Op 21 december 2006 20:59:44 schreef ej_on_line:
@ henry : sorry, maar zo veel ken ik er eigenlijk ook niet van, heb wel al geleerd dat de meeste antwoorden gewoon in de datasheet staan. En ik wist niet welke DPM het is dus kan ik ook moeilijk mijn mening meedelen. Maar je had gelijk ik was iets te kort. Sorry Zjokkeh :d
Ok, is dat ook weer klaar, idd staat er veel in de datasheets, het begrijpen van die dingen is een tweede.
Voorbeeldje:
Op 22 december 2006 00:22:04 schreef Zjokkeh:
man man, volgens mij ben ik dom.
Dit is wat er staat op de bijsluiter:
[afbeelding]
Ben ik nu gek of staat er dat RB altijd 9,9Mohm is? (9,9 - 9,99 - 9,999) op die paar cijfers na is dit toch hetzelfde? Alleen RA veranderd hier van waarde (respc. 100 - 10 - 1 Kohm) Terwijl RA = Ingangsimpedantie = 10Mohm
Of ben ik hier volledig op het verkeerde spoor beland?
Het goede spoor! Het nadeel is alleen dat die 9,9MΩ, 9,99MΩ en 9,999MΩ krengen niet standaard verkocht worden, ook niet door degene die die displays verkoopt 
Dus gaan we uit van 10MΩ en passen we het onderste deel van deler aan.
Waarom die hoge waarde? Hoe hoger de impedantie, des te lager de belasting en dus de beinvloeding door de meter.
Heb je displays met verlichting? Helaas gaat m'n voedingkje dat niet trekken en zal je een dubbele 9V voeding met trafo (gescheiden wikkelingen) moeten gebruiken.
Of is de handleiding fout... want ik zie op je meter ook geen BL (achtergrondverlichting) staan.