gitaarversterker

Ik ben bezig met het ontwerpen van een gitaarvertserker. Ik heb alleen een probleem. Ik weet niet waar ik in het voorversterker-gedeelte de galmveer unit moet aansluiten. Ik heb nauwelijks verstand van buizen en een beperkt budget, dus ik heb gekozen voor een voorversterker (en discrete eidversterker) ontwerp met 2 opa opamps. heeft iemand een idee waar ik info kan vinden over aansluiten van een galmveer unit of heeft zelf ideeën of ervaring alles is welkom.

Je zou de galm veer tussen de voor versterker en eindversterker kunnen plaatsen en deze dan aan/uit kunnen zetten, door middel van een 2 weg 2x schakelaar of een relays (voet schakelaar.)

Zou je anders het schema online kunnen zetten van wat je tot nu toe hebt, aangezien deze manier niet de beste is.
In de voor versterker wordt meestal een galm veer (reverb) na de eerste 2 versterk trappen, als we uitgaan van 5 versterk trappen (Master, toon regeling e.d.).

In iedergeval veel succes gewenst, want werken met buizen is moeilijkerder dan werken met FET's e.d.

Kleinere vrouwen en snelle wagens hebben een ding overeen. Ze scheuren zo lekker.
High met Henk

Special Member

ff googlen op het net, ik heb ook schema's met fet's, torren en op-amps enzow gezien ergens. Speciaal voor gitaren. Volgens mij hebben hall spiralen nl. wel apparte schema's nodig. Ik heb wel iets liggen maar scanner = beetje dood nog.

Denk voedig gesprongen.

Als ik weer kan scannen plaats ik het wel. Good luck

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???