surround versterker + stereo naar surround decoder

ik was iets van plan aangezien ik met een paar vrienden regelmatig nen filmnacht organizeer wou ik een speciaal daarvoor uitgeruste amp maken omdat naar mijn mening de meeste surround sets niet zwaar genoeg niet meer zijn (mening)

ik had gedacht om allemaal monoblokken te bouwen en dan te verdelen voor
center+front+rear+sub eventueel maar dan wel een krachtige monoblok van rond de 300 w rms
nu hoe kann ik als ik een gewoon stereo signaal heb dit gemakkelijk naar een soort an 'surrounf' maken zodat ik als ik een stereo signaal in stuur ik nog gedeeltelijk surround heb als ik een knop verzet voor als bv de film in stereo is en hoe werkt een digital surround in
en graag wat goeie redelijk zware monoblok versterker schemas met goeie kwaliteit.

*edit*
grootte en gewicht maakt ni uit

My Tube is bigger then yours

kanniet... voor surround heb je speciale ic's nodig (komt uit een vorig topic) waar je voor de licenties alleen al 1000 euro betaald wel bestaat er een soort alternatief om je boxen in 4-en te splitsen zodat je een soortgelijk iets krijgt. dit stond in een elektuur

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

Op 12 november 2002 23:32:05 schreef Erik:
kanniet... voor surround heb je speciale ic's nodig (komt uit een vorig topic) waar je voor de licenties alleen al 1000 euro betaald wel bestaat er een soort alternatief om je boxen in 4-en te splitsen zodat je een soortgelijk iets krijgt. dit stond in een elektuur

over dat in vier splitsen heb ik het hier stonden ergens een aantal links hoe je dit kunt doen
gewoon een paar monoblokken achter al een surround signaal (5.1 komende an een soundkaart) dat gaat wel denk ik

My Tube is bigger then yours

Zelfbouwprojecten voor surround bestaan wel. Op deze vind je er een paar.

Voor versterkers van 300Watt kan je ook hier eens een kijkje nemen.