Waarom vallen stage lopers in slaap ??

Henry S.

Moderator

Op 2 mei 2006 18:55:55 schreef DIY:
[...]
Sorry, maar dat weiger ik ook.
Doe eens normaal..6 uur..
Kan iemand mij misschien eens uitleggen waarom dat gedaan wordt? Ik heb dat nooit begrepen..
Is dat een soort sadomasochistische arbeiders-trots ofzo?

Doe es normaal? Als ik 7 uur in NH moet zijn ben ik half 6 vertrokken, ik heb mazzel als ik na zessen vertrek. In de bouw en industrie gelden kantoortijden niet.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 2 mei 2006 18:58:44 schreef Henry S.:
In de bouw en industrie gelden kantoortijden niet.

Bij mij ook niet. half tien op z'n vroegst.
Dan maar doorwerken tot 20:00, geen probleem.

Ik snap gewoon niet dat het normaal wordt gevonden om belachelijk vroeg te beginnen terwijl langer doorgaan ook een optie is..

Henry S.

Moderator

Half tien, dat is al korte schaft :+

Ik wil ook wel wat later beginnen, ben een avondmens, maar het zit er voorlopig niet in, het is de cultuur. Al zit er wel wat beweging in omdat de bazen de reisuren niet meer willen betalen... de volgende stap is rijden in de baas z'n tijd.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Wat is dat voor onzin niet om 6 uur opstaan.
Dat doe ik normaal als ik naar school ga,
nu loop ik stage en kan er om 7 uur eens aan gaan denken om uit bed te gaan.
natuurlijk beginnnen we wel eens wat vroeger maar dat intereseert me niet.

hoe meer uren ik draai hoe meer ik leer en hoe meer ik aan mijn stage heb.

van mij mag je alles zeggen van stagaires maar ik heb veel plezier en zin in mijn stage dus zelfs in de auto niet slapen maar vragen stellen.

GJ_

Moderator

Eerlijk gezegd begin ik ook liever om een uur of half negen. Of begin ik om half negen te rijden. Maar met grotere projekten en onderaannemers kun je niet drie uur nadat iedereen begonnen is nog een op je gemak aan komen kakken. Dus dan moet je wel vroeg op.

Op 2 mei 2006 18:55:55 schreef DIY:
...Sorry, maar dat weiger ik ook.
Doe eens normaal..6 uur....

Weigeren vroeg op te staan mag hier altijd. Je mag dan voortaan altijd net zo lang uitslapen als je zelf wilt;-)

[Bericht gewijzigd door GJ_ op dinsdag 2 mei 2006 19:13:14

Ach..wie weet word ik ooit nog eens ochtendmens..
En natuurlijk, als je afspraken hebt moet je komen opdagen, dat snap ik ook wel.

Ik zit waarschijnlijk in de luxe situatie dat ik mijn afspraken nooit zo vroeg heb en mijn collega's ook pas om 10:00u beginnen.

Regelmatig heb ik werkafspraken in de avond; dat heb ik echt liever dan 's ochtends vroeg..

KT88

Overleden

Op 2 mei 2006 19:19:08 schreef DIY:
Ach..wie weet word ik ooit nog eens ochtendmens..
En natuurlijk, als je afspraken hebt moet je komen opdagen, dat snap ik ook wel.

Het hangt van de bedrijfstak af.
Bij ons is het heel gewoon dat er mensen om 0700 uur beginnen, maar er zijn er ook die om 1100 beginnen.
Dat heeft wel als voordeel dat het bedrijf van 0700 tot ca. 1900 bemand/bevrouwd is ;-)

Vroeg opstaan went ook, mijn natuurlijke ritme is zo dat ik om 0700 uur uit mezelf wakker word.
Dan kan ik kiezen, nog een uurtje oogjes dicht en volkomen brak opstaan, of er meteen uit, douchje pakken en op 't gemakkie naar mijn werk.

Voor de files maakt het allemaal niet veel uit, die staan er om 0700 uur ook al.

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

Hey, niet iedereen over dezelfde kam scheren :(
Ik heb vorig jaar voor mijn eindwerk 3 maanden lang elke dag om 5 uur opgestaan, om de trein te nemen naar mijn stage/einwerkbedrijf, en om 19u30 was ik terug thuis. En ik heb dan nog als vakantiejob daar alles gaan afwerken (productieklaar maken, en volledig in het engels documenteren, zodat de Tsjechische afdeling ermee aan de gang zou kunnen). En ik heb nooit geslapen in de trein (al scheelde het niet veel, anderhalf uur kedeng-kedeng).
We hadden trouwens in principe in de voor-en de namiddag een kwartiertje pauze, als we 5 minuten namen was het lang, en ook de middagpauze (1 uur) was te lang om niets te doen na 45 minuten begonnen we weer.

En dan te zeggen dat ik een avondmens ben :)

AKA Naftebakje @Tweakers.net --- Zonder dwarsliggers geen spoor

nee, je maakt ze gewoon te moe:p

ik vind wel dat hoe eerder je begint hoe eerder je weer vrij bent en nog tijd hebt voor andere dingen. anders doe je s ochtens toch niks(behalve op 1 oor liggen). en hoe meer tijd je over hebt om op co te hangen

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

LoL
Zo erg was het tijdens mijn stage niet omdat ik mooie werktijden had :-D.
Maar deze zomer met men vakantiewerk was dat anders daarvoor moest ik er ongv een maand lang om 5u smorgens eruit (opstaan) en toen was er de fut ook uit maar in de auto in slaap vallen kan ik niet. Men collega wel en daarom rijd hij met de ramen open :-p.

Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be ||| http://e-stynus.com ||| --> Automatische trapverlichting <--

Even voor de duidelijkheid: ik viel in de ochtend in slaap, niet na 8 uur werken, want dan hadden we innmiddels genoeg voer om over te zaniken en te lullen e.d. :D

Wat het probleem van 6 uur op staan is? ik zie het probleem niet, in de zomer begin ik liefst vroeger, om zo lang mogelijk in de koelte te kunnen werken.
Dat betekent dan wel eens half 6 op, maar dat maakt me niets uit.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

hmm
ik was gisteren voor het eerst naar de bouw, renovatie te dronten.
op de terugweg had het niet veel gescheeld of ik was in slaap gesukkeld, en ik heb nog wel last van wagenziekte(of zou dat juist de oorzaak zijn?), gelukkig werd het 's avonds weer beter.
nouja, vandaag ging het stukken beter, ik ben nog steeds erg wakker.
trouwens, om 6 uur op, half 7 weg, kwart over 4 weer terug.
is wel leuk werker tot nu toe :).

Take a parachute, and jump!

Op 2 mei 2006 19:37:29 schreef KT88:
[...]
Vroeg opstaan went ook, mijn natuurlijke ritme is zo dat ik om 0700 uur uit mezelf wakker word.
Dan kan ik kiezen, nog een uurtje oogjes dicht en volkomen brak opstaan, of er meteen uit, douchje pakken en op 't gemakkie naar mijn werk.

Mijne ook en probeer dan maar om half 7 wakker te worden :-( Misschien moet ik maar een half 7 mens worden, maar dan zit je de hele ochtend wakker te zijn en niets te doen omdat je toch zo weg moet.

ik loop stage van half 9 tot 5 :)

An amplifier is just a modulator for a power supply |Toffe Gebruiker

Op 2 mei 2006 20:27:09 schreef pcnerd:
trouwens, om 6 uur op, half 7 weg, kwart over 4 weer terug.
is wel leuk werker tot nu toe :).

Heb ik ook, Nerd.
Ik moet van 07:00 tot 16:00 werken (bij wintertijd is een half uur verschoven)
7 uur in Wieringerwerf, dus uiterlijk 06:05 in de auto.
En bij deze mijn nederige excuses voor iedereen die ik associaal inhaal op de afsluitdijk. Ik kan me niet veroorloven weer te laat te komen.
Ik vind de tijden ook K*t. Ik werk in principe alleen waardoor ik meestal mijn pauze's ook niet neem. 9 uren aan de bak dus. Zo nu en dan even eten tussen de klussen door (op de weg)
Ik moet 's avonds eigenlijk om 10 uur plat, maar dat verdom ik want dan heb ik helemaal niets meer aan de dag.
Die begint als ik de kinderen op bed heb, zo rond en uur of half 8. Even het nieuws en dan los...
Maar als een goed huisvader heb je ook een echtelijke verplichting waardoor je ook wel eens op de bank wil zitten.
Ik ben met reistijden, pauze's en supermarktbezoek op de terugreis meeberekend ca 11,5 uur van huis.

Ik ben nog steeds uitzendkracht "maar wel met vooruitzichten" Yea right. Dikke worst voorhouden? Nou die heb ik zelf wel voor me... Maar ja, waar vind je nou nog een baan als CAI monteur, met al die alternatieven op de markt als Schotel en Digitenne :-)
Ik laat weer veel teveel over me heen lopen waardoor ik minder plezier in mijn werk heb en ik dus de dag zo lang mogelijk wil rekken en ik dus vaak op 12 uur op bed ga. De volgende morgen door slaaptekort een gevoel als bagger.
Het is nu zelfs zo dat ik vrijdagavond vroeg op bed ga omdat ik dan niet met de zorgen van de dag erna ga slapen en ik weet dat ik kan uitslapen. ;-) Als mijn zoontje dat toelaat ;-(
Ik ga na mijn vakantie in Canada maar eens op zoek naar ander werk. :-P

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
KT88

Overleden

Op 2 mei 2006 21:38:05 schreef Fantomaz:
Ik vind de tijden ook K*t. Ik werk in principe alleen waardoor ik meestal mijn pauze's ook niet neem. 9 uren aan de bak dus. Zo nu en dan even eten tussen de klussen door (op de weg)

Als dat zo is, van wie moet je dan zo vroeg beginnen?
Of ben je afhankelijk van anderen (bouwvakkers enz.) ?

Het is nu zelfs zo dat ik vrijdagavond vroeg op bed ga omdat ik dan niet met de zorgen van de dag erna ga slapen en ik weet dat ik kan uitslapen. ;-) Als mijn zoontje dat toelaat ;-(

Daar kun je maatregelen tegen nemen.
Ik vind persoonlijk (maar ik heb dan ook geen kinderen) dat kinderen tegenwoordig alles maar mogen, moeten kunnen en dat alles maar naar hun gericht moet zijn.
in jouw geval lijkt het me dat jullie daar als ouders afspraken over moeten kunnen maken.
Ik moest vroeger ook stil zijn op de zaterdag- en zondagochtend, pas na 11.00 uur kon er iets gebeuren.
De slaapkamer van Pa en Ma was strictly off-limits tot die tijd, en vaak daarna ook nog ;-)
Dat was (toen) heel normaal, niemand die daar vragen over stelde.

Ik ga na mijn vakantie in Canada maar eens op zoek naar ander werk. :-P

Fout.
Heb je een voornemen, dan moet je daar *nu* mee beginnen.
Schrijf je *nu* in op Monsterboard, Stepstone, Jobtrack en dergelijke, voordat je daar effect mee genereert ben je zo 2 maanden verder.

Alleen *dan* kun je wellicht na je vakantie inderdaad wel meteen ergens anders beginnen.

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -
Anoniem

Ik heb slechte ervaringen met stagiares.
Ik liet er ooit eentje rijden op de snelweg. Na een tijdje vond ik de wagen nogal slingeren en maakt hem daarop attent waarop hij plots wakker schrok. Het laatst stuk heb ik dan wel zelf gereden. Op een andere keer stond ik met een jonge vrouwelijke stagiaire in de lift en ze vertelde dat ze bij de directeur moest zijn. Toen ik haar attent maakte dat ze haar trui verkeerd om had vroeg ze me even op de uitkijk te staan terwijl ze de trui uittrok, ze had er niks onder aan. Plots daagde de directeur op die blijkbaar ongeduldig geworden op, duwde mij uit de weg en snakte de liftdeur open. Hij draaide zich woedend om naar mij en zei, doen jullie maar rustig verder, ik neem die copies zelf wel.

KT88

Overleden

Afijn, jullie zijn nu al 30+ jaar gelukkig getrouwd, toch? >:-)

Stagiares begeleiden is leuk, maar ook intensief werk.
Wat ik persoonlijk erg jammer vind is dat ze na maximaal een halfjaar weer verdwenen zijn.
Aan het aantal stagiares dat daarna terugkomt, hetzij als vakantiewerker, hetzij als fulltime kracht, kun je de populariteit van het bedrijf afmeten :-P

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

Op 2 mei 2006 21:52:21 schreef KT88:
Als dat zo is, van wie moet je dan zo vroeg beginnen?
Of ben je afhankelijk van anderen (bouwvakkers enz.) ?

Yep, merendeel van het bedrijf zijn Grondwerkers en Kraanmachinisten die op de bouw in de grond lopen te woelen.
Ik heb me daaraan aan te passen...

Daar kun je maatregelen tegen nemen.
Ik vind persoonlijk (maar ik heb dan ook geen kinderen) dat kinderen tegenwoordig alles maar mogen, moeten kunnen en dat alles maar naar hun gericht moet zijn.
in jouw geval lijkt het me dat jullie daar als ouders afspraken over moeten kunnen maken.

O dat is bij ons ook het geval hoor!
De jongste wil zijn fles altijd een uur of 6/7 hebben in zijn bed en dat vinden we geen probleem. De oudste (3) vindt het nodig erg vroeg wakker te worden en hij is niet meer in bed te krijgen zonder echt streng te worden. Dat laatste heeft als gevolg dat door die mondelinge berisping, al dan niet ondersteund door andere maatregelen, hij de jongste weer wakker maakt. Als de oudste naar beneden wil (va een uur of 7:30) vind ik dat best.
Ik maak een cracker met kaas voor hem klaar met een beker melk en hij vermaakt zich wel met de TV, stiften (of een combi van die beiden ;-()
Zondagmorgen mag hij wel eens bij ons op de slaapkamer komen als begin ritueel van de vrije Zondag. Verder komt hij daar ook niet.
We hebben wel een gemakkelijk gezin wat dat aangaat.

Fout.
Heb je een voornemen, dan moet je daar *nu* mee beginnen.
Schrijf je *nu* in op Monsterboard, Stepstone, Jobtrack en dergelijke, voordat je daar effect mee genereert ben je zo 2 maanden verder.

Vergis je daar niet in.
Ik sta (omdat ik een tijdje in de WW heb gezeten) nog steeds ingeschreven bij (sommigen van) deze sites maar in mijn vakrichting valt dat best nog wel tegen.

Ik hoorde gisteren pas dat ik voorlopig als uitzendkracht onder de pannen zou blijven. Maar mijn geduld is inderdaad wel op.
Eerst was het December, toen April, toen omdat er niet zo snel eea geregeld kon worden, zou het Mei worden.
Het is niet mijn stijl om er zelf steeds achteraan te gaan. Directeur zit in Drachten dus die zie ik nietzo veel.
Ik heb mijn werk wat ik met wisselend plezier doe.
Maar de druppel is dat wanneer ik aangenomen zou worden, ik me kon aanmelden (via de zaak) voor een cursus T-CAI. Da's een dure, maar wel noodzakelijk als je echt voet in de CAI wereld wilt zetten. Die cursus begint 1x per jaar in het noorden en start weer in September.
Je voelt hem al aankomen. Straks te laat om te beginnen, weer een jaar ouder...

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Je moet die gasten niet zo hard laten werken idd^^

Doe zelf een BBL opleiding, en bij mijn eerste bedrijf was het ook vaak doorstampen en wakker blijven vanaf 4:30 to 22:00 uur + reistijd / korte pauze's als je pech had, en vroeg beginnen om voor de file's te blijven.

Nu doe ik het relaxte werk.
deurcontrole systeem van een x tal parkeergarages vervangen, op gemak.

begin om 8uur en ga ca 4uur weer naar huis, moet ik een boomstam leggen tja, dan moet ik ff 10 mins heen en terug met auto. en ik de pauze wil ik nog wel eens mn ogen dichtknijpen om in de zon te genieten, niet slapen :p want dat lukt mij gewoon niet als ik eemaal wakker ben en niet moe.

Bij het 2e bedrijf waar ik het over had zullen nieuwkomers geen moeite hebben, met het 1e wel.

[Bericht gewijzigd door Canule op dinsdag 2 mei 2006 22:34:24

free_electron

Silicon Member

working nine to five ... tralala dan beetje int water plonsen. en dan keihard hobbyen van pakweg 7 uur tot een gat in de nacht. en om 6uur 30 terug op om CO onveilig te maken.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
chuckie

Honourable Member

@Fantomaz
Waarom begin je niet voor jezelf, als je dan toch teveel uren maakt kan het beter naar jezelf toekomen.
Dat heb ik ook gedaan omdat ik op een gegeven moment zelfs op zondag voor mijn baas bezig was.

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
Henry S.

Moderator

Op 2 mei 2006 22:16:40 schreef Canule:
[...]
Doe zelf een BBL opleiding, en bij mijn eerste bedrijf was het ook vaak doorstampen en wakker blijven vanaf 4:30 to 22:00 uur + reistijd / korte pauze's als je pech had, en vroeg beginnen om voor de file's te blijven.
[...]

Houdt niemand vol en is ook niet toegestaan.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 3 mei 2006 00:23:17 schreef Henry S.:
[...]
Houdt niemand vol en is ook niet toegestaan.

voor 2-3 dagen is het best te doen. Soms moets dat op mijn vorige stage plek, neit dat ik het erg vond:P

-

vroeger sliep ik nooit... maar toen ging ik bij een bedrijf werken waar we smorgens altijd met een busje naar het werk werden gebracht...

altijd wel iets van een uur rijden.... en vooral s'morgens moest je je mond houden, want dan wilde iedereen slapen....dus tja...dan ga je ook maar slapen....

maar nu.. vind ik het zo lekker dat ik (als ik mee rij) bijna altijd moeite heb om wakker te blijven....

erg hoor...

cnc filmpjes op Http://www.arjan-swets.com