Op 9 april 2005 15:15:58 schreef free_electron:
PCB barbaren ! electronenmolesteerders !sorry hoor dit moet er effe uit: hebben jullie ooit al van SMD componenten gehoord ? als ik sommige foto's hier bekijk begint mijn nekhaar te krullen !
wat heeft die arme TI83 jullie misdaan om er dergelijk trimpots en capaciteiten in te monteren. Ik zou er radiolampen in vijzen !. Iemand kan misschien een oscillator maken met een triode of zo en die de clock laten sturen.
en vervang meteen dat grafische display door nixies nu je toch bezig bent.
Wat ben jij een ongelofelijke electronica-atheist. Je moest je schamen. Op het gebied van electronica is digitaal, en vooral SMD electronica het meest onderkruiperige soort wat bestaat.
Wees blij dat ik me er overheen heb gezet. En nu dus de vijand van het hobby-elconicacisme indirect een handje heb geholpen, ookal zal ik me nog jarenlang misbruikt voelen door deze acties...
@pieterjan:
Het is bijna correct. Maar tussen de potmeter en de condensator moet nog een draadje naar het onderste van dat diehoekje van koperen puntjes. Als je goed kijkt zie je dat wel op mn plaatje.
Die wit met oranje is 100pF. Ik heb geen idee wat ik daar moest zetten, dus ik heb maar wat geprobeerd. Die andere is 10pF (zwart met witte), en de potmeter is 10K. Ik waarschuw je: het werkt wel, maar niet zeer stabiel. Het is zeer raar, de meeste spellen doen het, maar ik heb er eentje tussen die de snelheid niet goed pakt. Ook zag ik op de scoop vrij grote instabiliteit van het geheel.
Misschien toch maar een externe osc. met triodes