Ik ben een print voor m'n MP3 speler aan het ontwerpen. Er zijn 3 IC's:
PIC
SD kaart
Codec met DAC en ampje
De codec heeft een analoge en digitale voeding. Deze zijn van elkaar gescheiden.
Verder gaat naar elk IC een losse voedingslijn (behalve het LCD, die zit met de PIC doorgelust, het LCD en de PIC trekken zo weinig stroom dat ik denk dat dat geen kwaad kan, am I right?).
Ik zit te twijfelen over de ground. In de datasheet van de codec staat dat de digitale en analoge ground zo dicht mogelijk bij het IC verbonden moeten worden. Dat heb ik gedaan. De codec zit dicht bij de voeding, dus die ground heb ik gelijk naar de voeding gelust. Het was helaas niet haalbaar om ook de ground van de PIC en de SD kaart een eigen baan naar de massa te geven. Die zitten dus doorgelust met de andere ground. Kan dit kwaad?
De ground zit uiteindelijk naar een kopervlak van de SMPS die met een lang spoorn aar de - van de batterij gaat (geen andere mogelijkheid). Ik heb gesmokkeld bij de ground van het display en de schakelaars, deze zaten zo dicht bij de - pool van de batterij dat ik ze daaraan heb hangen. Kan geen kwaad neem ik aan?
Natuurlijk heb ik alle IC's goed ontkoppeld. Kan iemand mijn vragen beantwoorden?