impulsrelais met centrale bediening

http://www.uploadarchief.net/files/download/impulsrelais.jpg

We zouden er nu een bijkomende schakelaar moeten bijplaatsen die schakelt tussen aan of impulsrelais.

Is dat dan gewoon een wisselschakelaar plaatsen die schakelt tussen de schakeling van de impulsrelais en een rechtstreekse verbinding met de lampen??

Keep it alive

Lijkt me wel ja. Teken evt nog eens waar je exact die schakelaar zou zetten, maar voor zover ik je uitleg begrijp is het juist.

AKA Naftebakje @Tweakers.net --- Zonder dwarsliggers geen spoor

idd mike

eeeuhm, kun je eens zeggen wat je volg van richting op school? soms geen Elektriciteit-Elektronica? :p

en OMFG, ik kijk naar je geboortedatum, 28/10/1990

ik ook =)

Op 7 mei 2006 14:45:22 schreef the-x:
idd mike

eeeuhm, kun je eens zeggen wat je volg van richting op school? soms geen Elektriciteit-Elektronica? :p

en OMFG, ik kijk naar je geboortedatum, 28/10/1990

ik ook =)

Wel elektriciteit-elektronica (leuk he)
V.T.S1 Sint-Niklaas (moest je dat interesseren)

Geboortedatum: toevallig (in mijn klas is er ook iemand met dezelfde :):))

Keep it alive
Keep it alive

Zo kan je het doen, maar je zal op je oren krijgen vanwege het schema. De boven-en onderlijn mag je niet onderbreken, er mogen wel zekeringen tussen. Want een stukje verder kan je nog wat dingen schakelen, die ook tussen de boven-en onderlijn hangen, en niet mogen beïnvloed worden door je schakelaar.

Je zorgt er trouwens voor dat het impulsrelais zonder spanning staat als je schakelaar op "constant aan" staat, kweet niet of dat de bedoeling is. Maar pas je schema aan, die schakelaar teken je wat lager, en S1 en S2 worden dan gevoed uit de geschakelde spanning (lijn naar 3 van K1), die draad moet je dan lager tekenen dan de voedingsdraad bovenaan.

oooow

nice :p

wij hebben net impulsrelais gezien, nou motorschakelingen een klein beetje, en weer zon velleman-kitje solderen :s

voor de rest, yup, schema klopt!
juist wat mooier plaatsen die S.

Op 7 mei 2006 15:31:36 schreef the-x:
oooow

nice :p

wij hebben net impulsrelais gezien, nou motorschakelingen een klein beetje, en weer zon velleman-kitje solderen :s

voor de rest, yup, schema klopt!
juist wat mooier plaatsen die S.

Velleman-kit. Doet mij eraan herinneren dat ik er ook nog een moet halen. Dat was eigenlijk bedoeld voor in maart wanneer we de LM317 voeding afgewerkt hebben :p:p:D Maar ik zal waarschijnlijk mijn eigen ontwerp meepakken, want die LM317 is wat voor beginners :o
0-30VDC 0-3A

[Bericht gewijzigd door Mike G op zondag 7 mei 2006 15:42:34

Keep it alive

Nu had ik vandaag toch g*dverd**me toch kortsluiting zeker

Wanneer ik op 1 van mijn drukknoppen drukte, ging plots mijn veiligheidslamp eens tonen dat hij werkte :p

Keep it alive