kweet niet of iemand dit nog leest maar ik probeer het ff.
ik heb de ic's gehaald en ben bezig met de VU meter in elkaar te zetten maar waar dienen de potmeters voor:D
P1 10k
p2 25k
gtoeten Jaap
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Dat is voor de gevoeligheid, dus hoe snel die reageerd. En die andere is dacht ik voor het bereik. Dus voor het instellen van de grote die 1 ledje moet voorstellen.
dankjewel ik ga wel ff wat proberen, als het af is hoor je het nog wel.
wil je er nog een foto van als het af is??:)
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
keb geen idee wat iig betekent maar ik neem aan dat ik het plaatje er zo op kan kwakken (wel slechte foto is een webcam):D
Het lukt niet om het plaatje er op te zetten???? Ikke waarschijnlijk dom bezeg zijn??
Martijn Berntsen
pe4mb
mail mij het plaatje maar, dan zet ik het zsm online.
(iig = in ieder geval)
[Bericht gewijzigd door Martijn Berntsen op ]
MiTcHeLL
May The Source Be With You
Op 25 november 2002 21:48:22 schreef Martijn Berntsen:
mail mij het plaatje maar, dan zet ik het zsm online.(iig = in ieder geval)
(zsm = zo snel mogelijk)
MiTcHeLL
May The Source Be With You
ik heb ook de hd vu meter gebouwd maar ledje 8 en 9 branden minder fel.
hij werkt voor de rest perfect alleen die ledjes blijven zwakker dan de andere branden. Ik heb al het ic en de ledjes proberen te vervangen maar zeblijvenminder fel branden hoezou dat kunnen komen iemand een id?
mischien niet hetzelfde type led wat je gebruikt, en probeer eens met de potmeter te spelen mischien dat dat wat oplost
nee heb leds en ic al vervangen en met de potmeter lukt het ook niet. geen id maar als ik de potmeter zo instel dat ie niet alle ledjes laat branden dan branden de ledjes wel op de volle spanning ik vind het heel erg onlogisch,maar ik heb in plaats van 3,9k ohm 2 x 1,8 ohm en 3 x 100 ohm gebruikt maar ik denk niet dat het daar aan ligt.
Maar ik wil eigenlijk meer ledjes op 1 uitgang kan ik dan gewoon transistors gebruiken en dan ben ik ook van het probleem af dat de lampjes niet op volle spanning branden.
moet ik voor de transistor een voorschakel weerstand plaatsen of niet dnek het wel is 4,7K goed (heb ik nog liggen)
[Bericht gewijzigd door richard van der vlies op ]
die weerstanden hebbie die in serie of paralell als je twee weerstanden in serie zet halveer je de weerstand als je hem in parralel zet verdubbel je hem
Ik heb hem net af (na een hele tijd), maar ik heb nog een vraagje.
Die leds knipperen nu zowat allemaal tegelijk, als ik aan de potmeters draai kan ik dus het bereik instellen. Maar welke van de 2 is nou diegene die regeld hoesnel hij reageerd? Ik ben al hele tijd aan draaien, maar het lukt niet helemaal 
Wie kan mij helpen?
kdacht dat potmeter 2 (10K) voor de gevoeligheid is en potmeter 1 (25K) voor de grote die een ledje moet voor stellen maaar dit staat ook boven aan (Heb ik ook al een keer gevraagd.