pic basic

Ik weet dat er Nederlandse handleidingen in omloop zijn van pic basic,

nu beheers ik de engelse taal redelijk, maar een nederlandse uitvoering kan soms wel eens gemakkelijk zijn.

heeft iemand de nederlandse handleiding, en zou hij of zij deze naar mij kunnen & willen mailen.

alvast bedankt.

Groetjes Jan

Nederlandstalige handleidingen van PIC Basic zijn mij niet bekend.
Het enige Nderlandstalige dat ik ken is de PIC Basic cursus op www.picbasic.nl/index_picbasic_nl.htm
Hierin worden ook de diverse instructies en functies in het Nederlands uitgelegd.

Ohm sweet Ohm | www.picbasic.nl

Ja gewoon lekker beginnen met de cursus van Frits! Zeer leerzaam!!

Op 10 juli 2006 21:19:45 schreef ZX6RR:
Ja gewoon lekker beginnen met de cursus van Frits! Zeer leerzaam!!

Sluit ik me bij aan!

Eeehhh Poema...
Ben jij recentelijk nog op de Veluwe geweest?

[Bericht gewijzigd door Fantomaz op maandag 10 juli 2006 23:11:48

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

ga je nog iets omtrent interrupts behandelen in de nabije toekomst voor een PIC16F628 icm UART ;) ? :P

IF you can't convince them, then confuse them!
elmowww

Golden Member

In 50 regels lukt daar neit zo veel mee ;)

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling

ik heb nu een andere versie Proton IDE SE onbeperkte regels :) koste me geen ruk ondersteunt alleen niet alles
maar wel de pic16FXXXX 12FXXXX 10FXXXX

Een zak tuinaarde opescheuren

Nee, niet meer op de veluwe geweest,
wel in de Amersfoortse DIERENTUIN.

Zat jij daar niet bij de APEN,
niet de ontwikkelde MENSapen,
maar bij die lelijke bavianen met die rode konten.

poema

Bavianen? Fantomaz-en? rode konten?
WTF heb je het over?

KIS!!: Keep It Simple

Fantomaz Fán-tô-maz Zsnmwrd CAI (Centrale Antenne Inrichting) monteur.
Kenmerken:
Bijdehand voorkomen. Veelal last van Rood achterwerk door werkzaamheden in zonnige buitenlucht.
Specifieke interesse in PIC microcontrolers.
:-P

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Tzalwel, voor mij hoeft het hier niet meer.
doei

Op 19 juli 2006 21:28:49 schreef poema:
Tzalwel, voor mij hoeft het hier niet meer.
doei

Daar is hij dan snel achter gekomen...
Jammer. Kun je veel van leren, PICbasiccursusje

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Ik bedoelde circuitsonline,

als je toch niet serieus genomen word, waarom zou je dan hier blijven.

Op 19 juli 2006 22:11:57 schreef poema:
Ik bedoelde circuitsonline,

als je toch niet serieus genomen word, waarom zou je dan hier blijven.

Kan ik je uitleggen:
Je hebt een nickname die associaties oproept.
Als je daar een beetje vreemd op reageerd, wat helemaal geen probleem hoeft te zijn, raken mensen het spoor bijster en is een probleem ontstaan.

Laten we het opnieuw proberen:
Hoi Poema, leuk te lezen dat je je interesseert in PICBasic.
Ik ben daar zelf ook mee begonnen en het is een ideaal programma om relatief simpele projectjes snel in elkaar te flanzen.
Sterker nog, het heeft me in zoverre gemotiveerd dat ik de officiele "full" version heb aangeschaft (zoals velen hier op het forum) en bijna al mijn programmeringen nu bijna rond heb.
Zeker dankzij de hulp die ik hier op her forum heb gekregen.
Hetzelfde gaat nu op met mijn Plannen om zelf Printjes te gaan maken. Veel hulp van mede geinteresseerden.

Zeg eens wat je wilt en men wil je zeker verder helpen.

En het spijt me als ik je een verkeer de indruk van dit furum heb gegeven. ;-)
No hard feelings?

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Ik ben een volledige beginneling op het gebied van programmeren, heb net een vellemankit aangeschaft (K8048) en wil beginnen met proggen in pic basic.
Het lijkt mij boeiend om zo bepaalde projecten te kunnen maken.
O.a. een volledige sturing van de verlichting in de tuin,alsmede de aansturing van fontijn en waterval bij de vijver.
Dit alles wil ik sturen met een dfc77 tijdseenheid op een pic-chip en een serieeelrelaisprint van conrad.
de relaisprint van conrad zou er bij staan om eventueel handmatig in te kunnen grijpen bij de sturing.

Dit is zo ongeveer mn project waar ik mee bezig ben.

Henry S.

Moderator

Op 12 juli 2006 13:07:08 schreef Fantomaz:
[...]Veelal last van Rood achterwerk door werkzaamheden in zonnige buitenlucht.
[...]

Ook wel stratersdécoletée genoemd >:)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 19 juli 2006 22:45:03 schreef poema:
Ik ben een volledige beginneling op het gebied van programmeren, heb net een vellemankit aangeschaft (K8048) en wil beginnen met proggen in pic basic.
Het lijkt mij boeiend om zo bepaalde projecten te kunnen maken.
O.a. een volledige sturing van de verlichting in de tuin,alsmede de aansturing van fontijn en waterval bij de vijver.
Dit alles wil ik sturen met een dfc77 tijdseenheid op een pic-chip en een serieeelrelaisprint van conrad.
de relaisprint van conrad zou er bij staan om eventueel handmatig in te kunnen grijpen bij de sturing.

Dit is zo ongeveer mn project waar ik mee bezig ben.

Dat zijn Grote plannen.
Maar je geeft zelf al aan dat je nog niet zoveel kijk hebt op programmeren. Ik zou, als ik jouw was (ben ik ook een beetje geweest :-)) een Breadboard aanschaffen. Prik daar de 16F628 op en ga eens aan de hand van de cursus van Frits aan de slag. Je zult merken dat je stapsgewijs dichter bij je plannen komt.
Als op een gegeven moment, de cursusstof teveel afwijkt (en te diep ingaat op andere zaken) van je eigen plannen, kun je zelf eens wat proberen.
Maar het is belangrijk zeker de eerste 3 cursusdelen door te hebben. Dat is toch wel een belangrijk stuk basis.

Ik heb een hekel te lezen van een scherm en heb de cursus ge"copy-paste" naar een worddocument en vervolgens uitgeprint.
Met een glas Lipton Icetea (sparkling), een bus Pringles en klassieke muziek, ben ik dit op de bank gaan doorlezen.
Vervolgens "back to the Lab" de eerste dingetjes op het Breadboard gezet en getest.
Zo ben ik stapje voor stapje wijzer geworden. :-D

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Ik ben in het bezit van 2 breadboards, en ben n beetje aan het exp. met de cursus van picbasic.nl

Op 19 juli 2006 23:32:05 schreef poema:
Ik ben in het bezit van 2 breadboards, en ben n beetje aan het exp. met de cursus van picbasic.nl

Goede start!
Houd ons op de hoogte!

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Op 19 juli 2006 23:25:49 schreef Fantomaz:Ik heb een hekel te lezen van een scherm en heb de cursus ge"copy-paste" naar een worddocument en vervolgens uitgeprint.

(Dank voor de reclame, Fantomaz)

Het is niet nodig naar WORD te copy/pasten.
Zoals op de menupagina onder de knop 'PIC Basic' staat:
- Zorg ervoor dat de tekengrootte op gemiddeld staat.
In Internet Explorer: Klik op Beeld en daarna op Tekengrootte.
- Selecteer alles in de cursus. (CTRL + A)
- Toets CTRL + P en selecteer eerst in "afdrukbereik": Selectie

Daarna kun je meteen printen...

Ohm sweet Ohm | www.picbasic.nl

Op 20 juli 2006 01:01:01 schreef Frits Kieftenbelt:
[...]
(Dank voor de reclame, Fantomaz)

Het is niet nodig naar WORD te copy/pasten.
Zoals op de menupagina onder de knop 'PIC Basic' staat:
- Zorg ervoor dat de tekengrootte op gemiddeld staat.
In Internet Explorer: Klik op Beeld en daarna op Tekengrootte.
- Selecteer alles in de cursus. (CTRL + A)
- Toets CTRL + P en selecteer eerst in "afdrukbereik": Selectie

Daarna kun je meteen printen...

IDD! Dat werkt goed, maar let wel even op dat je ook de informatie die achter de links op de desbetreffende cursus zelf, ook even uitprint en tussen de info van die cursus stopt. Anders krijg je dat je verwezen wordt naar een stukkie info die je niet hebt uitgeprint ;) Nu moet ik zeggen dat dat wel heeel weinig voorkomt (ik geloof alleen in de allereerste paar cursussen).

@Frits, ik ben nog niet met je cursus begonnen :( mn Wisp628 niet deed wattie moest doen...Hij is nu naar Wouter opgestuurd.

Whatever you are, be a good one

Op 19 juli 2006 22:45:03 schreef poema:
vellemankit aangeschaft (K8048) en wil beginnen met

Leuk kitje heb ik ook:)

http://f10.putfile.com/thumb/7/20003072465.jpg
Deze tabel is handig om te weten welke knopjes en leds waar zitten in je K8048.

Ik ben nu ook bezig met ze cursus van frits:)

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook

Op 20 juli 2006 09:09:23 schreef Ibanez:
[...]

Leuk kitje heb ik ook:)

Ik ook, alleen heb er alleen maar problemen mee:(

-icsp werkt niet
-veeel te traag

Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be ||| http://e-stynus.com ||| --> Automatische trapverlichting <--