Wiskundige en andere dingen op CO

Lang, lang geleden ging er eens gekeken worden naar hoe je bvb ohmega en dergelijke kan toevoegen op het forum, breukjes, etc, weet ik wat nog allemaal.

Nu, iedere zelfrespecterende server heeft wel een versie van imagemagick en dvips draaien.

Zoals je weet werkt het op wikipedia allemaal best, en dat eigenlijk met een simpel stukje software genaamd texvc wat onder de GNU licentie wordt vrijgegeven.

Daarna kunnen we mooi \frac{1}{2} voor een breuk van 1/2 tikken of \ohmega of, weet ik wat nog allemaal.
Hints genoeg in de wikimedia sourcecode denk ik.

Het zou ons leven een stuk makkelijker maken.

Het is maar een suggestie trouwens.

De groetjes.

** mod edit, signature aangepast **

Idd, dat is een mooie suggestie. 1/2 staat zo lelijk en al helemaal sqrt(25) of V(25)

En het is ook niet moeilijk te implementeren dus...

Mee eens.
(als aedolon z'n mosfet tutorial afmaakt)

GJ_

Moderator

Op veel fora gebruiken ze ook al LaTeX. Wat de voor- /nadelen zijn weet ik ook niet.

Voordelen moge duidelijk zijn.

Nadelen: Kost wat moeite om te implementeren.

** mod edit, signature aangepast **
GJ_

Moderator

Op 31 augustus 2006 18:21:55 schreef Friendly Aedolon:
Voordelen moge duidelijk zijn.

Nadelen: Kost wat moeite om te implementeren.

Dat begrijp ik:D
Ik bedoelde de voor-/nadelen van teksvc t.o.v. LaTeX. Van LaTeX weet ik dat het op meerdere fora al gebruikt wordt. En dat is al vast één voordeel.

TeXvc is TeX! Enkel een hulpmiddeltje voor sites.

** mod edit, signature aangepast **
Henry S.

Moderator

Het zou heel handig zijn!

[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 31 augustus 2006 21:53:56

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
GJ_

Moderator

Ah, ik moet me ook niet bemoeien met dingen waar ik geen verstand van heb. Bij andere fora werkt het zo:

[ tex ] a^b^c [ /tex ] --> http://www.wetenschapsforum.nl/mods/latexrender/pictures/b94869925ea181c539f74a18642a0160.gif
[ tex ] a^{bc} [ /tex ] --> http://www.wetenschapsforum.nl/mods/latexrender/pictures/b94869925ea181c539f74a18642a0160.gif

http://amath.colorado.edu/documentation/LaTeX/Symbols.pdf

Ik ben het met FA eens, dit forum kan eigenlijk niet zonder TeX.

A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl

Het kan zeer nuttig zijn! Er zijn veel vragen die toch duidelijker worden met een mooi formuleplaatje.

** mod edit, signature aangepast **

Kun je ook smilies maken met dat pakket? :P

Op 31 augustus 2006 17:08:22 schreef Bertrix:
Idd, dat is een mooie suggestie. 1/2 staat zo lelijk en al helemaal sqrt(25) of V(25)

En het is ook niet moeilijk te implementeren dus...

1/2 en abc ook goed? ;)

[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 31 augustus 2006 21:55:30

Why do people spend money they don't have, to buy things they don't need, to impress people they don't like...? .-.-.-.-. Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.

Mja kan mooier, maar sqrt() staat niet echt netjes en een V als wortelteken gebruiken is helemaal lelijk. En zo zijn er nog zat voorbeelden te verzinnen.

A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl

Ik vind het wel een fraai idee dat op de todo lijst mag, maar reken er op dat er voorlopig nog veeel andere zaken te doen zijn.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 31 augustus 2006 21:57:25

Jeroen

Moderator

Formules is inderdaad wel een leuk idee, het zal ergens op de todo komen.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 31 augustus 2006 21:55:56

Op 31 augustus 2006 20:11:01 schreef Jeroen: KNIP ... het zal ergens op de todo komen.

Mag het dan deze keer bovenaan de lijst komen Jeroen. Niet om te katten, maar in 2002 heb ik Bastiaan ook enkele malen voorgelegd of het omega-teken ingevoerd kon worden. Zijn antwoord had dezelfde strekking als het jouwe nu. Edoch ....

Henry S.

Moderator

19 posts verwijderd, diverse geedit.
Alle sigs zijn gerepareerd door de moderators en Bertrix en EA voorlopig niet meer welkom.

En nu het verzoek om on topic te blijven zonder vervuiling omdat de vraag belangrijk genoeg is voor een wetenschappelijk forum.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

hmh....ik weet niet wat er allemaal aan de hand is/was...maar net waren er nog wel posts over...censuur is naar niet de beste oplossing om tegenstand te verbloemen.

Probleem aan pakken ok. maar de samenhangende post verwijderen en de dader(s) buiten beeld zetten is een foute manier van censuur. in mijn ogen.

terwijl ik dit schijf weet ik dat dit waarschijnlijk ook voor niets is geweest...

Terug ontopic dan maar?

Ik ga even laten weten dat ik het toejuig als we eindelijk wetenschappelijke notaties kunnen gebruiken (het gaat nu ook wel, maar het is toch een beetje tweaken met sub en super en verschillende regels.)
Ik ben dan ook voorstander om TeXvc op te nemen in CO.
En ik kan geloven dat ze hier ondertussen wel al een lang "to do" lijstje hebben. Mocht je willen, ik wil altijd wel helpen, ik heb nu toch nog een maand niks te doen en wat moet ik anders met mijn ASP/PhP-vaardigheden?

I don't know how fast I'm going, but I know exactly where I am

Post op verzoek van Ununoctonium verwijderd

[Bericht gewijzigd door KT88 op vrijdag 1 september 2006 17:14:38

I don't know how fast I'm going, but I know exactly where I am

dat weten ze goed genoeg he zweetvoetje of denk je zelf van niet?

srry modjes voor het oftopic deel

verder lijkt me inderdaad handig om wat wiskundige en electrische symbolen op te nemen

niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide

Laten we het ontopic houden, hoe dit forum geleid wordt is aan de moderators. Elk forum is een dictatuur. De invulling die hieraan gegeven wordt is hun vrije keuze, hoe jammer/kortzichtig/whateaver de gebruikers dit ook vinden. Kijk anders eens hoe de rel op het Fok forum is geweest, paar weken geleden, dat was veel erger. En het is al duidelijk te verstaan gegeven dat er toch niets kan veranderen.

Erg uitgebreid of geavanceerd moet het niet zijn, met het wortelteken (1 en 2 regels hoog), haakjes (2 regels hoog) en het integraalteken kunnen we al heel wat imho.
Breukstreep kan je maken door tekst te onderlijnen, alleen nog mogelijk maken om spatie's te bewaren (zoals tussen code tags, maar dan werkt het onderlijnen niet).
Maar van forums bouwen heb ik niet veel kaas geheten, misschien is mijn hersenscheet wel moeilijker dan die open source module in het forum steken?

[Bericht gewijzigd door Videomodulator op donderdag 31 augustus 2006 23:34:51

AKA Naftebakje @Tweakers.net --- Zonder dwarsliggers geen spoor
klein is fijn

Moderator

De gewone HTML codes werken ook nog altijd hoor, daarmee kan je prima Ω ( & Omega ; ), som ∑ ( & sum ; ) en deelstrepen 12 ( & frasl ; ) maken.

Het is iets meer typwerk, maar komt de leesbaarheid zeer ten goede.

Over de 'cencuur', in het verleden zijn er vaker topic volledig opgeschoont omdat het offtopic deel de overhand kreeg, en daar waren nauwelijks problemen mee. Nu gaat het echter om een topic van een bekend lid dat volgens sommige mensen speciaal behandeld moet worden en het is allemaal fout wat we doen..

Het feit dat iemand een grotere bijdrage levert tot het forum veranderd niet dat je nog steeds aan de regels moet houden, en zeker dat je elkaar met respect moet behandelen.
Gezien die twee ruimschoots overtreden zijn (meerdere malen reeds) deze maatregelen.

Het terugveranderen van de signatures is gedaan ter bescherming van de gegevens van andere leden.
De reacties daarop zijn waarschijnlijk gemengd, mensen met negatieve reacties hebben eerder de neiging om die te posten dan mensen met positieve reacties.
Mensen die het de mods kwalijk nemen moeten ook even naar de oorspronkelijke oorzaak kijken die overgens precies hetzelfde heeft gedaan.

Voor mij is het sinds het begin van m'n moderatorschap een gaval van het behoud van ellende gebleken, diepgaande mod acties worden altijd positief en negatief ontvangen, wat je ook doet.

Hiermee sluit ik het offtopic deel af, terug ontopic.