ombouw probleem autoradio

Ik heb een auto radio in mijn fiat brava, deze dingen zijn standaard in het dashbord gebouwd,en hij heeft alleen maar twee luidspreker uitgangenik wil hier een crossover en een booster op aansluiten, nu heb ik tulpjes ingebouwd en deze heb ik aangesloten op de ingang van de eindtrap, dus hij is te regelen via de voorversterker.
dit werkt perfect op de booster , maar zet ik de crossover er tussen dan komt er geen geluid meer uit de boxen.
nu is mijn vraag moet hier nog een versterkertje weer tussen?.
wie kan mij hier iets over vertellen.

mijn dank is alvast groot

Louis.

High met Henk

Special Member

hmm, ik zou die tulp stekker niet op de speaker uitgangn hangen zonder weerstand. Vrees dat je cross over nu beetje dood is

Die dingen sturen nl. een veel te groot vermogen uit.
Moet je dempen.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

nee henk dat heb ik ook niet gedaan, ik heb de tulpjes binnen aangesloten op de print.
en dan wel achter de voorversterker, zodat ik het laagvermogen gedeelte kan gebruiken.

High met Henk

Special Member

test de cross over (of eigenlijk het actieve filter) eens gewoon in de huiskamer, doet hij het dan wel?

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Bij de auto-onderdelen zijn kastjes te koop waar je aan de ingang je speakeruitgang van de radio aansluit en de uitgang is/zijn twee tulpstekkers die weer verlengd kunnen worden richting amp.

Ik denk altyd goed na, voordat ik wat doms zeg.