Geluids storing op Media Pc

Alleen berichten met de trefwoorden “voeding digitale” worden getoond. Alle berichten tonen

Allen,

Ik heb sinds kort een heel vervelende storing in mijn luidsprekers.
Ik dacht ik neem mijn geluid eens digitaal op, dan kan ik mijn audio verstreker uitsluiten -> klopt dit ?
Allesdinds de storing is ook digitaal aanwezig.

Dit versterkt zich als ik wat met de venstertjes heen en weer sleep.
Mijn eerste idee is een storing op de video kaart ofzo ?

Nu heb ik maar weinig kennis over audio en dergelijke, daarom roep ik jullie hulp in want dit is niet om aan te horen.

Misschien niet onbelangrijk om te vermelden dat het mobo/voeding/HD/Drive in een houten kast (onder de TV) gemonteerd zijn.

Wat zijn mijn opties ?
GFX kaart vervangen ?, wat als de storing van de HD komt, afschermen oid ?
Bestaan hier geen filters voor ?

Mvg

slimme mensen vinden oplossingen, genieën vinden problemen.
Sine

Moderator

Meestal komt dit door slechte afscherming van de analoge gedeeltes en voedingen van je geluidskaart.

Vooral onboard kaartjes willen hier last van hebben

Oplossing : andere geluidskaart.

Zit je voeding nog in zijn originele behuizing ? ( metaal )

kun je misschien wat info geven, over hoe je alles hebt geplaats in u behuizing...

Gewoonte is de intelligentie van de menigte

Op 11 september 2006 21:06:30 schreef BruzaQ-Inc:
Zit je voeding nog in zijn originele behuizing ? ( metaal )

kun je misschien wat info geven, over hoe je alles hebt geplaats in u behuizing...

Zeker, alles is vrij dicht tegen elkaar geplaatste, simpelweg omdat er niet veel plaats is.
Denk aan een houten plaat waar links van een moederbord staat, rechts/achter naast het moederbord bevind zich de voeding, rechts/voor naast het moederbord (dus voor de voeding) heb je de 2 HD's en daarnaast was nog net plaats genoeg voor de DVD recorder.

De dvd/HD en voeding zitten nog in hun behuizing.

slimme mensen vinden oplossingen, genieën vinden problemen.

Met digitaal bedoel ik eigenlijk softwarematig het geluid opnemen.
Volgens mij zou een s/pdif verbinding dit geruis ook laten horen, omdat het veroorzaakt wordt aan de bron en niet in de analoge kabeltjes.

Als test had ik dus een mp3'tje opgenomen (softwarematig met adobe audition) en dit afgespeeld op een andere PC om zo te horen of dit geluid er nog steeds inzat.

Zou het al iets helpen moest ik het Mobo wat afschermen van de voeding/dvd/HD ?
Of ligt deze storing echt op het mobo zelf ?

[Bericht gewijzigd door Mr. Digital op dinsdag 12 september 2006 10:13:00

slimme mensen vinden oplossingen, genieën vinden problemen.
Henry S.

Moderator

Op 12 september 2006 02:54:48 schreef Sine:
Moah, dat valt wel mee ...

De oude simpele soundblasters bijvoorbeeld hadden daar totaal geen last van ( 16, 64, 128, live, 512 )

Ja die oudjes, geen probleem.
Ik heb een Live Player 1024, die rommelt in de marge, hoorbaar als je de versterker opengooit.

Op 12 september 2006 10:09:48 schreef Mr. Digital:
Met digitaal bedoel ik eigenlijk softwarematig het geluid opnemen.
Volgens mij zou een s/pdif verbinding dit geruis ook laten horen, omdat het veroorzaakt wordt aan de bron en niet in de analoge kabeltjes.
[...]

De rommel komt van de ingangen en van de uitgangen van het centrale ic, en de onboard versterker krijgt via z'n ingang als z'n voeding nog wat rommel mee.

S/P-dif zal alleen de ingangen laten horen omdat dit signaal meteen digitaal uit dit ic komt. Daarbij moet je de analoge ingangen (Line, analoge CD, mic) dicht zetten om tot een goede conclusie te komen.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Sine

Moderator

Op 12 september 2006 11:19:33 schreef Henry S.:
[...]
Ja die oudjes, geen probleem.
Ik heb een Live Player 1024, die rommelt in de marge, hoorbaar als je de versterker opengooit.

Ik heb hier de oude SBlive in een zitten, de uitvoering met goudkleurige aansluitingen.

En daar hoor ik eerder de ruis van het uitgangstrapje dan digitale rommel.

Henry S.

Moderator

Op 12 september 2006 15:44:10 schreef Mart Fuchs:
[...]
ik heb etzelfde probleem met me oude laptop, heb vanalles geprobeerd, o.a. de drivers opnieuw te installeren. maar niks hielp:(
[...]

Laptop's... Altijd leuk.

M'n Dell: Gebrom van de voeding, ondanks een geschakelde voeding hoor je 50Hz brom.
Daarbij ruis en het gepruttel van de schijf.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 12 september 2006 19:02:36 schreef Henry S.:
[...]
Laptop's... Altijd leuk.

M'n Dell: Gebrom van de voeding, ondanks een geschakelde voeding hoor je 50Hz brom.
Daarbij ruis en het gepruttel van de schijf.

De voeding van de laptop in een ongeaard WCD stoppen. Dat hielp. En een USB geluidskaart losde de HD tikken e.d. op

-
Henry S.

Moderator

Op 12 september 2006 19:18:01 schreef Ganzz:
[...]
De voeding van de laptop in een ongeaard WCD stoppen.
[...]

De voeding hangt in een ongeaard stopcontact ;)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
free_electron

Silicon Member

Op 12 september 2006 02:54:48 schreef Sine:
Moah, dat valt wel mee ...

De oude simpele soundblasters bijvoorbeeld hadden daar totaal geen last van ( 16, 64, 128, live, 512 )

in die tijd raasde de data aan 10 Mbyte /seconde en had je niet zoveel harmonischen.
ditto vor de switcher op je moederbord , ditto voor harde schijven ( een pentium IV kan van 10 naar 75 ampere springen in een paar microseconden. de crest factor van zijn opgenomen voedingsstrom is geweldig hoog. )

@ als je audio wilt doen : smijt die houten kast weg en begint met een metalen kast.
punt twee als je ECHT audio wilt doen : sounblaster EX of zo een externe doos van m-audio zoals heir als vermeld is.
de digitser zit buitwen de computer dan. dus weg met de storingen.

er zijn ooit testen gedaan : een pci plugin kaart met een 16 bita a/d computer IN de kast : weg laatste 3 bits. die waren alleen rotzooi

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
High met Henk

Special Member

Op 12 september 2006 19:28:59 schreef Henry S.:
[...]
De voeding hangt in een ongeaard stopcontact ;)

let wel, doe dit niet bij een normale PC, die heeft zijn randaarde nodig, zeker als je een via chipsets hebt (bekijk mijn impressive museum van op deze manier opgeblazen via chipsetjes)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???