Project gezocht !

Hallo,
Ik ben derdejaars Ingenieursstudent Elektronica, en nu moeten wij voor school een project doen in samenwerking met de economische richting. De bedoeling is een idee volledig uit te werken zodat het in principe klaar is voor verkoop. Het probleem is dat we maar met 2 ingenieurs zitten tussen 6 economen, en dat we tot op vandaag die mannen nog niet hebben kunnen overtuigen van een elektronisch project.
We zitten nu wel echt in tijdsnood, want tegen morgen of overmorgen moeten we een idee hebben. Daarom kom ik even de hulp inroepen van mensen die veel met elektronica bezig zijn.
Het moet geen super zot project zijn, want het moet in 1 semester af zijn, maar het moet dus wel iets zijn waarmee je die economen kunt overtuigen dat het "een gat in de markt" of zo is. ;)
Als je ideeën hebt, post ze aub, want we zitten echt in de nood, mijn ideeën zijn uitgeput.

Dank bij voorbaat

Bert

Ideen die een gat in de markt zijn doe ik zelf wel, en ik denk dat er niet veel mensen zijn die zo een idee "weggeven".
Verder zijn er genoeg ideen op het net te vinden.
http://www.avrprojects.net/
is een mogelijke bron voor ideen.

Ja natuurlijk moet het geen echt gat in de markt zijn, het is ook niet de bedoeling dat we dat echt gaan produceren, maar kbedoel gewoon dat het iets moet zijn dat die marketingmannen iets in zien.
Kan echt vanalles zijn, gaande van sfeerverlichting tot een internetdienst, ...
Ik had al gedacht aan een soort van systeem die zorgt voor gepersonaliseerde ruimtes in een huis:
Als jij je kamer binnen gaat, dan springt je licht aan, je pc start op,...(alles in te stellen via een interface), als iemand anders binnenkomt gaat bv enkel je licht aan.
Maar daar heb ik ze niet mee kunnen overtuigen.
Het moet niet per se iets revolutionairs te zijn, het mag ook een samenraapsel zijn van verschillende technologieën tesamen tot een nieuw concept.

Op 24 oktober 2006 14:34:43 schreef woodrave: