelf weleens mee geëxperimenteerd, en het werkt vrij aardig. Maar je zou natuurlijk ook een compleet digitale versterker kunnen maken met 16 of 32 eindtrappen en eindtrapjes. 1 eindtrap met groot vermogen, dan één met het halve vermogen, één met daarvan weer het halve vermogen, enz. Volgens mij bestaat dit principe ook wel. Dan heb je geen grote uitgangsfilters nodig. Wel een hele hoop torren enzo, maar het is te doen.