schema gevraagd voor galvanische scheiding van dvm meters

ik zoek een schematje van zon galvanische scheiding voor men digitaal paneelmetertje aan te sluiten. het staat in boekje dat de voedingspanning galvanisch gescheiden zijn.

ik zit met project waar alles uit een voeding moet komen,juist heb ik een stabiliseerde 9 vdc die ik kan aansluiten op men dvm,maar helaas moet die galvanisch gescheiden zijn.

wie kan me helpen?

Hugo Welther

Moderator

Trafo, brugcel, elko, 7809 en een paar 100nF C-tjes.
Kortom de 78xx voeding van deze site. Voor elke DVM bouw je zo'n voeding op.

Je kan ook een 9V batterij per DVM gebruiken.

Als die DVM's maar een paar mA gebruiken, neem je een 78L09 ipv een 7809.

[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op maandag 7 maart 2005 08:34:13

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Galvanisch gescheiden DCDC convertortjes. Evt. zelf maken (ding trekt <1mA, dus zo spannend zal het wikkelen van een trafootje zniet zijn en het rendement is ook niet echt spannend).

Ik heb ook nog wel eens ergens een schemaatje gezien met een paar op-amps waarbij ze het verschil tussen voedings 0 en meet 0 recht trokken. Kost iets nauwkeurigheid, werkt wel.

Er zijn ook zat metertjes die gevoed kunnen worden uit hun meetspanning. Zijn alleen wel wat duurder.

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!

Er zijn bij farnell dc\dc converterjes te koop van 250mW voor nog geen 10 Euro, niet het zelfbouwen waard dus. Zelf heb ik deze converters al veel toegepast voor paneelmeters en werkt perfect. Als je ruimte genoeg hebt zou je kunnen overwegen om geen paneelmeter (15 euro)te gebruiken maar goedkopere multimeters (5 euro, oa bij DIL elektronika)

ja,mag ik keer de link voor diene converter daar,waar je van sprak. en de link voor die multimeter.

mvg

Verleden week 3 stuks multimeters voor 5 euro gekocht. www.dil.nl Kennelijk de laatsten; type dvm830L. Er staan nog duurdere maar nog steeds goedkoper dan DPM's.

DC-DC converters van C&D 1212s kan je vinden bij www.farnell.nl

Excuus, volledige typenaam is LME 1212s isolatie tussen in en uit tot 1kV

groet