IC HEF4029BE 4 bit up/down counter binary/decade counter

Hoi,

ik heb juist een schakeling gemaakt met deze IC,
maar normaal gezien moeten de ledjes achtereenvolgens oplichten bij gebruik van deze ic.
ik heb een klokpuls op deze ic gezet door IC4093, nu is het probleem dat de ledjes niet achtereenvolgens oplichte, ze blijven constant aan, wanneer ik de totale voedingsspanning aan en uit knip, dan verandere telkens de combinatie opgelichte leds.

Zou het kunnen dat deze IC stuk is? Dat hij daarom zo raar doet, of zouden dan geen ledjes branden als hij stuk was?

Wie meer info kan geven graag
groetjes

[Bericht gewijzigd door Wims op ]

Zijn de CE en PL inputs LOW (GND) anders doet hij het niet.
Weet je zeker dat je een klokpuls hebt?

Yep, de CE en de PL inputs liggen op massa. Ik ben er zeker van dat die een klokpuls krijgt, want ik heb 1 ledje op die klokpuls staan, en da flikkert goed.?

Op 12 februari 2003 08:44:29 schreef Wims:
Yep, de CE en de PL inputs liggen op massa. Ik ben er zeker van dat die een klokpuls krijgt, want ik heb 1 ledje op die klokpuls staan, en da flikkert goed.?

zet eens een schema online...

onstoorcondensator van 100nF over het IC gezet?

pulldown weerstanden van 100K op niet gebruikte ingangen?

die onstoorcondensator had ik niet gezet merci, nu werkt de teller, maar alleen is het probleem dat de het eerste (flikkerledje met de 4093 niet volledig dooft en langer aan is dan uit).
En wanneer ik de toale snelheid regel dat op sommige plaatsen uitersten van de trigger die ene led constant aan is, en de ledjes aangesote op de 4-bit counter rustig loopt?

groeten