6foot6
Uitspraken die hier onder mijn naam zijn gepubliseerd, hebben niet altijd mijn instemming
Op 7 oktober 2006 16:05:44 schreef Richard2000:
Die TDA1524 zou ik niet gebruiken voor een basgitaar versterker, je heb weinig aan een treble regelaar op 16KHz voor een basgitaar.
Voor een basgitaar moet je op lagere freqeunties een toonregeling bouwen, denk dat treble dan ergens op 5-8KHz zit.
het gaat om acoustisch gitaar
Hallo,
Ik heb een schema gevonden voor mijn eindtrap maar ik krijg maar een raar signaal op de uitgang.
het ingangssignaal van mijn eindtrap gaat ongeveer 3 a 7 V bedragen. als ik simuleer met multisim kom ik een afgevlakt signaal uit. saturatie dus ,klopt het schema van mijn eindtrap?
zoniet. Wat moet ik eraan verandere want ik heb al uren zitten zoeken. aan de voorversterken kan het niet liggen want die werkt prefect en ik heb het ook al eens gesimuleerd zonder voorversterker maar wel moet een voedingbronnen.
kunnen jullie me helpen?
mvg glenn
beertje_01
My Tube is bigger then yours
6foot6
Uitspraken die hier onder mijn naam zijn gepubliseerd, hebben niet altijd mijn instemming
5V is idd wel heel erg laag, maar let aan de andere kant ook goed op de max. voedingsspanning van de gewone TDA2030 of de -A versie. Te veel is einde TDA.
Verder versterkt deze eindtrap behoorlijk veel, reken zelf maar eens uit hoeveel spanning je bij 3Vtt in aan de uitgang zou verwachten.. 
Mijn voeding is 15V.
dus dat kan het probleem niet zijn.
Als ik met 100mV voedt dan bekom ik een mooi signaal als ik al wat hoger ga , dan gaat die direct in saturatie.
en met 1 V slaat mijn TDA 2030 nu gewoon door.
6foot6
+&- 15V?
Je versterking is 32x, dus max.ingangsspanning voor vol vermogen(9W) in acht ohm is 265mV
[Bericht gewijzigd door 6foot6 op ]
Reken je versterking uit, dan weet je ook hoeveel ingangsignaal je nodig hebt om de uitgang op volle amplitude te brengen.
Ik moet dus sneller typen...
[Bericht gewijzigd door Henry S. op ]
kan ik mijn versterking kleiner maken , want ik heb een voorversterker met opamps en een baxandal toonregeling.
dus die kan ook redelijk wat versterker dus zal mijn ingangssignaal van mijn eindtrap zeker te groot zijn.