Breadboard overbelasten

Alleen berichten met de trefwoorden “experimenteer” worden getoond. Alle berichten tonen

Hallo daar!

Volgens de verpakking bij mijn breadboard kan deze maximaal met 3 ampere worden belast. Nu wil ik een schakeling testen waarbij de belasting zal varieren van 0 tot ongeveer 10 ampere (aansturing van 3 stappenmotoren, voor het schema zie :http://www.bbastrodesigns.com/cot/steppercircuit.html) Kan ik dit gewoon doen op mijn breadbord? Bij het schema wordt tevens uitgelegd dat bij "gesoldeerde draadverbindingen op een experimenteer printje" het schema tevens maar tot 3 ampere zal werken. Mijn tweede vraag is dus: waarom en hoe dit op te lossen?

Alvast bedankt, een knutselende werktuigbouwkundige...

Maximaal 10 Ampere! Dit kan ik dus alleen oplosen door een printplaatje te laten maken? (geen experimenteer plaatje?)

Op 31 oktober 2005 20:50:00 schreef Fantomaz:
Ik vind het link dat je ergens op dat bord een stroom van 3x de maximaal toegestane waarde laat lopen.
Het kan gewoon niet goed gaan...

Als ik de schakeling op een experimenteer bordje soldeer met draadverbindingen moet het dus wel goed gaan?

Broodborden zijn leuk tot max. 1A of zo (wat de specs ook zeggen). Alles daarboven moet je niet eens willen.

Zet je vermogensdeel op een experimenteer PCB. Zorg zeker voor de verbindingen waar serieus stroom gaat lopen dik genoeg zijn.

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!