[Animo Check] AVR kit te koop

Dit topic is gesloten

Op 19 februari 2003 00:15:14 schreef The Puma:
Bastian en Rob,

Het maakt me niet zoveel uit hoor maar het is Bastiaan met dubbel a, jij schrijft het vaak met 1x a ;)

Lijkt me een goed idee van Sven

Ik heb een schema van een groter development systeem gevonden, met bijbehorende dochterbord (AVR, PIC en Intel)

Het lijkt me zeer geschikt en er zijn veel opties

Zoals Rob al als reactie gaf. De prijs word dan stukken hoger en dit kitje is speciaal op AVR beginners gericht. Wij hebben niet als doel het ondersteunen van meerdere merken µC dus hebben geen belang bij het plan van Sven.

IK kan hier geen attachments toevoegen
Hoe kan ik dit bestand sturen ???

Bestand sturen kan niet. Je kunt het wel linken, dus dan moet je het eerst hosten of online zetten.

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Op 19 februari 2003 00:19:47 schreef Bastiaan:

[...]

Ok, geeft niks, doe maar rustig aan. Ik merkte alleen dat je wel in de topics reageerde maar niet op me email dus wist niet zeker of je het had ontvangen/gezien, vandaar dat ik het ff zei :)

Ik lees email op meerdere plaatsen, het concept van mijn antwoord staat op zaak. s'avonds/s'nachts werk ik thuis en kan dat vaak tussendoor even over CO fietsen.

Bastiaan,

Kan ik je de zip file eens mailen ??

Misschien kan er iets van realiseren

Sorry voor de tikfout van je naam

John

Op 19 februari 2003 00:45:41 schreef The Puma:
Bastiaan,

Kan ik je de zip file eens mailen ??

Misschien kan er iets van realiseren

Als die niet te groot is mag je hem best mailen naar bastiaan@circuitsonline.net

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Op 19 februari 2003 11:07:18 schreef Bastiaan:

[...]

Als die niet te groot is mag je hem best mailen naar bastiaan@circuitsonline.net

oehhhh ik wil ook zo'n mooi circuitsonline emailadres :'(

May The Source Be With You
High met Henk

Special Member

Op 18 februari 2003 12:57:11 schreef Bastiaan:
Ik heb een poll gestart voor de AVR kit.

LEuk dat je het zegt: ik kom nl. nooit op home page log altijd in via www.circuitsonline.net/forum/latest.php

dus zal nu toch maar keer kijken :P

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 19 februari 2003 13:30:34 schreef High met henk:

[...]

LEuk dat je het zegt: ik kom nl. nooit op home page log altijd in via www.circuitsonline.net/forum/latest.php

dus zal nu toch maar keer kijken :P

Toch kun je beter wel af en toe de main page bezoeken. Updates en elektronicanieuws loop je anders mis.

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

De ATiny12 erbij gezet.

Tevens de opmerking van "kijken of de reset schakelaar wel kan in combinatie met de programmer"

Deze opmerking was niet nodig.

bijgewerkt schema:

http://www.spi-electronics.nl/temp/20090300.pdf

Als er wensen zijn hoor ik het graag, zodra er geen reacties meer zijn ga ik de boel op een rij zetten en kan de prijs worden berekend.
Alle reeele wensen proberen we te realiseren. zoalang alles maar op een print van 10x16 cm past.

Op 19 februari 2003 20:52:24 schreef Rob Keij:
Als er wensen zijn hoor ik het graag, zodra er geen reacties meer zijn ga ik de boel op een rij zetten en kan de prijs worden berekend.
Alle reeele wensen proberen we te realiseren. zoalang alles maar op een print van 10x16 cm past.

Ik ben er zelf niet in geinteresseerd hoor, maar ik had zomaar een idee dat het misschien wel grappig is om een DS1820 d'r op te zetten. (Het is heel weinig ruimte en neemt maar 1 I/O pin in beslag). Hier moet je namelijk zelf het protocol voor schrijven. (Iets wat ik dus binnenkort ga doen). Is misschien leuk voor de wat meer gevorderden onder ons, of de mensen die al iets van een bepaalde programmeertaal afweten. (Ik weet toevallig wat af van basic, en nu heb ik dus BASCOM, waar dus ook dit protocol in gaat worden geschreven :D)

Op 19 februari 2003 21:11:44 schreef Tristan:
[...]
Ik ben er zelf niet in geinteresseerd hoor, maar ik had zomaar een idee dat het misschien wel grappig is om een DS1820 d'r op te zetten.

Leuk idee maar niet echt slim. Ten 1e kost een DS1820 het nodige, vooral in verhouding met de rest wat erop komt. Daarnaast kun je via pinnen bij elke poort van de AVR's komen. Aangezien de Dallas maar 1 pin nodig heeft lijkt het mij overbodig dit dan onboard te plaatsen. Dat ene aanslutingentje kun je dan wel zelf thuis realiseren als je dat graag wilt.

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

misschien nog een konnektor voor de I²C bus?

pointers don't kill programs, programmers kill programs

Waarom niet gewoon 1 algemene print maken, en die dan naar eigen inzicht kunt invullen? Dus er kan een display op, i2c, lcd, etc etc. maar je HOEFT niet,je bepaald dan zelf wat je erop soldeerd, en als je weer geld heb soldeer je er meer op. :) Of was ut de bedoeling dat de printjes kant en klaar zijn?

Verderest, TOP idee! :)

Op 19 februari 2003 21:59:19 schreef Nofri:
Waarom niet gewoon 1 algemene print maken, en die dan naar eigen inzicht kunt invullen? Dus er kan een display op, i2c, lcd, etc etc. maar je HOEFT niet,je bepaald dan zelf wat je erop soldeerd, en als je weer geld heb soldeer je er meer op. :) Of was ut de bedoeling dat de printjes kant en klaar zijn?
Verderest, TOP idee! :)

Het plan is één complete print met verschillende zaken erop. Vervolgens kan iedereen zelf bepalen uit een lijst wat die er wel of niet van op wil en dat krijgt die dan thuis. Later zelf erbij solderen kan dan nog gewoon.

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Op 19 februari 2003 21:59:19 schreef Nofri:
Waarom niet gewoon 1 algemene print maken, en die dan naar eigen inzicht kunt invullen? Dus er kan een display op, i2c, lcd, etc etc. maar je HOEFT niet,je bepaald dan zelf wat je erop soldeerd, en als je weer geld heb soldeer je er meer op. :) Of was ut de bedoeling dat de printjes kant en klaar zijn?

Verderest, TOP idee! :)

Dit is dus precies de bedoeling.
Maar ook het kopen van een complete kit is mogelijk.

Op 19 februari 2003 21:14:20 schreef Bastiaan:
Ten 1e kost een DS1820 het nodige, vooral in verhouding met de rest wat erop komt.

Ai, ik zie wat je bedoelt! (Ik had er toevallig laatst eentje gekregen van een vriend, maar ik wist niet dat die krengen zo duur waren!)

Op 19 februari 2003 21:24:42 schreef sven:
misschien nog een konnektor voor de I²C bus?

De connector zit er al op, ik heb op PC4 en PC5 een pull up gezet, op deze poorten zit I2C op de ATMEGA8 op de andere controllers is ook PC4 en PC5 te gebruiken. De I2C aansluiting is dan de 10 polige connector (+5V, GND, PC4 en PC5)

http://www.spi-electronics.nl/temp/20090300.pdf

Voor de PIC kenners:
bij I2C staat de poort dusdanig ingesteld dat je een pull up nodig hebt.

Op 19 februari 2003 22:10:11 schreef Pascal van Veen:

[...]

Dit is dus precies de bedoeling.
Maar ook het kopen van een complete kit is mogelijk.

off topic:
Pascal, electra ziet er strak uit...

Van die ds1820 kan je samples krijgen bij Maxim :)

Ik denk dat van meerdere componenten samples zijn

Bastiaan:
Had je mijn mailtje ontvangen

Zo ja, is met het schema iets te doen ?

[Bericht gewijzigd door The Puma op woensdag 19 februari 2003 22:56:18

Op 19 februari 2003 22:04:55 schreef Bastiaan:

[...]

Het plan is één complete print met verschillende zaken erop. Vervolgens kan iedereen zelf bepalen uit een lijst wat die er wel of niet van op wil en dat krijgt die dan thuis. Later zelf erbij solderen kan dan nog gewoon.

Maar ik snap niet waarom er zo 'moeilijk' word gedaan over dat het te duur gaat worden? (ik zal wel iets over het hoofd hebben gezien :))

Op 19 februari 2003 22:54:20 schreef The Puma:
Van die ds1820 kan je samples krijgen bij Maxim :)
Ik denk dat van meerdere componenten samples zijn

Ja maar niet minimaal 100 stuks! En we gaat het op een professionele manier doen.

Bastiaan:
Had je mijn mailtje ontvangen

Zo ja, is met het schema iets te doen ?

Ja ik heb het ontvangen en bekeken, maar blijf bij mijn standpunt dat we er geen belang bij hebben. Ook heb je aan het bordje wat we nu hier aan het ontwerpen zijn veel meer en het kost stukken minder, het spijt me ;)

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Op 19 februari 2003 23:09:56 schreef Nofri:
[...]
Maar ik snap niet waarom er zo 'moeilijk' word gedaan over dat het te duur gaat worden? (ik zal wel iets over het hoofd hebben gezien :))

Ten 1e wordt het niet duur en ten 2e; je wilt wat dus zul je ook iets kwijt zijn. Dit alles is niet commercieel gericht, eerder het tegenovergestelde, dus teveel kan je niet betalen.

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Is niet erg.

Moet ik zelf ermee gaan stoeien
Ik ben namelijk op zoek naar een PIC systeem en niet een AVR

Op 19 februari 2003 23:09:56 schreef Nofri:

[...]

Maar ik snap niet waarom er zo 'moeilijk' word gedaan over dat het te duur gaat worden? (ik zal wel iets over het hoofd hebben gezien :))

Er zijn geintereseerden welke weinig geld kunnen of willen uitgeven voor een ontwikkel omgeving. Om de drempel laag te houden voor het starten met AVR's creeren we deze mogelijkheid.

Op 19 februari 2003 22:34:52 schreef Rob Keij

off topic:
Pascal, electra ziet er strak uit...

(off-topic)Hehe goed hè, (on-topic) morgen nog effe wat doen aan de print van een klant en misschien nog wel wat tijd over om een start te maken met de PCB van het ontwikkelbordje, (off-topic) en daarna ook weer verder met de electra.

//offtopic
// sj.. Ik heb me schoenen thuis laten staan.

Ik ben benieuwd of er nog wensen zijn voor het bordje, ik hoop dat alle controllers er op passen (1 tegelijk plaatsen) en dat de prijs inclusief alle controllers gunstig is.

Ik zal alvast de 8515 pinning (namen) wijzigen naar de mega versie, dat valt toch niemand op en de controller is compatible.

Ik zal Bastiaan nog antwoorden op zijn mail, en meteen vragen wanneer de sluitingstermijn is voor de wensen.

Ik ga nu de ATmega programmeren voor Robert (en tussen door het schema van het AVR bordje afmaken)

DUS IEDEREEN DIE NOG WENSEN HEEFT ZEG HET MAAR dan zijn we zo klaar.

Rob

Dit topic is gesloten