audio via scart

Ik zit al even met een probleem, namelijk=> ik wil graag een koptelefoon aansluiten op mijn tv, maar hij heeft hier geen aansluiting voor.
Zou het mogelijk zijn om achter pin 1 en pin 3 van de scart-connector(uitgang geluid rechts en links) een versterker(eventueel zelfgemaakt) te hangen en daar dan een koptelefoon aan te hangen. Of is het een digitaal signaal?:s, gewoon wat uitleg erover is ook altijd welkom:)

Op ma 02-09-2002 22:18:29 schreef Soulfly:
Ik zit al even met een probleem, namelijk=> ik wil graag een koptelefoon aansluiten op mijn tv, maar hij heeft hier geen aansluiting voor.
Zou het mogelijk zijn om achter pin 1 en pin 3 van de scart-connector(uitgang geluid rechts en links) een versterker(eventueel zelfgemaakt) te hangen en daar dan een koptelefoon aan te hangen. Of is het een digitaal signaal?:s, gewoon wat uitleg erover is ook altijd welkom:)

zeer zeker wel mogelijk heb et zelf ook gedaan als et goed is staat er op i-net ergens de pin outs van een scart daar staat audio l en audio r in , daar maak je gewoon een aftakking van naar je stereo

May The Source Be With You

Op ma 02-09-2002 22:35:39 schreef MiTcHeLL:

[...]

zeer zeker wel mogelijk heb et zelf ook gedaan als et goed is staat er op i-net ergens de pin outs van een scart daar staat audio l en audio r in , daar maak je gewoon een aftakking van naar je stereo

staat hier gewoon op deze site:
http://www.circuitsonline.net/info/aansluitingen.php
en dan onderaan

Danny

ja, door die pin-out kreeg ik het idee:)
maar wat voor versterker zou ik hier voor kunnen gebruiken? 1 vanop CO mss?
10 W, 18 W, 20 W of mss 40 W

ben mss ook nog van plan om er gewone boxen aan te hangen
iemand mss al evaring met deze versterkers?:s

die 20 watt is een mooie voor dat geval denk ik

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

De audio signalen die via een scart lopen zijn inderdaad gewoon audio signalen en niet digitaal.
Ik heb ze zelf eens aangesloten gehad op mijn mengpaneel en dat werkt prima.
Succes,

SWS

A long answer is not short!

dus voor elk kanaal zo een 20 W-versterker moet lukken;
en om het geluid bij te kunnen regelen een potentio-meter of trimmer ervoor zetten? of hoe zit dat juist?
en die 24V-voeding... moet die gestabiliseerd zijn?
(ja sorry, ben nogal een amateur in dit soort zaken:))

[Bericht gewijzigd door Soulfly op dinsdag 3 september 2002 18:01:12

een beetje gestabiliseerd kan nooit kwaad ! en ja een potentiometer kan gewoon

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

Je kan die blokjes toch al jaren kopen, om er bv je playstation mee aan te sluiten, dacht ik. Die stop je in de scart van je TV, en er zijn langs de andere kant 3 tulpjes; rood en wit voor de audio, en geel voor de video; je hebt nu een doodgewone AV-aansluiting. De gele laat je ff links liggen, en de andere koppel je aan de versterker. Blokje kant&klaar, geen prutswerk dus. En voor versterkers kan je ook naar de Velleman-site piepen, die hebben ook goeie kitjes die je zelfs zou kunnen inbouwen in de TV; een klein stereo versterkertje heb je voor een paar honderden franken (belgische). En wees gerust, 2x10W is genoeg voor een TV.
Of was het dat niet wat je zocht?!

[Bericht gewijzigd door Koert op donderdag 5 september 2002 23:05:17

pff.....

Had ik eigenlijk niet aan gedacht, maar k'denk dat ik gewoon met een scart-connector naar de 20 W-versterker ga gaan. Toch bedankt voor de info!

Op do 05-09-2002 23:02:35 schreef Koert:
Je kan die blokjes toch al jaren kopen, om er bv je playstation mee aan te sluiten, dacht ik.

Das toch een line-in om het geluid van je playstation op de tv weer te geven?? k d8 dat ie opzoek was naar een line-out

Euh......

Op do 05-09-2002 23:08:12 schreef sytse:

[...]

Das toch een line-in om het geluid van je playstation op de tv weer te geven?? k d8 dat ie opzoek was naar een line-out

Jij snapt em ;)

May The Source Be With You

Je hebt ook van die scartblokjes met een in en out( dmv een schakelaar) hoe het precies werkt weet ik niet maar daar kun je wel een uitgang van maken.
trouwens je kunt best gewoon aan de scart een paar draadjes solderen en die naar je versterker lussen, heb ik thuis ook gaat prima. wel van de t.v. aftappen niet van de dvd waarom weet ik niet maar dan krijg ik geen geluid!?!??
mzzl en veel succes!

niks blokjes, solderen ! het moet wel hobby blijven he ;)

bloep....

niet de blokjes maar een gewone scart voor als je geen scart meer vrij heb(bij gebruik van vhs of dvd) ik had er ook geen meer vrij toen heb ik de scart kabel ff onder handen genomen en klaar is kees ;)

Op vr 06-09-2002 09:24:30 schreef Prutsertje:
niks blokjes, solderen ! het moet wel hobby blijven he ;)

beetje offtopic:

Prutsertje: heb je toch ongemerkt een prachtige signature bedacht!

ik heb ook een vraagje
ik heb een redelijk nieuwe TV met een PS2 erop aangesloten
maar hoe kan ik geluid ook op mijn boxen van mijn stereo krijgen?
ik heb er zelf nog niet echt mee zitten prutsen maar als iemand mij tips zou kunnen geven...
want het effect is wel leuker als ik dan ook geluid op de boxen van mijn stereo krijg.

groetjes R

gebruikt die ps2 zo'n scart met audio en video in?
in dat geval kan je nl voor de audio-stekkers een splitter gebruiken: 1 gaat dan naar je stereo-aux en de ander naar de tv. moet je wel het geluid wat harder zetten, want het signaal wordt gedeeld :)

okey iig bedankt
ik zal er van het weekend ofzow ff mee gaan klooien
xal wel ff zien wat er valt te doen maar het zal wel lukken :)

grtzz R

Op 29 januari 2004 15:55:57 schreef hantheman:
gebruikt die ps2 zo'n scart met audio en video in?
in dat geval kan je nl voor de audio-stekkers een splitter gebruiken: 1 gaat dan naar je stereo-aux en de ander naar de tv. moet je wel het geluid wat harder zetten, want het signaal wordt gedeeld :)

Je kunt ook s kijken of je aan je TV geen audio uitgang hebt. Bijna alle nieuwe modellen hebben dat tegenwoordig, en je kunt het rechtstreeks aan je versterker hanngen zonder het signaal te verzwakken