free_electron Visual basic boek update : input gezocht

free_electron

Silicon Member

inderdaad NET is een comnpleet ander beest.
je bent nu trouwens beter om gelijk door te switchen naar 2005 der is een gratis ( jawel microsoft geeft het voor een keer gratis weg ) versie van te krijgen
visual basic 2005

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Dus VB6 gaat gewoon door met VB2005 en VB.NET is dus iets anders? Joepie :)

Ik heb de link even opgezocht (zelf nog niet geprobeerd)

Q: Do customers who acquire the Visual Studio Express products during the free promotional pricing period have to pay after the first year if they want to continue to use them?
A: No, as long as you download Visual Studio Express on or before November 7th 2006, you will not have to pay for it.

http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/default.aspx

Op 16 januari 2006 04:46:52 schreef free_electron:
inderdaad NET is een comnpleet ander beest.
je bent nu trouwens beter om gelijk door te switchen naar 2005 der is een gratis ( jawel microsoft geeft het voor een keer gratis weg ) versie van te krijgen
visual basic 2005

waar?

Koffie, het bier van de wiskundigen en natuurkundigen.

op microsoft.com ofzo........

mijn werk is zo geheim dat zelfs ik niet weet waar ik mee bezig ben....
free_electron

Silicon Member

2005 is een verderzeting van NET maar der zijn een aantal zaken vereenvoudigd. er waren teveel klachten in NET dat sommige zaken ( en niet alleen voor visual basic maar ook voor de andere talen in dat framework ) veeeeeeel te zwaar waren.

2005 lost dat op en maakt dingen eenvoudiger.

het blijft nog altijd een groot verschil met de klassieke talen. maar na een paar dagen heb je door hoe het idee wat erachter steek in elkaar zit en dan ontdek je plots de voordelen van 2005

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Ik weet niks van .NET Ik heb een referentie gelezen van iemand die zei helemaal gek te worden van de declaratie verplichtingen van allerlei bestanden. En 8 dubbele declaraties van een label of een knopje op een form voordat je er op mag drukken. Net zoals in Visual C. En als ik ergens een hekel aan heb dan zijn het wel verwijzen naar gemeenschappelijke bestanden die zelf ook weer kunnen veranderen (en waardoor dus 3 maanden of 3 weken later niets meer werkt). En toen hoefde het van mij al niet meer.

Is het boek al te koop? Ik zou het graag willen aanschaffen!

.NET is een crime wat dat betreft, AddHandlers, en geen Array's meer van controls, events declareren is ook niet handig. Toch als je er mee leert werken is het zo slecht nog niet, maar ik ben er geen fan van

free_electron

Silicon Member

Op 1 mei 2006 16:47:41 schreef Antoine:
.NET is een crime wat dat betreft, AddHandlers, en geen Array's meer van controls, events declareren is ook niet handig. Toch als je er mee leert werken is het zo slecht nog niet, maar ik ben er geen fan van

.NET is inderdaad ene ramp. 2005 is weer al een stuk beter.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

@free

Kun je in 2005 wel weer array's van controls bouwen tijdens designtime ? Bij 2003 lukt dat alleen tijdens runtime. Zodoende hebben bijna al mijn programma's een bijna leeg form in designtime :)

free_electron

Silicon Member

Beetje reclame maken

http://www.elektor-electronics.co.uk/Default.aspx?tabid=30&CategoryID=…

ook in 2005 is er gene mogelijkheid om control arrays te maken. je moet de handler gewoon attachen das alles. der zit wel een tool in die het porteren maklkelijker maakt. ( althans in de beta release ervan , wat e rind efinale zit weet ik niet echt)

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

gaat elektuur nl dit nog verkopen?

IF you can't convince them, then confuse them!

In engeland weten ze niet wat ze willen. Vanochtend was de release in week 18 nu is dat al in week 22. Ik hoop dat ze het in nederland sneller hebben.

Op 4 mei 2006 22:23:47 schreef Jeroen Boere :
Niet eens met een modactie? Mail ons of post in Lieve moderators

Offtoppic
En indien ik jullie dan geen "lieve Moderator" vind:)
/Offtoppic

Intersant boekje, jammer dat het voornamelijk software is en dat hardware bijzaak is.

[Bericht gewijzigd door No_Brain op vrijdag 5 mei 2006 21:50:36

"What are we going to do tonight, Brain?". "Same thing we do every night, Pinky: try to take over the world!"
Shiptronic

Overleden

@ FREE E, is dit de update geworden, of is dit de versie die wij ook kunnen downloaden?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
free_electron

Silicon Member

@no_brain : dan heb je het compleet verkeerd
er wordt veel aandacht besteed aan USB , ethernet , printerpoorten , seriele poorten , en ja ook de hardware kant. der staan genoeg voorbeeldshema's

Natuurlijk is de software belangrijk. het grote knelpunt bij veel programmeurs is : hoe spreek je de hardware aan. die tussenlayer is belangrijk. en daar gaat het hem net om in dit boek. andere boeken over programmeren ( gelijk welke taal ) geven altijd voorbeeldjes om programmatjes te maken om je boekencollectyie bij te houden of om tekeningetjes te maken op het scherm. Dit boek richt zich op het binnehalen en buitensturen van data op periperie ( waaronder ook GPIB meetapparaten en datacollectie / representatie op het scherm )

* shiptronic. neen die is niet te download. dit is een compleet herwerkte versie

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Ok. Ik had de versie die hier op de site staat eens heel snel doorgebladerd en kwam dus tot de verkeerde conclusie.
Laat maar weten als de NL versie klaar is (ik geef toch de voorkeur aan Nederlands). Misschien een inkoopactie:)!!

"What are we going to do tonight, Brain?". "Same thing we do every night, Pinky: try to take over the world!"

Je kunt beter gewoon de engelse versie nemen. De programmeer software (Visual studio bijvoorbeeld) is ook geheel in het engels, net als de programmeer taal.

Naar mijn ervaring met programmeerboeken toch echt de engelse variant

free_electron

Silicon Member

der zijn voor het ogenblik geen plannen om te vertalen . boek verschijnt in het engels.
tis een van de dikste die elektuur ooit gepubliceerd heeft. zoiets vertalen vraagt veel werk met risico dat veel verloren gaat.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Henry S.

Moderator

Vertalen is zonde! En wat is er mis met engels? ;) Een beetje elektroniker kan technisch engels vloeibaar lezen.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 18 december 2005 19:35:48 schreef free_electron:
[...]

Sta mij toe om daar eens 2 woorden over te zeggen.:

Er is een fundamenteel verschil tussen een electronicus die moet programmeren om zijn electronica aan de praat te krijgen en een programmeeur die een software moet ontwerpen om naar een reeds werkend blok hardware moet krijgen.

Dit boek is geschreven vanuit het eerste oogpunt. De Debugging van de hardware is het moeilijkste, en daar wil je absoluut niet dat je tools ook nog beginnen tegenwringen. Eenmaal de hardware betrouwbaar is kan je beginnen betrouwbare software te maken.

C is niet beter of niet slechter dan een andere taal, maar : voor hardware ontwikkeling zijn C en C++ ( en alle compile first-run later talen) een regelrechte catastrofe. Alle mensen waar ik mee in contact kom die hardware ontwerp doen zijn het daarover eens. Je bent best vanal met een interpreted taal. Python , TCL , Perl en ook jawel Visual Basic.

om de volgende redenen:

1) je programma kan starten zonder eerst 535 syntax fouten eruit te moeten halen. fix on the run. het heeft geen nut een blok van 5000 lijnen code eerst syntactisch in orde te maken als de hardware al bij de tweede lijn blokkeert. het kan goed zijn dat de laatste 4998 lijnen code compleet waardeloos zijn en volledig moeten herschreven worden. Produktivieteit : nul. analogie : je hebt 2 dagen gespendeerd om 'shakespeare materiaal' te schrijven en de eerste die je werk te zien krijgt blijkt een analfabeet te zijn ... aaarghh !

2) er niks meer produktief dan in het midden van een test de boel in break mode te zetten , 2 lijnen code aan te passen de program counter te verzetten en te gaan single steppen en ondertussen op de logic analyser of oscilloscope gaan zien wat er nu juist gebeurt op de bus.

Punt 2 is zondermeer ONMOGELIJK in C of C++. je kijkt telkens tegen een re-compile aan en een complete herstart. heel leuk als je een glitch in de hardware probeert op te sporen die zich pas voortdoet als de hardware al een uur aan het draaien is ...

C en C++ hebben weliswaar trace mogelijkheden ( en die gaan zelfs zeer ver) en via bepaalde emulatoren kan je zelfs de execution pointers gaan aanpassen , maar je kan nog altijd de code NIET dynamisch gaan wijzigen zoals dat in Visual Basic kan. Ow: hier zijn we vergeten om dit en dat te doen , wacht ... rikketikketik ... sleep de execution pointer , step step step en continue.

Dit is geen boek of programmeren of programmeertechnieken. het is een boek over hoe je hardware kan laten comuniceren met de PC ( ISA , USB , Serieel , Printerpoort ) en hoe je die hardware kan debuggen via Visual basic. En onderweg worden een aantal tips gegeven over modulair programmeren en hoe je de interactive mogelijkheden van de Visual Basic ontwikkelomgeving maximaal kan exploiteren om je te helpen je systeem draaiende te krijgen.

tis eens vanuit een ander standpunt gezien.

Je twee woorden zijn er veel geworden.

Als ik snel iets op de rit wil hebben is VB een goede keuze. Op applicatie niveau (OSI-7) kan ik VB enigzins plaatsen anders C of C++.

Ik doel dan op MSOffice koppelingen of andere pakketten waar VBA is ingebouwd met een eigen object model.
Even in C (C++) met Excel babbelen is (zeker) niet zo eenvoudig als met VB.

Hoe je het ook wilt brengen C of C++ is juist de voor de door jou genoemde zaken wel de meest gebruikte taal.

Syntax check over al die verkeerd geprogrammeerde regels heeft niets met de taal te maken maar eerder of je hem kent (begrijpt)..

Ik praat over C en C++ en niet over de .NET rommel.

Let op ik val je niet aan maar ben het oneens met je stelling welke wel laat blijken dat je niets met de C variante hebt.

BelleBlazer4Life