hologram

Henry S.

Moderator

@Impact: Een tweede account is niet toegestaan, bij inlogproblemen een nieuw paswoord opvragen of met een mod mailen. 2e account is gesloten.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Leuke site hoor. Maar de info erop is wel heeeeeeeel erg vaag. Indruk die het bij mij geeft: "veel lawaai maar weinig wol". Zit een beetje tegen oplichting aan want wat wordt er eigenlijk geleverd?

Is opbouwend bedoeld hoor maar mi moet je wat concreter zijn met de diensten die je levert.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Daarom wil ik graag langkomen voor de workshop.
Zijn er nog meer mensen die intersse hebben?

We zitten al op pagina 5 en hebben nog niets gezien.
De workshop kan uitkomst bieden.
Wie wil ?? Ik betaal ;-)

Shiptronic

Overleden

ik heb zeker intresse, maar waar bevind zich de firma, ik vind geen adres gegevens op de site of profiel

we mogen vast niet komen , we zijn veel te nieuwsgierig naar de technieken/geheimen en hij is veel te bang voor spionage ;)

maar ik houd me aan bevolen als het s'avonds kan of in het weekend (liefst zondag)

dus da's al 6

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

En met wat hulp van de mods heb ik mn oude account weer terug.

Iedereen is welkom, detail is dat ik nu even fully loaded ben met opdrachtjes (luxe probleem). Aangezien ik alles nog in mn eentje doe is tijd een probleem.

Zo spannend zijn mijn technieken niet hoor, een kwartiertje googlen en je weet alles. Nabouwen doe je in 1 minuut zelf thuis, scheelt je weer een ritje.

Veel lawaai en weinig wol is helemaal waar, een surround set met 136 db per speaker kan flink wat lawaai maken en wol zit niet in het assortiment :-), wie kan er dan nog zeggen dat de site vaag is? ;-).

Het leuke is dat ik helemaal niets moet, ik doe gewoon waar ik zin in heb, en dat is vooral anderen vermaken met leuke indrukwekkende dingen. Voor mij is het meer hobby dan werk (ik werk naast dit nog gewoon 50 uur in de week).

En idd is de site allemaal nog niet zo supergeweldig qua lay-out en andere grappen: het werkt en is binnen 5 minuten aan te passen. De vaagheid wordt nog wel minder, ik ben ook pas sinds eind augustus bezig en kom nu al om in het werk (voor het aantal uren dat ik er mee bezig kan zijn).

@Scantech: als ik ooit nog s n keer een mooie dubbele set groene laser van 500 mw goed leer aansturen icm een mooie 1 watt rgb, dan wordt alles nog wat indrukwekkender.

Always look at the bright side of light

Je schiet wel een beetje in de verdediging niet? Als je de "business" een beetje op de rails wilt krijgen, zou je ook kunnen LUISTEREN naar wat mensen er van vinden en dan (evt) verbeteren.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

Ik blijf interesse hebben en ik wil me graag laten verrassen!

@Impact:
Laten we afspreken dat je je meldt hier als je tijd hebt en dat we dan langs kunnen komen. Dan hangt het niet af van ons, maar van jou.

Succes!

Lucky Luke

Golden Member

Op 29 juni 2005 11:37:45 schreef MNM(tm):
'k Heb er ook al eens over na zitten denken.
Volgens mij zou je met 2 lasers, waarvan de straal op een bepaald punt kruist, toch iets van gevolgen van interferentie moeten krijgen. Maar dan zit je wel met een extreme situatie van fase-regeling.

met een RGB LED kun je alle kleuren licht mixen door 2 naastliggende kleuren te mengen.

zou je niet zo iets kunnen met UV en IR, en er dan zichtbaar licht mee maken door te mengen? een IR en een UV lichtbundel laten kruisen om een lichtpunt in mid-air te maken?

edit: 100e post in dit topic!

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

[offtopic]

Op 28 september 2007 17:33:34 schreef Impact II:
Op www.impact-sfx.com staat een site die ik toch maar even snel in elkaar heb gezet. Wel grappig: maak ik voor anderen mooie sites en mijn eigen site heb ik geen tijd voor ;-).

Tipje: Het is een strakke template, dus die site ziet er best leuk uit, maar houdt alsjeblieft dat 'Impact SFX' ook in de groen-blauw tinten! Rood-geel is echt de laatste kleurcombinatie die ik daar zou kiezen.
[/offtopic]

Op 29 september 2007 12:26:30 schreef ScanTech:
De workshop kan uitkomst bieden.
Wie wil ?? Ik betaal ;-)

Ja, als oerhollander klinkt me dat goed in de oren! :)

If you want to succeed, double your failure rate.

On Topic:
Even een vraag voor jullie: wat zouden jullie willen zien? Ik neem aan dat gezien het toppic dat het toch nog steeds gaat om de hologrammen?

De demo die ik nu heb is een korte teaser van een paar minuten en geeft enkel de essentie weer van wat er mogelijk is.

Natuurlijk wil ik graag een keer een demo geven van wat de setup doet. Ik hoop wel dat jullie begrip hebben voor het feit dat ik niet alles tot in detail kan uitleggen over hoe mijn setup werkt. Hans Klok laat graag zien wat hij kan, maar uitleggen blijft toch een no-go.

Ik ben bezig met een vaste locatie waar de setup kan blijven staan, maar tot nog toe is dat even lastig. Ruimte genoeg, alleen niet passend binnen mijn huidig budget.

Toch heb ik al eerder gemeld dat een beetje googlen je zo bij alle informatie brengt.

Hier een heel eenvoudige uitleg mbt hologrammen.
http://willem.engen.nl/uni/history/holografie.php

En mocht iemand interesse hebben om te starten:
http://www.litiholo.com/hologram_kits.htm

En om alles wat echter te maken:
http://fog.ccsf.cc.ca.us/~tbardin/html/pepperghost.html

Voor bewegende RGB hologrammen heb je een betere source nodig. Mijn ultieme droom staat hier:
http://www.colorvision-lasers.com/displays.aspx
Een maatje minder werkt ook hoor :-).

Off Topic:
Iedereen bedankt voor alle adviezen, zoals bij iedere timmerman thuis de deuren kraken is mijn site echt nog lang niet zoals het moet zijn. Meer dan 30 minuten tijd is er nog niet in gestoken. Sorry dat ik iedereen tijd heb gekost in de vorm van mij heel zinvolle tips te geven.

Vragen omtrent hoe en wat mijn site nu al wel of niet aansluit op wat de markt wil of vereist vind ik nog een beetje niet relevant. Over een aantal weken hoop ik er tijd in te kunnen stoppen dan is iedereen weer van harte welkom om constructieve tips te geven. Het feit dat ik nu al iedere week kan vullen met werk is toch wel een probleem. Wanneer er nu werk bij komt moet dat zo ongeveer midden in de nacht gebeuren ;-).

Always look at the bright side of light
Shiptronic

Overleden

weet jje wat jij zou moeten doen? naar de kamer van koophandel!

vraag aan je baas of je niet 4 of drie dagen kunt werken, en anders ga er voor , werken voor een baas kun je altijd nog (en kijk alsjeblieft niet naar mijn site, ik heb het zelfde probleem, maar ben al helemaal geen site bouwer en heb ook maar even rap iets inelkaar geflanst )

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op zondag 30 september 2007 23:36:41 (30%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 30 september 2007 23:35:17 schreef shiptronic:
(en kijk alsjeblieft niet naar mijn site,

Zo, meteen even gedaan. Mooi hoor. ;)

@Impact: wij technici komen natuurlijk niet als je niet wat prijs gaat geven...

If you want to succeed, double your failure rate.

@ Jochem_S: dat klinkt aantrekkelijk ;-).

én ik hoef niet bang te zijn dat er morgen 50 dergelijke bedrijven bestaan én ik kan meer tijd steken in MKB presentaties.
Nee, maar nu serieus: KvK en BTW is allemaal geregeld.
Ik WIL nog niet minder gaan werken omdat ik een geweldig leuke baan heb met de geweldigste collega's die er zijn.
Als die omstandigheden anders zijn, dan weet ik zeker dat ik een leuk alternatief heb.

Ik zit er aan te denken om jullie uit te nodigen op het moment dat ik ergens een Heli-Holo demo geef. Dit zal voor meerdere partijen zijn, o.a. voor een grote softwareleverancier van simulation software. De modelvliegvrienden nodig ik daar ook uit en hopelijk is er een goede 3D piloot die het systeem kan testen.

Modelheli's moet jullie als techneuten aanspreken, en zeker als het ook nog in combi met holo's is.
Lijkt jullie dat wat?

Always look at the bright side of light

Natuurlijk afhankelijk van de lokatie en het moment, maar ik ben altijd wel te porren voor zoiets.

If you want to succeed, double your failure rate.

Hi daar :-),

Hoe later op het jaar, des te drukker denk ik :-).

Op dit moment ben ik aan het investeren in professionele apparatuur voor de aankleding van de shows.

Qua geluid kan ik nu volgens mij een bioskoop voorzien van geluid ;-), verschil is dat ik maar 4 speakers gebruik en 1 (of in extreme gevallen) 2 baskasten.

Om toch maar iets sneller het geld weer terug te kunnen krijgen ben ik met de set ook regelmatig voor andere doeleinden op pad (bands, DJ, feesten etc.).
Dit wijkt wel af van het uiteindelijke doel, maar is meer om de financiering wat handiger te kunnen doen.

Qua Holo illusies heb ik de afgelopen in november en december 3 'shows' gedaan. Alle 3 voor bedrijven met een specifieke wens. 1 keer was het een hologram van een bedrijfslogo, redelijk simpel maar zeer doeltreffend.
De 2 andere keren was voor een eindejaarsbijeenkomst van 1 bedrijf (2 verschillende vestigingen), dit was een (wellicht wat vroege) kick off voor 2008 met als motto: alles is mogelijk.

Afgelopen week zou ik voor het eerst een paar dagen vrij zijn... en dus zit ik nu ziek thuis :-S (misschien wat oververmoeid).

Nog steeds geen tijd gehad om de website op te knappen, er staat alleen maar het hoognodige mocht iemand even willen kijken.
Voor de geinteresseerden in het geluidssysteem: dit gaat knoerhard, loepzuiver, extreem laag en is supercompact (subje is niet echt handig hanteerbaar, maar in vergelijking tot wat er uit komt is het een compact subje).
Totaal geluid zit tussen de 130 en de 140 db piek, maar voor de hologrammen is dat niet de maatstaf, in dat verhaal gaat het om 'natuurgetrouw geluid met Impact'. Laag moet dan echt voelbaar laag zijn zonder vervorming, hoog moet helder zijn en niet schel.

Oja: @ ScanTech, ik zit nog steeds na te denken over 2 lasers.. De eerst komende maanden kan ik niets meer investeren, maar in 2008 moet het toch wel ergens gaan lukken.

Verder qua hologrammen zijn er wel veel nieuwe ideeen, maar ook net zoveel praktische problemen. In het klein is het allemaal goed beheersbaar, maar als alles een factor 10 groter moet, dan kom je toch voor vreemde problemen.
3 x 3 x 3 meter is nu wel de max. (ook al is dat nog steeds niet niks, groter mag altijd ;-)).

De voorbereidingstijd voor nieuwe hologrammen heb ik ook verruimd, want zodra je met meerdere mensen iets moet goedkeuren, dan is het verschil in smaak toch snel een punt waarop dingen trager gaan. Als je alles zelf mag doen, dan gaat zoiets veel sneller, maar de klant moet ook tevreden zijn he :-).

Oftewel: ik ga door en zit in een soort achtbaan qua dingen die ik meemaak, er is geen weg terug.

Bedankt voor de interesse!

Ik zal zeker proberen om wat vaker weer wat foto's of wellicht filmpjes te plaatsen. Tot nog toe heb ik veel shows niet mogen filmen ivm de opdrachtgever.

Groetjes!

Always look at the bright side of light

Ik was vorige week in de TV-toren van Berlijn.
Hier stonden bij de entree van die kasten waar een 3D beeld uitkwam. Echt onwijs gááf ! Heb er denk ik 3 kwartier bijgestaan en weet nog niet hoe het werkt...
Deze kasten worden ook gebruikt voor presentatie doeleinden.

Het is zo groot als een ouderwetse poppenkast en er zit een monitor in met de 'beeldbuis' naar boven gericht.
Achter het scherm (rechtopstaand) zag ik een soort gebogen holle spiegel. Als je voor die kast staat vliegen de 3D beelden om je oren. Levens echt !!!!

Er stond geen merk op of webadres helaas.

Weet iemand waar ik het over heb????????????

Jawel, dit is precies waar het om gaat :-).

Misschien ken je die reclame van een holle spiegel met een auto of een varkentje eronder, waarna het net lijkt dat de reflectie een hologram is :-).

Check deze link eens:

http://www.optigone.com/m2000.htm

Uitleg en alles staat erbij.
Het leuke is dat je dit moet mixen met wat 3D computer beelden, dan is het namelijk bewegend :-), en dat is precies waar ik ook mee bezig ben.

Lees anders ook eens even dit topic nog eens rustig door, alle info staat er al. Peppers Ghost is een van de eerste namen die je even moet checken voor de basis.

Dit spiegeleffect is tegenwoordig ook veel groter leverbaar, en het resultaat is zwaar overweldigend.

Always look at the bright side of light

Hihi, zo'n Mirage schaal had ik al besteld. Werkt wel leuk ja.

Maar wat ik gezien heb in Berlijn is een vierkante kast van 1,5 meter hoog met een beeldscherm en software erin.
IK baal ervan dat ik dat niet kan terugvinden op internet. :-(

Hé mannen. Het onderwerp houdt me toch te veel bezig om met deze discussie te stoppen.

Heb hier nog wat links voor de liefhebber
(waarvan de 1e wel erg gaaf is):

http://www.youtube.com/watch?v=FF1vFTQOWN4&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=8KaQmn2VTzs

http://www.doc.ic.ac.uk/~sl203/?id=30

Die 1e is wel gaaf, maar (hoewel het door m'n kater kan komen) ik snap niet helemaal hoe ze die verschillende plaatjes op verschillende hoogtes doen. In de rondte is uiteraard wel duidelijk.

Misschien nog maar eens kijken...

If you want to succeed, double your failure rate.

Ik vraag me af of dit makkelijk zelf te maken is met een kleine beamer of zo en een draaiende spielgel onder een hoek van 45 graden.
Ik kan uit de text niet goed opmaken of dit een normale spiegel is of een speciale.
Sta trouwens te popelen om dit project uit te proberen :-)

Hoi,

Dit was pas op Discovery: http://www.hitl.washington.edu/artoolkit/

Je kunt zelf de gratis software downloaden hier:
http://www.hitl.washington.edu/artoolkit/Software/ARToolKit2.65.zip
Zelf een webcam aansluiten en het werkt super grappig.