TDA7000

Alleen berichten met de trefwoorden “breadboard” worden getoond. Alle berichten tonen

Ah en het is gebouwd op een breadboard

Op 3 april 2006 21:12:03 schreef freagel:
Ah en het is gebouwd op een breadboard

hmm, kan problemen bezorgen.
vertel is wat meer over die spoel?

Take a parachute, and jump!

Op 3 april 2006 21:25:48 schreef pcnerd:
[...]
henry s. was me voor, hoe denk jij trouwens over het breadbord henry?

Breadboard en HF gaan eigenlijk niet. Tot 100KC ofzo. Misschien 1MC maar dan heb je het wel gehad.

:)
oeps, ik was Henry niet:+

(ook door het gewoon te proberen achter gekomen. Stentor 5Watt zender op breadboard.|:()

Eens een CO'er, altijd een CO'er. 27MC, 3M-FM en nog meer Schema's en DataSheets

Op 3 april 2006 21:48:46 schreef Henry S.:
[...]
Er moet minimaal ruis hoorbaar zijn!

@Amateur19: 6.3MHz spul werkt er ook wel op, een 10.7 MF deel ook heb ik gemerkt ;)

Maar als het voor 100MHz is... vergeet het maar, je zal wat ruis horen, verder niks.

Was ik ook al bang voor en het is een FM-ontvanger dus het breadboard geeft hier de problemen.

Het IF circuit moet een naukeurige constante hebben anders gaat hij in de mute. Bij een beetje fase verschil tussen tank circuit/IF osc. en RF is het al weer stil volgens het blokschema en de parameters.

Helaas Freagel. Wordt een lastige om hem stabiel te krijgen en er ruis uit te krijgen, laat staan een radiostation luisteren.

Eens een CO'er, altijd een CO'er. 27MC, 3M-FM en nog meer Schema's en DataSheets

volgens mij ligt het aan die breadboard. ik heb al problemen alsik op 6Mhz erop werk. lat staan tegen de 100MHz.

bouw em es op gaatjesbord, veel kans dat ie het plots wel doet !
warschijjnlijk dat die klemmetjesconstructie in een breadboard een te hoge zelfinductie geeft (en capaciteiten tussen twee van die gevallen)

Aha heb nu ruis ... ik denk dat ie t doet (nog steeds op een breadboard)

Op 4 april 2006 00:05:10 schreef freagel:

dan let je nu enkel de volgende stap, gaatjesprint.

Take a parachute, and jump!

Op 4 april 2006 00:05:10 schreef freagel:

En hoe heb je dat nu voor elkaar gekregen?? Ben wel benieuwd.