Op 19 juni 2006 20:58:20 schreef Nordin:
Zeg Squant, hoe is de schakelklas, ligt de focus meer op wiskunde? En doe je de voltijd of deeltijd aan de TU Eindhoven? Ik wil eigenlijk ook embedded systems gaan doen, maar met een gezin en een baan wordt het moeilijk.
groetjes!
De schakelklas is voornamelijk om je bij te brengen qua wiskunde als je vanuit een HBO komt op het niveau van de TU/e, zeker bij computer science. Bij electro ligt de focus ook gedeeltelijk daar op maar dat heb ik meer van horen zeggen. Bereid je daar goed voor, en onderschat het niet. Altijd je huiswerk maken.
Zelf moet ik het schakeltraject afronden, ik moet nog 2 vakken doen. Heb helaas een vak niet gehaald (kans rekening en statistiek) maar de coordinator heeft gezegd dat ze je niet op een vak laten zitten.
Je mag nog niet aan je master beginnen als je schakelvakken niet hebt gehaald. Er is een regeling dat je een jaar een select aantal mastervakken kan doen naast je schakel. Dit is voor mensen die niets anders doen dan hun schakel (zoals ik).
Schakelklas is altijd de vrijdag, de gehele dag, je moet wel zelf goed het huiswerk en de stof bijhouden in je eigen tijd. Reken maar op 14 uur extra belasting buiten de vrijdag. Ik zelf heb er meer aan moeten besteden omdat ik geen held ben in wiskunde, en merk dat ik hier en daar wat dingen mis. Omdat het alleen op de vrijdag is en veel deeltijd mensen deze doen vind ik dat de TU/e veel doet voor deeltijd studenten.
De master kun je op eigen tempo doen. Je kan een mastervak per trimester doen, of de maximum van 5, wat je zelf wil. Ook een bonus voor mensen die deeltijd willen doen.
Als je echt gemotiveerd bent, en zin heb om meer te weten (ik heb al in de schakel lessen heel veel geleerd) is het een aanrader. Hou het erg goed bij qua huiswerk en leren en je haalt het wel, de mastervakken zijn erg interessant. Zeker bij embedded systems, en lekker gevarieerd. Van digitaal IC ontwerp, processor ontwerp, compiler bouw, programma mappings. Het aantal vrije mastervakken is erg breed, van spaans, tot computer graphics, tot de geschiedenis van techniek. Allemaal mogelijk.
Bel naar de student ondersteuning van de TU/e (telefoon nummer te verkrijgen op de website) en vraag een informatie pakket aan. Je krijgt 2 boeken binnen met alle informatie die je nodig hebt.
Als geinteresseerd bent in gewoon de gang van zaken hier kun je me gerust een emailtje sturen.