Afkortingen gebruiken

Dit topic is gesloten

Zie het steeds vaker.
Jammer denk ik dan, begrijp er geen barst van.

Vind zelf, dat als je iets plaatst het dan wel zo doet dat het door een ieder leesbaar moet zijn.
Al naar gelang het draadje voort borduurd wordt het duidelijk.
Heel erg fijn zo ik het vinden al er 'n draadje gestart wordt, er 'n verhaaltje aan vast zit.
Dit ter verduidelijking van het probleem er mee.

Maar er zitten ook kunstenaars tussen, echt vakwerk.
En die draadjes kan ik héél erg waarderen.......
Die draadjes starten ook zéér goed...

Waarvoor hartelijk dank....

mvg Wiedewa

Je hebt gelijk Wiedewa.

Kun jer er allen zelf mee beginnen? Ik snap echt geen snars van wat je bedoelt. Ik denk dat ik het zou kunnen snappen, MIBEGFV!!(Maar Ik Begrijp Er Geen...)
Voorbeeld geven? Bier????

(ps: Check je komma's,)

Gepost dinsdag 28 maart 2006 00:33:36
Zie het steeds vaker.
Jammer denk ik dan, begrijp er geen barst van.

Vind zelf, dat als je iets plaatst DAT JE HET het dan wel zo doet dat het V(d)oor een ieder leesbaar moet zijn.
Al naar gelang het (draadje voort borduurd) VOORTBOORDUURD WORDT, wordt het duidelijk.
Heel erg fijn zoU ik het vinden, DAT alS er 'n draadje gestart wordt, er 'n verhaaltje aan vast zit.
Dit ter verduidelijking van het probleem er mee.

Maar er zitten ook kunstenaars tussen, echt vakwerk.
En die draadjes kan ik héél erg waarderen.......
Die draadjes starten ook zéér goed...

Waarvoor hartelijk dank....

Geen dank......
;-) ;-) ;-)

P.s. : Ik snap je echte probleem trouwens ook niet hoor??

klein is fijn

Moderator

Tja, lastig punt. Tijdens het ruimen ben ik het ook vaak tegengekomen, het feit dat een topic staat of valt vanwege de startpost. Veelal zijn het dan ook de slecht gespelde / matig uitgelegde / warrige startposts die nooit een antwoord hebben gekregen.

Als moderators kunnen we hier natuurlijk weinig aan doen, we kunnen moeilijk iedereen verplichten om een leuk uitleggend verhaaltje erbij te verzinnen.

Het helder uitleggen van je probleem is wel handig, maar als je dat niet doet dan heb je alleen maar jezelf er mee.

Het is een soort natuurlijke selectie, mensen die niet gemotiveerd zijn om zelf mee te zoeken zetten een slecht uitgelegde startpost neer, en daardoor zakt het topic vanzelf weer snel naar beneden. Daar ga ik echter bijna nooit van uit, want er zijn genoeg mensen die wel de motivatie hebben, maar nog niet de kennis om hun probleem goed uit te leggen. Het zou jammer zijn als we die twee groepen over 1 kam gaan scheren. Gelukkig merk je het vrij snel of iemand gemotiveerd is of niet.

Zit je nog met het probleem van de afkortingen. Ik kan je wel vertellen, je bent niet de enige. Ik kom af en toe ook dingen tegen waar ik even naar moet zoeken. Wikipedia wil nogal flink helpen hierbij.

Maar, we zijn hier allemaal om wat te leren of iemand wat te leren, dus als je helemaal het spoor bijster bent tussen de electronica afkortingen en dingen zoals TS, dan kan je het altijd vragen aan de gebruiker. Dat schept vaak ook een hoop duidelijkheid voor mensen die ook niet wisten wat het betekende. Dan moet ik als mod toch wel aardig zeggen "met mate", want anders gaat elk topic straks over de afkortingen die gebruikt worden. ;) Mail, msn en google zijn ook goede wapenen in deze strijd.

Zo, dat was het mega verhaal, tijd om te gaan slapen. :)

chuckie

Honourable Member

Slapen...? Ik moet eerst nog even google raadplegen om te kijken wat TS betekent;-)

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
free_electron

Silicon Member

Op 28 maart 2006 01:39:23 schreef chuckie:
Slapen...? Ik moet eerst nog even google raadplegen om te kijken wat TS betekent;-)

TS = technische stommeling ( soms ook topic starter genoemd. )

TIS MAAR OM TE LACHEN HE !!!!! ( anders krijg ik straks weer gedonder )

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Zit je nog met het probleem van de afkortingen. Ik kan je wel vertellen, je bent niet de enige. Ik kom af en toe ook dingen tegen waar ik even naar moet zoeken. Wikipedia wil nogal flink helpen hierbij.

Het zal lekker worden... Omdat de OP (om de volgende afko maar te gebruiken) te bedonderd is om fatsoenlijk Nederlands te typen, moet ik uit gaan zoeken wat hij of zij bedoelt? Ook topics die vol staan met MSN-taal sla ik steeds meer over...

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!
Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!

Op 28 maart 2006 00:33:36 schreef Wiedewa:
Zie het steeds vaker.
Jammer denk ik dan, begrijp er geen barst van.

En ik begrijp werkelijk geen barst van wat jij bedoelt. Jammer denk ik dan. Een gemiste kans.

Ik vermoed dat je je ergert aan de onduidelijkheid van andere mensen. ALS je dan klaagt over de wazigheid van anderen, wees dan zelf duidelijk!

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com

Op 28 maart 2006 06:52:42 schreef Marco69:
Ook topics die vol staan met MSN-taal sla ik steeds meer over...

Tsja, dat is nu eenmaal zo, daar kun je niks meer aan veranderen.

Das zeg maar de zoals ik de eerste reactie op dit topic bedoelde.. ;-)

GJ_

Moderator

Klein is fijn heeft al een helder antwoord op de vraag van de TS gegeven. En dat die niet helemaal helder geformuleerd was weten we nu wel;-) Ik geloof dat dit topic nu nergens meer naartoe gaat.
e.g.a.g.

Dit topic is gesloten