In vergelijking met mijn orginele schema vind ik dit slordiger, maar voor vele iets duidelijker. Als er iets niet duidelijk is dan hoor ik het wel.

aangepast schema:

http://www.spi-electronics.nl/pdf/19769800.pdf

Op 30 januari 2003 22:57:37 schreef Rob Keij:
In vergelijking met mijn orginele schema vind ik dit slordiger, maar voor vele iets duidelijker. Als er iets niet duidelijk is dan hoor ik het wel.

aangepast schema:

http://www.spi-electronics.nl/pdf/19769800.pdf

Je originele is idd netter. Maar zo vreselijk lastig om langs te lopen als je je schakeling wil testen enzo. Heel erg bedankt.

Op 30 januari 2003 21:32:34 schreef Bastiaan:

[...]

Ik ga gewoon asm doen. Omdat ik dat zelf wat makkelijker vind om uit te leggen en er blijkt uit dit topic ook wel dat dat ietswat de voorkeur heeft.

Zodra ik een globale opzet heb van de inhoud zal ik wel contact met je opnemen over het een en ander. Iig alvast bedankt voor je aanbod.

AVR Studio is ASM :)

Inmiddels ben ik begonnen aan de tutorial vanwege de vele verzoeken en positieve reacties op de PIC tutorial. De programmer + software staan er intussen al dus een mooi begin :). Mochten er wensen zijn dan verneem ik die graag zodat ik ze er eventueel in kan verwerken.

[Bericht gewijzigd door Bastiaan op ]

Rob Keij-> welke AVR kan ik het beste nemen voor me tutorial? Ik wil er eentje nemen als voorbeeld bij mijn theorie uitleg. En de mensen die de AVR aanschaffen om te gebruiken bij mijn tutorial moeten er ook nog wat aan hebben na de hand. Een ATiny12 is wel geschikt omdat ze dan niet verdrinken in de datasheet alleen daar kun je niet zoveel mee. Een een ATmega8 ofzo is misschien weer wat te groot qua datasheet verdrinktgevaar, maar aan dat ding heb je tenminste wat bij het leren erover. Heb jij een advies hierin?

Bij de PIC's heb je de 16F84 (en nu denk ik de 16F628?) als een soort standaard beginners-processor, heb je niet zoiets bij de AVR's?

De AT90S2313 is een mooi beginners AVRtje. (In mijn mening dan)
AT90S2313 datasheet
Hij is namelijk ruigweg vergelijkbaar met de 16F84.

[Bericht gewijzigd door Tristan op ]

Op 8 februari 2003 18:32:37 schreef Tristan:
De AT90S2313 is een mooi beginners AVRtje. (In mijn mening dan)

Denk ik ook

Nadeel van de Tiny12 is dat je geen volle 8-bit in- of output poort hebt.

Op 8 februari 2003 18:32:37 schreef Tristan:
De AT90S2313 is een mooi beginners AVRtje.

Daar zat ik dus ook al aan te denken om te gebruiken.