Topics 'kicken'

Lieve moderators,

Het kan natuurlijk enkel aan mij liggen, maar ik kan mij soms vreselijk storen aan (meestal) nieuwe leden die een topic vinden dat ongeveer 1 jaar oud is, zien dat het gaat over iets waar zij ook vragen over hebben, en dan besluiten daarop te reageren. Bijvoorbeeld bij http://www.circuitsonline.net/forum/view/31615 of http://www.circuitsonline.net/forum/view/30313/2 en er zijn nog talloze andere topics waar dat ook zo is.

Nu doen ze dit waarschijnlijk niet expres (ieder mens is toch van nature uit goed, nietwaar) en weten ze waarschijnlijk nog niet dat het ongebruikelijk is om op oude topics te antwoorden. Dus is er misschien geen mogelijkheid om er voor te zorgen dat je eerst een half jaar tot een jaar lid moet zijn, eer je een topic ouder dan 6 maanden mag kicken? moet toch mogelijk zijn, niet?

Opnieuw, als ik de enige ben die zich hieraan stoort, dan zeg je het maar en dan zal ik mij maar aanpassen.

En voor de rest vind ik het tot nu toe een toffe site en mogen de Moderators zeker trots zijn op zichzelf (en hun gevoel voor humor).

(altijd afsluiten met een compliment)

I don't know how fast I'm going, but I know exactly where I am

ik ben het met je eens, misschien is het handig dat er voordat je een reactie kan plaatsen eerste een melding komt over hoe oud het topic is, en dat het gebruikelijk is dat er geen oude topics worden gekickt.

Op 28 mei 2006 22:25:34 schreef stereohead:
ik ben het met je eens, misschien is het handig dat er voordat je een reactie kan plaatsen eerste een melding komt over hoe oud het topic is, en dat het gebruikelijk is dat er geen oude topics worden gekickt.

is dat dan al niet ?

slimme mensen vinden oplossingen, genieën vinden problemen.

die melding komt er al te staan als de topics echt oud zijn maar ja het kan inderdaad behoorlijk op je zenuwen werken.

maar ja wat is dan een oud topic? 2 maanden of een half jaar?

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide

Soms worden ze ook erop gewezen dat er al een zoveel maanden oud topic was over hun probleem, als ze een nieuwe thread aanmaken.
[kort door de bocht modus]
Mss meteen alle beginners een jaar verbieden een topic aan te maken, en verbieden op oude topics te reageren. Waarom niet meteeen nOOb's verbieden?
[/kort door de bocht modus]
Je kan er geen regels op plakken, of in kotjes duwen, iedereen maakt wel eens een foutje (wie gaat er niet eens offtopic discussieren, "hoe moderator worden" om maar eens een recent extreem voorbeeld te geven).
Gewoon zo laten zijn, de mod's grijpen wel in als et nodig is, en als je je ergert, ga een rondje lopen mediteren ofzo, het internet staat vol met dingen om je aan te ergeren.

AKA Naftebakje @Tweakers.net --- Zonder dwarsliggers geen spoor

Op 28 mei 2006 22:26:30 schreef The Headhunter:
ehh dat zit er al in hoor.

ow sorry dat wist ik nog niet :o:o maar nu als dat er bij staat dan, zullen de meesten zich er toch wel aan houden, maar misschien moet er wel altijd bij staan hoe oud het topic is...

Op 28 mei 2006 22:20:29 schreef Ununoctium:
ieder mens is toch van nature uit goed, nietwaar

Niet mee eens.
Kan je het misschien onderbouwen?

Ik heb er overigens totaal geen probleem mee als er oude topics gekickt worden door iemand met een vraag over dat bepaalde onderwerp. Het geeft al meteen wat basisinformatie over het onderwerp, en scheelt ons weer wat typewerk.
Het is wel jammer van de moeite als iemand antwoord geeft op de vragen die 2 jaar geleden eens gesteld zijn, zoals ik ook soms tegenkom.

Free the whales!

Ik erger me er niet echt aan, maar een melding voor dat je iets gaat posten in zo'n oud topic is misschien wel een idee.
Meer dan een maand geleden toen had er nog iemand gereageerd in een van mij topics:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/22858/1/N%21%A40
er zat daarom ook meteen een slotje op, maar ik denk dat je er dan toch geen slotje of zo moet op zetten WANT, anders krijg je 100 topics met hetzelfde thema met net een iets ander vraagje, daar heb je natuurlijk ook niks aan...
Het slimste is gewoon om de topics open te houden en het forum niet gaan vervuilen met 100 verschillende topics met net weer een ander vraagje...

//Edit
[offtopic]
Ik erger me meer aan dubbelposters!
[/offtopic]

LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P
KT88

Overleden

Op 28 mei 2006 22:45:53 schreef zweetvoetje:
Het is wel jammer van de moeite als iemand antwoord geeft op de vragen die 2 jaar geleden eens gesteld zijn, zoals ik ook soms tegenkom.

En met name is dat het geval als die reactie geen zinnige info bevat, maar bijv. slechts een flauwe opmerking is......

Als iemand wat zinnigs heeft toe te voegen, laten we de oude thread meestal wel open staan (e.e.a. ter beoordeling van de betreffende mod).

Headhunter en Timmie hebben het al gezegd, er komt inderdaad een melding in rood bij reageren op een topic van meer dan 90 dagen oud.
Plaatst iemand desondanks toch een reactie, dan kan het gevolg zijn dat de thread gesloten wordt.

Aan de andere kant zie ik mensen soms ook in verwarring, als ze een topic kicken is het fout, als ze een nieuw openen soms ook ("hee, liep daar niet al een topic over?" )

Het is soms wat lastig, maar het lijkt me nu niet echt een heel groot probleem.

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

Het is maar waar je je druk over maakt.
Welke optie je ook kiest er zal altijd wel iemand zijn die daarover struikeld.

klein is fijn

Moderator

Op 28 mei 2006 23:00:42 schreef KT88:
Het is soms wat lastig, maar het lijkt me nu niet echt een heel groot probleem.

Zeker niet in de hoeveelheden waarin het nu gebeurt. Per dag worden er honderden posts maakt, die een of twee die wat kicken zijn veruit in de minderheid.

En of het mag, tja, KT zei het al, dat ligt van de desbetreffende mod af. Ik heb ook wel eens een topickick laten staan omdat er toch behoorlijk nuttige info in stond.
Echter, een zinloze opmerking in een topic van een jaar oud, dan komt er toch wel snel een slop op.

Idd KIF het is gewoon een onderdeel van de wet van het behoud van ellende.

Henry S.

Moderator

Op 28 mei 2006 23:07:44 schreef klein is fijn:
[...]Zeker niet in de hoeveelheden waarin het nu gebeurt. Per dag worden er honderden posts maakt, die een of twee die wat kicken zijn veruit in de minderheid.

En of het mag, tja, KT zei het al, dat ligt van de desbetreffende mod af. Ik heb ook wel eens een topickick laten staan omdat er toch behoorlijk nuttige info in stond.
Echter, een zinloze opmerking in een topic van een jaar oud, dan komt er toch wel snel een slop op.

Zinloze opmerkingen en topickapingen.

En wat die rode tekst betreft, sommige mensen zijn selectief kleurenblind.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Anoniem

Op 28 mei 2006 22:20:29 schreef Ununoctium:
Lieve moderators,

Het kan natuurlijk enkel aan mij liggen, maar ik kan mij soms vreselijk storen aan (meestal) nieuwe leden die een topic vinden dat ongeveer 1 jaar oud is, zien dat het gaat over iets waar zij ook vragen over hebben, en dan besluiten daarop te reageren. Bijvoorbeeld bij http://www.circuitsonline.net/forum/view/31615 of http://www.circuitsonline.net/forum/view/30313/2 en er zijn nog talloze andere topics waar dat ook zo is.

Nu doen ze dit waarschijnlijk niet expres (ieder mens is toch van nature uit goed, nietwaar) en weten ze waarschijnlijk nog niet dat het ongebruikelijk is om op oude topics te antwoorden. Dus is er misschien geen mogelijkheid om er voor te zorgen dat je eerst een half jaar tot een jaar lid moet zijn, eer je een topic ouder dan 6 maanden mag kicken? moet toch mogelijk zijn, niet?

Opnieuw, als ik de enige ben die zich hieraan stoort, dan zeg je het maar en dan zal ik mij maar aanpassen.

En voor de rest vind ik het tot nu toe een toffe site en mogen de Moderators zeker trots zijn op zichzelf (en hun gevoel voor humor).

(altijd afsluiten met een compliment)

Waar maak jij je druk over man. Voor oude topics kicken als voor dubbelpost bestaat een heel onschuldige uitleg. Ik heb me er ook al aan bezondigd.
Iemand zoekt met google naar iets en komt op CO terecht.
Als het artikeltje langer is dan enkele lijnen komt de datum (in grijs) buiten beeld. Zonder op die datum te letten wordt dan gereageerd. Alhoewel CO redelijk vlot gaat, hapert het posten soms enkele seconden, omdat er niets gebeurt denk je dat je nog niet geenterd hebt en druk je nogmaals op de entertoets en voila, dubbelpost.
Ik heb nog slecht nieuws voor je. Het is uitgekomen dat de geleerden gesjoemeld hebben in Berkeley University om hun subsidies te houden, Ununoctium bestaat niet!En hun voorgangers Ununseptium en consoorten ook niet.:-)

Op 28 mei 2006 23:07:44 schreef klein is fijn:
[...]Zeker niet in de hoeveelheden waarin het nu gebeurt. Per dag worden er honderden posts maakt, die een of twee die wat kicken zijn veruit in de minderheid.

En of het mag, tja, KT zei het al, dat ligt van de desbetreffende mod af. Ik heb ook wel eens een topickick laten staan omdat er toch behoorlijk nuttige info in stond.
Echter, een zinloze opmerking in een topic van een jaar oud, dan komt er toch wel snel een slop op.

Daar kan ik me ook in vinden :)

Soms inderdaad vindt je iets leuk en wil je reageren, maar dan is het eigenlijk alweer zo oud, dat je beter 'n nieuw thema aan kunt gaan, zeker voor verdere uitleg.

D'r zijn hier helaas zoveel leuke ontwerpen dat ik iedere dag ff moet inloggen..:)

Héé Moderators, lekker fijn om soepel te zijn..:)

mvg

Niet mee eens.
Kan je het misschien onderbouwen?

De meeste mensen veronderstellen dat de mens van nature slechts is omdat ze beweren dat als de omstandigheden maar slecht genoeg zijn, de mens alle waarden verwerp om zelf gelukkiger te zijn (relatief dus).
Dan vind ik het iets meer optimistisch om te veronderstellen dat als de omstandigheden maar goed genoeg zijn, de mens conservatief wordt, zijn huidige waarden behoud (die zijn cultuur, zoals wij die vandaag kennen, hem heeft gegeven) en gelukkig blijft. En heb jij meer baat aan iemand kwaad doen, dan iemand gelukkig maken?

Ik erger me meer aan dubbelposters!

Die worden onmiddellijk gesloten, en gesloten topics kijk ik niet na (er zit altijd wel een reden achter, en je weet wel hoe laat het is als er maar één reply is geweest).

Aan de andere kant zie ik mensen soms ook in verwarring, als ze een topic kicken is het fout, als ze een nieuw openen soms ook ("hee, liep daar niet al een topic over?" )

Meestal is dat dan omdat ze een vraag stellen die al eerder gesteld is geweest en beantwoord is geweest, m.a.w mensen die de zoekfunctie niet gebruiken/vinden.

Als het artikeltje langer is dan enkele lijnen komt de datum (in grijs) buiten beeld. Zonder op die datum te letten wordt dan gereageerd.

Als het ouder is dan 90 dagen krijgen ze een waarschuwing

k heb nog slecht nieuws voor je. Het is uitgekomen dat de geleerden gesjoemeld hebben in Berkeley University om hun subsidies te houden, Ununoctium bestaat niet!En hun voorgangers Ununseptium en consoorten ook niet.

Goh, nu voel ik me zo leeg ...

Toch een kleine opmerking (verduidelijking)
Ununseptium is geen vervalproduct van Ununoctium, enkel Ununhexium is er een. (en dan de elementen 114, 112, 110)

I don't know how fast I'm going, but I know exactly where I am

Op 29 mei 2006 06:36:36 schreef Ununoctium:
[...]

De meeste mensen veronderstellen dat de mens van nature slechts is omdat ze beweren dat als de omstandigheden maar slecht genoeg zijn, de mens alle waarden verwerp om zelf gelukkiger te zijn (relatief dus).
Dan vind ik het iets meer optimistisch om te veronderstellen dat als de omstandigheden maar goed genoeg zijn, de mens conservatief wordt, zijn huidige waarden behoud (die zijn cultuur, zoals wij die vandaag kennen, hem heeft gegeven) en gelukkig blijft. En heb jij meer baat aan iemand kwaad doen, dan iemand gelukkig maken?

Ja, je vind het iets meer optimistisch. Ik ook. Maar is het ook waar?

Free the whales!

ik heb dit ook gedaan toen ik net lid was, maar ik denk dat een waarschuwing wel goed is. Ik wist toen nog niet goed hoe een forum werkte dus ik ben alle pagina's maar af gaan zoeken op zoek naar een topic waar ik op kon reageren. Ik heb al eens een voorstel gedaan om topics van een half jaar te sluiten maar daar was niet iedereen het mee eens.

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.

ah kom. zoals KT88 al gezegd heeft, is dat toch niet erg zolang het een zinnige bump is.
beter dat dan reposts maken

Oké, zeggen we gewoon dat het moest van kt88;)

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook

en zoals ""waak"" MOD henry s zou zeggen deze is op slot!?!?!? waarom niemand weet de antwoord.... meschien omdat die denkt dat alles weet en juist kan over oordelen????? en nu ben ik zeker dat zal gesloten zijn....ciao from JIGIBAO en AAP ik schreuw niet!

klein is fijn

Moderator

Klachten over Henry? Richt die dan aan Henry zelf en ga niet een beetje wezenloos in een topic lopen jodelen.

Als je dit nog eens flikt dan mag je wat mij betreft even een tijdje afkoelen zonder CO.

Henry S.

Moderator

Op 14 juni 2006 00:05:34 schreef jigibao:
en zoals ""waak"" MOD henry s zou zeggen deze is op slot!?!?!? waarom niemand weet de antwoord.... meschien omdat die denkt dat alles weet en juist kan over oordelen????? en nu ben ik zeker dat zal gesloten zijn....ciao from JIGIBAO en AAP ik schreuw niet!

Ha zile, ook weer hier. Een weekban was niet genoeg blijkbaar... http://plaatjes.metalruilen.nl/zwaai.gif Ciao!!

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 14 juni 2006 00:05:34 schreef jigibao:
en zoals ""waak"" MOD henry s zou zeggen deze is op slot!?!?!? waarom niemand weet de antwoord.... meschien omdat die denkt dat alles weet en juist kan over oordelen????? en nu ben ik zeker dat zal gesloten zijn....ciao from JIGIBAO en AAP ik schreuw niet!

[off]...Wie begrijpt dit Swahili ?...

[on]Een oud topic kan soms plotseling erg actueel worden.
Daarom zou ik het jammer vinden als het onmogelijk of moeilijk zou gemaakt worden om er op te reageren.

[Bericht gewijzigd door Wim P. op woensdag 14 juni 2006 00:25:25