stekkervoeding vaste spanning 7,5V min. 480mA waar te koop ?

Na een geweldige aankoop in de States van een system selector ( Video switch waarop ik 8 video bronnen kan aansluiten op 1 scart aansluiting, Svhs, component, composite, optische digitale audio en ethernet ).

Ben ik op zoek naar een passende voeding aangezien de originele voeding (stekker trafo ) Ac 110v DC 7,5 v niet echt gaat werken.

Echter kan ik NERGENS een normale ac220 naar DC7,5 voeding vinden ( liefst schakelende voeding ipv trafo )
Wat ik wel vind zijn de instelbare voedingen ( welke ik nu ook tijdelijk eentje gebruik ) maar ik vind die dingen te groot, en onhandig.
Gewoon een simpele 7,5V vaste spanning stekkervoeding zoek ik (min. 480mA )

Iemand enig idee waar ik die dingen kan kopen ? In mijn eigen verzameling kom ik niet verder dan 5V en 12V voedingen.

Geen id waar je een afgewerkte voeding kan vinden, maar met een geschakelde voeding van 12V waarachter je een step-down voedingje zet (voti verkoopt daar IC's voor), dat je eventueel inbouwt in de behuizing van je toestel, kan je toch een mooie oplossing maken.

AKA Naftebakje @Tweakers.net --- Zonder dwarsliggers geen spoor
KT88

Overleden

Om het even welke adaptor die minstens 500 mA levert aan minstens 10 V DC, en dat dit erachter:

http://www.circuitsonline.net/circuits/sch/000097.GIF

Voor R2 (3) neem je dan een instelpotje van 1 kohm, instellen op 7.5V onbelast.

't Is net paracetamol, werkt altijd!

[Bericht gewijzigd door KT88 op 20 juni 2006 23:08:12

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

Tja zelfbouw heb ik ook aan lopen denken, echter kan ik het niet rijmen dat die adapters niet gewoon te koop zijn.

Vandaar ook de vraag op het forum wellicht dat iemand gewoon toevallig een (online)zaakje die ze wel heeft.

Henry S.

Moderator

Niet gewoon te koop, maar als je 10.000 afneemt wel ;) De OEM trafo's.

Er is een behuizing in de vorm van een stekker adaptor, wel wat lomper.

Oh en btw, in een geschakelde voeding zit ook een trafo, alleen is deze een stuk kleiner omdat de frequentie een stuk hoger is. Zonder trafo is er geen netscheiding!

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 21 juni 2006 20:32:36 schreef sj44k:
Tja zelfbouw heb ik ook aan lopen denken, echter kan ik het niet rijmen dat die adapters niet gewoon te koop zijn.

Vandaar ook de vraag op het forum wellicht dat iemand gewoon toevallig een (online)zaakje die ze wel heeft.

Grof mag ik wel zeggen.
Bij C hebben ze er zoveel te koop dat ze moeten verkopen.
Zelfs schakelende op 7,5volt.. :)

mvg

Brrr, C, geef me dan toch maar farnell of dergerlijke.

AKA Naftebakje @Tweakers.net --- Zonder dwarsliggers geen spoor

@wiedewa
Wat bedoel je met C ( linkje zou handig zijn :) )

@videomodulator
Thanks ! Pcies wat ik zocht !

@henryS
Thanks voor de opheldering, heb in een ver verleden schakelende voedingen en DC/DC converters gestest en gerepareerd dus weet wat het verschil is :) ( jammer alleen dat dat bedrijfje niet meer bestaat anders had ik daar een mooie voeding kunnen regelen.

Ben nog nieuw hier op het forum dus mogen er geen sites genoemd worden, omdat men refereerd naar C i.p.v. de hele naam ? ( heb wel zo'n flauw vermoeden dat het hier om een grote electronica postorder jongen gaat maar daar heb ) Maar halemaal snappen doe ik jullie niet :)

Why do people spend money they don't have, to buy things they don't need, to impress people they don't like...? .-.-.-.-. Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.

@chipje
thanks voor de opheldering .. dat dacht ik ook al ..

Maar no way dat ik daar dus ( bij conrad ) 7,5v DC adapters kan vinden
Dus blijkbaar is Wiedewa handiger met deze site dan ik :)
Kun je het linkje even plaatsen s.v.p. ?

Een 7.5V adapter is heel gewoon. Ik kocht er onlangs eentje van HQ power die instelbaar is op 7.5V. Dat hebben ze normaal in elke elektronicawinkel

@acheron
No offense hoor, maar heb je uberhaupt wel gelezen wat mijn vraag was ? |:(

Anyway , niet te koop bij C, wel bij Farnell.
Mooie van alles dat na veel rondvragen een collega toevallig er een 7,5Vdc stekkervoeding vond die ik zo van hem mocht hebben .. mijn probleem is opgelost bedankt voor het meedenken ..

En ik blijf het raar vinden dat die dingen zo lastig te vinden zijn !