Krachtstroom stekker

Begrijp helemaal warom iedereen zich druk maakte.
Ook weet ik zelf dat je dit soort dingen niet in elkaar moet zetten en zoeits hebben van bwa we steken em erin en we zien wel wanneer het fout gaat :p

zonder prutsen kom je nergens!

Op 30 januari 2006 20:52:55 schreef pia:
Offtopic±
(Hoe kan dat toch, dat wisselen van die tekens== In wordpad doet hij op dit moment gewoon vraagteken=== )

Ctrl en shift tegelijk indrukken, dan nog eens proberen, eventueel nog een aantal keer ctrl shift drukken.

Kijk eerst eens naar deze,

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=5067
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=8477

En ik gok dat als je op die site verder zoekt je er nog wel heel wat meer vind.

Mocht het je toch te duur zijn kun je er ook voor kiezen om even tot de PA beurs te wachten(www.pa-beurs.nl(miss ff googlen, dacht dat dit de goeie url was)).
Daar staan al die licht en geluids boeren met die dingen.

En als je hem toch zelf wil maken, maak dan eens een leuk schematje van mijn part in paint. Zet die dan even op het forum, er zijn vast zat mensen die er een lichtje op willen werpen...

Je zei dat je al zekeringen had liggen? wat voor een soort zekeringen zijn dat dan, en hoeveel A is je connector?

Als we dat weten kunnen we vast al veel meer voor je betekenen;-).

ik heb zo eens dit topic door zitten lezen.

ik ben zelf utiliteits instalateur

ik raad het je zeer zeker af om dit zelf te bouwen.

geld besparen op dit soort dingen dan ben je stom bezig.

je kan miss beter 500 euro uitgeven aan iets goeds.
Als dat je iets zelf knutselt en dat de heleboel affikt of dat er zelf mensenlevens gaan vallen.

groetjes

Ja dat weet ik wel maar wat nu als een gekocht ding uitfikt.
Dan ben je volgens mij evenhard de sigaar als met een goed zelfgebouwd ding...

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=8477

Showtec dan kan je zeker beter zelfbouwen :P:P:P

Naja weetje ik zet dat zelfbouwen wel ff uit mn hoofd, ik leen gewoon in de zaal wel een kistje ;)

[Bericht gewijzigd door Piet elektro op woensdag 1 februari 2006 17:58:57

zonder prutsen kom je nergens!

.

[Bericht gewijzigd door pia op woensdag 1 februari 2006 18:02:08

Op 1 februari 2006 17:51:48 schreef Piet elektro:
Ja dat weet ik wel maar wat nu als een gekocht ding uitfikt.
Dan ben je volgens mij evenhard de sigaar als met een goed zelfgebouwd ding...

Nee want je verzekering houdt niet van GOEDE zelfbouw

(Maar die gaat er geloofk niet zo goed in bij jou..) ;-)

Op 1 februari 2006 18:01:42 schreef pia:

Nee want je verzekering houdt niet van GOEDE zelfbouw

BEN je überhaupt verzekerd als je het als privepersoon doet ? Ik denk dat je om je te verzekeren die activiteit toch bedrijfsmatig moet uitoefenen.

Gewoon doen, je moest eens weten wat er allemaal gedaan word door erkende intallateurs en zelfs de pbe zelf als ze energie moeten voorzien voor evenementen.

Op 1 februari 2006 19:04:10 schreef Juppe:
Gewoon doen, je moest eens weten wat er allemaal gedaan word door erkende intallateurs en zelfs de pbe zelf als ze energie moeten voorzien voor evenementen.

Topic niet gelezen zeker???? (hee, thanks
Ufo 't werkt! ;-) )
Jij bent er zo een die ook in de sloot springt als een ander dat doet zeker?

Buiten dat. Als een erkend installateur prutswerk aflevert dan kun jij daar niks aan doen. En de verzekering zal in dit geval (waarschijnlijk) wel betalen.

Groet Pia

En dan wordt de installateur aansprakelijk gesteld, lijkt me niet zo leuk als je zelf aansprakelijk wordt gestelt!

[Bericht gewijzigd door diode op woensdag 1 februari 2006 19:24:55

Zoekt en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Op 1 februari 2006 17:51:48 schreef Piet elektro:
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=8477

Showtec dan kan je zeker beter zelfbouwen :P:P:P

Als jij dat kastje netjes en gekeurt etc. na kan bouwen vind ik je aardig knap(en dan willen we wel geld besparen).

ik doe zelf al ruim 7 jaar licht en geluid, en ik heb aardig wat ervaring met verschilende merken, en ja, showtec doet onder voor een vari*lite vl3000, maar in krachtstroom splitjes zit niet zo heel erg veel verschil.

kortom, ik zie het probleem van dat ding niet, maar het is jouw keuze.

Mijn Excuus ik dacht dat die showtec namelijk 200 euro kostte, vandaar mijn reactie.
maar dat bleek gewoon 75 eurie te zijn, dan moet ik daar maar eens omgaan :p ;)

zonder prutsen kom je nergens!
Sine

Moderator

Dat is een 16A bakje met een 16ceeform stekker ...

Dus die mag je NIET aan een 32A CEEtje prikken

Op 1 februari 2006 19:04:10 schreef Juppe:
Gewoon doen, je moest eens weten wat er allemaal gedaan word door erkende intallateurs en zelfs de pbe zelf als ze energie moeten voorzien voor evenementen.

Klopt, als je "noodvoorzieningen" bedoeld. Dat een kabel niet keurig in kabelgoot ligt, misschien niet helemaal keurig is vast gezet. Of dat een installatie tijdelijk wordt aangepast (bv ipv de bestaande groepen, 1 krachtgroep met CEE stekker. Soms moeten er noodoplossingen gemaakt worden. Maar dat betekent niet dat (erkende) installateurs die bezig zijn met hun vak, de veiligheid uit het oog verliezen. Een vakman zal altijd zorgen dat alles voldoende is afgezekerd, voorzien van ALS indien nodig is en dat kabels en aansluiting geen brandgevaar opleveren.

Maar om even terug te komen op de essentie: Je hebt eisen en daar dien je aan te houden, voor je eigen veiligheid EN die van anderen. Misschien vind je het zelf niet erg om een keer een flinke klapper te krijgen maar leg maar eens uit aan iemand die zijn lokatie ziet affikken doordat je niet de moeite heb genomen om aan een aantal (standaard)veiligheidseisen te voldoen.

Verder nog even voor de topic starter: het gaat hier zo te lezen niet om een "noodoplossing" maar een vaker te gebruiken "tijdelijke" installatie. Doe je zelf een plezier en investeer in een goede stroom voorziening. Maak je gebruik van een krachtgroep, neem dan een veldverdeler. alle groepen keurig voorzien van automaten en ALS. In geval van een probleem in 1 van je parren, valt de muziek niet uit ect.
Natuurlijk, een Martin movinghead ziet het publiek maar je publiek zal het ook zeker opvallen als alles uit knettert. Investeren in een goede stroom distributie loont.

[Bericht gewijzigd door PeterT op maandag 6 februari 2006 13:20:21

Lijkt me inderdaad dat een paar honderd Euro voor iets veiligs altijd loont.

Overigens wel positief dat je je plannen eerst aan een forum voorlegt en aan een erkend electricien. Als je het gewoon gedaan had naar eigen goeddunken zonder om je heen te kijken was er meer reden tot zorg geweest. En dat laatste gebeurt maar wat vaak.

Jup, dat was ook mijn doel dat niet alles uit zou vallen mocht er onverhoopt iets fout gaan met bijv de verlichting.
Dan maar wat parretjes minder, als de muziek maar door blijft spelen ;)

Maargoed, jullie hebben helemaal gelijk, ik ga ook nog eens naar die discobeurs en daar eens rondneuzen voor wat mooi krachtstroombakken, en misschien nog meer leuk materiaal :)

Groeten Pieter

zonder prutsen kom je nergens!