politie afluisteren scanner

Dit topic is gesloten

Evarist

Golden Member

Ik zie jullie ivm C2000 telkens praten over 'meelezen'. Worden met C2000 dan geen gesproken meldingen gedaan?

In B is het bezit van een scanner of andere apparatuur waarmee de VHF frequenties kunnen beluisterd worden, strafbaar. B gaat hiermee in de fout. Recht op verzamelen van informatie. Tot hiertoe heeft niemand hiervoor geprocedeerd. (Rechten van de Mens)

Waarom wordt mijn Tv niet in beslag genomen? De geluidsgolf van FR3 wordt soms platgedrukt door politiegesprekken.Mijn TV ontvangt van 48MHz tot 860MHz zonder onderbreking.

Nihil est verum, quod non probatur primo.
Frederick E. Terman

Honourable Member

Op iedere C2000 mast staat ook een P2000 antenne. Die laatste is voor de pagers. De pagerberichten zijn niet versleuteld, en er valt dus ook niets te "kraken", je kunt het zo meeschrijven. Een bekend gratis programma gebruikt gewoon een clipper die het audio clipt en in één van de handshake lijnen van de COM poort stopt.
De frequentie is 'net onder de 170 MHz' (anders heb ik het weer gedaan :-))

C2000 zelf werkt met gedigitaliseerde spraak. De frequentie is 'ergens net onder de 400 MHz' (zie boven).
De zendontvangers spreken onderling een werkfrequentie af. Normaal 'hoppen' ze niet, maar ze kunnen wel van frequentie wisselen als dat lopende het gesprek nodig wordt, bijv. als op een ander basisstation overgestapt wordt.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Op 28 juni 2006 09:48:59 schreef Frederick E. Terman:
C2000 zelf werkt met gedigitaliseerde spraak. De frequentie is 'ergens net onder de 400 MHz' (zie boven).
De zendontvangers spreken onderling een werkfrequentie af. Normaal 'hoppen' ze niet, maar ze kunnen wel van frequentie wisselen als dat lopende het gesprek nodig wordt, bijv. als op een ander basisstation overgestapt wordt.

Hum, dat maakt storen vast eenvoudiger, met een analoge porto kun je nog wel door een fiks stoorsignaal doorlullen, maar als de handset zich niet kan aanmelden bij het basisstation houdt het op... vet...

zijn bijna altijd 3 antennes in de buurt.
Dus dat word lastig.

Life is waiting!

Vind ik het heel eng dat er absoluut geen controle meer mogelijk is door burgers/journalisten op wat die diensten allemaal uitspoken..

Ergens wel, maar ergens is beveiligde communicatie soms ook in het belang van de burger... bijvoorbeeld als er namen van slachtoffers of daders moeten worden uitgewisseld, of bijvoorbeeld een ingeslagen ruit in een pand met waardevol materiaal.

Voor C2000 gebruikte men daar vaak prive gsm's van agenten en dergelijke voor, de standaard A5/1 beveiliging daarvan is qua sterkte vergelijkbaar met het huidige systeem.

GSM's hebben echter wel 1 nadeel wat afluisterbaarheid betreft: tussen mast en toestel is de lijn beveiligd, maar het komt (of kwam) wel voor dat de straalverbindingen tussen masten dat niet waren.

http://www.webchemistry.nl - Internet Ontwikkeling en Web Design | http://www.scienceflicks.com Science Videos | http://www.merghart.com/p/26/Electronics My electronics projects

ik zit gewoon met een bijna 27mc bak met am fm lsb usb en ik heb heb laten ombouwen en als ik nu bv zou willen luisteren naar telefoon gesprekken zet ik hem op de frec en ik hoor demensen die draadloos bellen ook is dit met de pc als jij bv draadloos internet heb hoeft jou buurman geen internet aanteschaffen die kan op de lijn van bv de buren gewoon online en niemand die er erg in heeft en je benadeeld niemand.zo zie je maarweer dat ik 25jaar geleden met m,n commedor vic64 al bezig was met het begrip computer erwas toen geen internet alleen intranet een netwerk bv in een bedrijf.

.... ,,,,

Hier heb je een paar punten en komma's, de jouwe waren op zo te zien! ;-)

P2000 is inderdaad makkelijk mee te lezen. Even discriminator uitgang plaatsen op je scannertje, en aan de geluidskaart hangen van je PC. Dan even wat software installeren, even goed instellen, en je kunt zo meelezen.

Hugo Welther

Moderator

@degeneraal. De rode tekst gemist boven het topic. Jouw post heeft weinig zin na ruim twee jaar.

Slotje.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Dit topic is gesloten