Elektronica echt niet moeilijk VS Elektronica kunst en kunde

Alleen berichten met de trefwoorden “elektronica” worden getoond. Alle berichten tonen

Hoi,

mn bieb heeft bijde series, alleen van Elektronica kunst en kunde deel 5 (de uitwerkingen) niet... Nu is mijn vraag welke ik beter kan gaan lezen. Elektronica echt niet moeilijk is volgens mij dunner, de andere is misschien wat pittiger om te lezen? Maar het gaat er vooral om waar ik het meeste van leer. Ik wil ook veel formules leren, klopt het dat elektronica echt niet moeilijk daar minder van heeft?
Ik kan die boeken wel allemaal gaan lenen en lezen, maar ik ben neit zo'n hele snelle lezer, dus dan lees ik liever gelijk degene welke ik echt kan gebruiken :)

A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl

Dan moet je die 10 wel eerst kennen..

Elektronica echt niet moeilijk is mooi voor beginners, alles wordt duidelijk uitgelegd, met praktijk voorbeelden.

wil je er wat dieper op ingaan dan zou ik elektronica kunst en kunde nemen. Het is wel pittiger om te lezen maar dan heb je ook wat.

ikzelf ben eerst met elektronica echt niet moeilijk begonnen , daarna heb ik die andere aangeschaft.

ja formules kan je wel afleiden, maar dan moeten die 10 idd wel eerst gegeven worden :)

Maar elektronica echt niet moeilijk, dan leer je echt vanaf het begin af maar ook echt alles wat je als basis wel zou moeten weten? Over weerstanden enzo snap ik het wel, wat basis schakelingetjes lukken ook wel, maar als er veel condensatoren in combinatie met transistoren enzo (bv een oscilator) bij komen kijken snap ik het niet meer helemaal... Lezen beide boeken wel prettig? Oók als je al wat basis snapt maar toch niet alles even goed :P

A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl

Elektronica Kunst en Kunde zijn echte studieboeken die je niet zomaar tussendoor eens leest als je er iets van wil opsteken.

Elektronica echt niet moeilijk is meer voor beginners en hier zul je op kortere tijd meer van leren. Ik zou dit eerst lezen als je de indruk hebt dat het te simpel is lees dan Kunst en Kunde.

@Electroboy: dat is de ideale combinatie: Elektronica echt niet moeilijk eens lezen tot je er meer van kent.
Dan uiteindelijk Kunst en Kunde kopen (1&2) dan kun je jezelf er verder in verdiepen en de boeken zijn handig als infobron.

Op 10 februari 2005 14:36:02 schreef acheron:
Elektronica Kunst en Kunde zijn echte studieboeken die je niet zomaar tussendoor eens leest als je er iets van wil opsteken.

Ja dat klopt, je moet je er echt mee bezig zijn.
Ik raad je daarom "elektronica echt niet moeilijk" ook aan..
leest veel makkelijker.

Anoniem

Op 10 februari 2005 16:40:50 schreef Electroboy:
[...]

Ja dat klopt, je moet je er echt mee bezig zijn.
Ik raad je daarom "elektronica echt niet moeilijk" ook aan..
leest veel makkelijker.

geheel mee eens....

ok, maar is Elektronica kunst en kunde dan echt een studieboek die ze ook op HBO ofzo gebruiken?

A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl

Vergeet electronica, echt niet moeilijk.
Ik heb sowieso een hekel aan elektuur boeken, die zijn meestal totaal niet leerzaam.
"Elektronica, kunst en kunde" is gewoon een nederlandse vertaling van "The art of electronics"

http://www.artofelectronics.com/

Welke ook geen echt studieboek vol met saaie wiskunde is, maar gewoon een boek wat heerlijk wegleest en echte praktische elektronica problemen onder de loep neemt.
Zeer leerzaam voor de beginnende electronicus, I highly recommend!

Wil je leren solderen, of weten hoe je de kleur code van een weerstand moet decoderen, of wilt weten waar de kathode van een diode zit.
Lees dan "elektronica, echt niet moeilijk"

Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand