Beste mensen
Het gaat om communiceren tussen 4 treinen (autonoom maken). Ik heb 4 communicatie modulen en die modulen moeten worden aangestuurd.Ik doe het aansturen met de pic16f876.
Aangezien ik alleen maar de pic16F84 gewend ben heb ik een paar probleempjes.
Nu heb ik het volgende probleem hoe kan ik serieel uitsturen met deze de pic16F876??
Het volgende probleem is:
Ik ben aan het programeren de pic16F876 voor PWM. Laad ik het programmatje in de pic en ga ik kijken wat er gebeurt. Het volgende is het geval: Ik stel bv in dat de begin waarde 33% is dat wordt getoond op de scoop. In de volgende loep 66% en wil dat hij die 66% vast houd. De pic gaat heel even naar 66% en dan gelijk weer naar 33%. Mijn vraag is hoe moet ik de pic vertellen dat hij op 66% moet blijven???
Bastiaan
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer
Op 10 februari 2003 20:41:11 schreef jopper:
Nu heb ik het volgende probleem hoe kan ik serieel uitsturen met deze de pic16F876??
Heeft die PIC USART, of UART volgens de specs/datasheet?
Het volgende probleem is:
Ik ben aan het programeren de pic16F876 voor PWM. Laad ik het programmatje in de pic en ga ik kijken wat er gebeurt. Het volgende is het geval: Ik stel bv in dat de begin waarde 33% is dat wordt getoond op de scoop. In de volgende loep 66% en wil dat hij die 66% vast houd. De pic gaat heel even naar 66% en dan gelijk weer naar 33%. Mijn vraag is hoe moet ik de pic vertellen dat hij op 66% moet blijven???
Misschien stom antwoord maar je moet hem dat op dezelfde manier vertellen als dat je vertelt dat die naar de 66% moet gaan. Ergens zit er in jouw eigen programma dat die terug gaat naar de 33%. Die PIC doet dat echt niet vanzelf. Ik vermoed dan ook dat je een programma hebt gebruikt van een ander, geeft niet, maar je programma doet het zelf, dat terugspringen.
Kun je een link plaatsen (of de broncode zelf als die niet te lang is)?
Wouter van Ooijen
Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog
Een 16F87x heeft een hardware UART en een hardware PWM. Het lijkt me handig om die te gebruiken 
Overigens zijn er goedkopere PICs die ook beide hebben, iig de 16F628.