Spanning--> stroomomvormer

Alleen berichten met de trefwoorden “digitale voeding” worden getoond. Alle berichten tonen

Hallo iedereen,
Ik heb een probleempje met een spanning/stroomomvormer. Het gaat over een niveaumeting met een potentiometer als opnemer. In de kop van het toestel zit er een omvomer 0-5V naar 4-20mA. Deze omvormer is gebaseerd rond een IC waarvan het typenummer afgekrabt is. :(
Nu heb ik ondertussen een 10 tal slechte omvormers die ik wil herstellen. Wat ik weet over het IC: 16pin DIP behuizing, poot 1 en 2 liggen samen, 3 is spanningsingang, 4,5 en 9 liggen aan massa, 7 en 8 liggen samen, poot 10 is output loop not closed (digitale uitgang voor led), 11 is current output, 13 is voeding 15 Volt. De andere pootjes zijn niet gebruikt ( liggen nergens aan verbonden )
Heeft er hier iemand een idee welk IC hier gebruikt zou worden.
Dank bij voorbaat.
Ik heb al XTR105P, en XTR110 bekeken maar matchen niet.

Meten is weten

Ja ik heb wel interesse, je mag het mailen als je wilt, naar het adres uit mijn profiel.
Wellicht pak ik de draad weer op.
Ik heb ondertussen nog wat andere ideeën opgedaan, zoals een tweedraads systeem, waarbij de converter in de opnemer door dezelfde twee draden gevoed wordt.
Zeg maar de eerste 4mA zijn dan voor de voeding van de opnemer, en de rest 4-20mA is dan proceswaarde.
Ik heb er ook nog eens een gemaakt die galvanisch gescheiden was d.m.v. een servo optocoupler.
Alvast bedankt,
Henri
Kortrijk.

Kromme Volten zijn niet gevaarlijk