hoe ic in breadboard

Alleen berichten met de trefwoorden “breadboard” worden getoond. Alle berichten tonen

Dit topic is gesloten

Heeeeeey,

ik heb een probleempje. als ik een (p)ic in mijn breadboard stop maakt hij ontzetten slecht contact. dit komt door de vorm van de pootjes. weerstanden en zo doet mijn breadboard wel goed. Heb ik nu gewoon een enorm goedkoop breadboard gehaald en is het ding gewoon slecht? of is er een trucje voor?

zijn er mischien meer mensen die hier last van hebben?

grtz Bas

Met trucje bedoel ik gewoon een ic voetje aan 20 breadboard-draadjes solderen en die erin prikken

Low cost Mantis CNC bouwebeschrijving zie www.basmolkenboer.nl
Henry S.

Moderator

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Ik gebruik 2 verschillende breadboardjes en ken dat problemen niet.
Er zijn dus betere boardjes in de handel...

Bouw een opzetstukje met een voetje. Eens tukje sporenprint met wat pennetjes eraan en het ICvoetje erop gesoldeerd.
Zo heb ik ook mijn 2x5 header pennen in elkaar gezet.
http://www.uploadarchief.net/files/download/pinheader%20voor%20breadboard.JPG

[Bericht gewijzigd door Fantomaz op 8 augustus 2006 22:23:58 ]

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Op 8 augustus 2006 22:14:01 schreef Fantomaz:
Bouw een opzetstukje met een voetje. Eens tukje sporenprint met wat pennetjes eraan en het ICvoetje erop gesoldeerd.
Zo heb ik ook mijn 2x5 header pennen in elkaar gezet.
[afbeelding]

erg goed idee dat ga ik morgen cker even uitproberen! weet haast wel cker dat het werkt. maar toch erg jammer dat het nodig is.

gtrz Bas

Low cost Mantis CNC bouwebeschrijving zie www.basmolkenboer.nl

Ik doe altijd de IC's en PIC's rechtstreeks in het breadboard, nog nooit problemen mee gehad.

Ohm sweet Ohm | www.picbasic.nl

mijn breadboard staat vol met IC's nog nooit problemen gehad

Van (instel)potmeters idd, maar ook TO-220 behuizingen (van bijv. 7805) e.d. kun je beter de rechthoekige (dat zijn geen ronde) pootjes 90° draaien, anders is het wél slecht voor je breadboard.

Ohm sweet Ohm | www.picbasic.nl

Op 13 augustus 2006 19:33:35 schreef Electro:
mijn potmeters zijn gesmolten door mijn soldeerboud (het plastiek op te draaien. kan ik deze nog op een of andere manier gebruiken?

Doe dit even in een nieuw topic joh...
Het gaat hier om IC voetjes in breadboards en niet om soldeerproblemen.

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Dit topic is gesloten